Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طبق آمار، تقاطع معلم-شهید چگینی در سال گذشته حادثه‌خیزترین تقاطع شهر قزوین بود؛ به طوری که روزانه در آن تصادفاتی رخ می‌داد.

او افزود: حادثه‌خیزی این تقاطع تا آنجا بود که به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه و بی‌احتیاطی رانندگان، از ابتدای سال ۹۹ تا سیزدهم اسفندماه هفت فقره تصادف جرحی و چهار فقره تصادف خسارتی بالای ۱۰ میلیون تومان رخ داده بود و از این رو با تصمیم کارشناسان حوزه ترافیک، برای اصلاح چراغ راهنمایی تقاطع یاد شده از طریق تغییر فازبندی و زمان‌بندی آن درسیزدهم اسفندماه با هدف کاهش تعداد تصادفات و افزایش ایمنی تقاطع اقدام به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تصریح کرد: پیش از آن، چراغ راهنمایی تقاطع معلم-شهید چگینی دو فاز بود و رویکرد شمال به جنوب و جنوب به شمال در یک فاز و رویکرد غرب به شمال در فاز دیگر اجرا می‌شد.

زرآبادی‌پور بیان کرد: در فازبندی جدید، تعداد فاز‌های چراغ راهنمایی از ۲ به ۳ فاز به نحوی تغییر یافت که وسایل نقلیه در رویکرد‌های شمال به جنوب، جنوب به شمال و غرب به شمال هر کدام در فازی جداگانه حرکت کنند و به عبارت دیگر، هر سه مسیر یک چراغ سبز جداگانه برای خود دارند و در زمان سبز بودن چراغ هر یک از این سه مسیر، چراغ دو مسیر دیگر قرمز است.

او خاطرنشان کرد: پس از تغییر فازبندی چراغ راهنمایی تعداد تصادفات کاهش چشمگیری پیدا کرده؛ چنانکه تعداد تصادفات جرحی به صفر رسیده است و در مجموع از میانه اسفندماه تا اوایل خردادماه فقط دو فقره تصادف آن هم از نوع خسارتی در این تقاطع اتفاق افتاده است.

زرآبادی‌پور مدیریت ترافیک و بهبود آن در این تقاطع را منوط به همراهی شهروندان در زمینه رعایت قوانین عنوان و تاکید کرد: در این صورت می‌توان ترافیک روان‌تری را در تقاطع یاد شده شاهد بود که به طور قطع این موضوع بر روان‌سازی ترافیک در کل شبکه معابر شهر اثر مثبت خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل شهرداری قزوین کاهش ت چراغ راهنمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین در اولین جلسه بررسی امکان سنجی اجرای طرح ترافیک شهر قزوین گفت: مطالعات طرح ترافیک قزوین با هدف کاهش بار هسته مرکزی شهر، کاهش آلودگی هوا و تشویق شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: محدوده طرح ترافیک، لزوم و عدم لزوم اجرای طرح، تعرفه گذاری آثار مثبت و منفی برای ساکنان و شاغلان، پیش بینی تسهیلات حمل و نقل خطوط تندروی اتوبوسرانی، پارکینگ طبقانی، پیاده راه‌ها و سایر موضوعات حمل و نقلی از جمله موضوعات مهمی هستند که در این طرح مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد.

عرشیان با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک با محدود کردن تردد خودرو‌ها در مرکز شهر به کاهش ترافیک و بهبود جریان آن کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: انجام این مساله همچنین در کاهش انتشار آلایندگی‌های ناشی از ترافیک و بهبود کیفیت هوا نیز بسیار موثر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین یادآور شد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی و هزینه‌های ورود به محدوده طرح بدون شک شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم تشویق می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد
  • بازسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
  • چراغ های راهنمایی و رانندگی ترمیم می شود
  • آغاز نوسازی و بهینه سازی کنترلر چراغ های راهنمایی شهر تهران
  • آغاز نوسازی کنترل کننده‌های چراغ‌های راهنمایی پایتخت
  • نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران آغاز شد
  • آغاز نوسازی و بهینه سازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران
  • آغاز نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین