Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از کاهش ۴۰ درصدی تولید علوفه در عرصه های منابع طبیعی استان به علت وقوع خشکسالی طی امسال خبر داد.

وحید در نشست خبری که ۲۴ خرداد ماه در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: ظرفیت میزان تولید علوفه در این استان تا حدود ۱۲۰ هزار تن است که خشکسالی و کاهش شدید بارندگی ها موجب شده تولید علوفه با مقدار ۵۵ هزار تن کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانیکه میزان تولید علوفه در مراتع کاهش می یابد، فشار دام برای چرا بر روی عرصه ها زیادتر می شود که نتیجه آن امر بیابان زایی است.

وحید با بیان اینکه سیاست ها در حوزه دامپروی، افزایش تعداد دام است، ادامه داد: ما هدف از اجرای این طرح توسعه دامداری به صورت صنعتی است نه به صورت داشتی و رمه گردانی.

وی اظهارکرد: دام های موجود در خراسان شمالی دو نیم و تا سه برابر بیشتر از ظرفیت مراتع استان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سطح عرصه های بیابانی در این استان ۱۸۰ هزار هکتار است، بیان کرد: از این مساحت، چهار هزار هکتار کانون بحرانی است.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده کانون های بحرانی عرصه های بیابانی استان افزایش نیافته است و حتی رو به کاهش بوده است، بطوریکه خراسان شمالی از لحاظ شاخص های بیابان زدایی جزء استان های برتر در کشور بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: سطح جنگل های دست کاشت در عرصه های بیابانی استان که بیشتر به صورت طاق زار است، به بیش از ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

به گفته وی از سال ۸۳ تا ۹۹ در سطح حدود هفت هزار و ۵۳۰ هکتار امر نهال کاری در مناطق بیابانی استان انجام شده است.

وی مساحت اجرای طرح مدیریت روان آب در این مناطق را نیز چهار هزار هکتار اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي بيابان زدايي چرای دام علوفه خشكسالي تولید علوفه خراسان شمالی منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان