Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) یعنی اول لغایت یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۲۲ خرداد لغایت ۱ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» پنج هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به برگزار نشدن برنامه‌های حضوری دهه کرامت در سال گذشته، گفت: امسال این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار می‌شود؛ همچنین به‌مناسبت نخستین روز دهه کرامت، مراسم جشن دختران با همکاری اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در تعامل با دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، منطبق با عناوین پیشنهادی شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به شرایط موجود، راه‌اندازی کاروان شادی با نام (شمیم کرامت) ویژه ایام پر برکت دهه کرامت و علی‌الخصوص سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت (ع)» از امامزادگان و بقاع متبرکه خواسته شده است که نسبت به تبلیغات و ترویج برنامه‌های دهه پر برکت کرامت، حول این محور در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی بقاع متبرکه و شبکه استانی و فضاسازی محیطی با استفاده از بنر مناسب در معابر و اطراف بقاع متبرکه و در سطح شهر و روستا، تلاش مضاعف صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه هر روز ساعت هشت صبح و هر شب ساعت هشت شب پخش نماهنگ‌های مرتبط با زیارت، امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) در بقاع متبرکه دارای ظرفیت پخش می‌شود، گفت: در شب ولادت امام رضا (ع) با همکاری بسیج و با رعایت کامل اصول ایمنی، مراسم نورافشانی در امامزادگان دارای ظرفیت را خواهیم داشت؛ همچنین تعامل و همکاری لازم با خدام محترم اعزامی از سوی آستان قدس رضوی (کاروان زیر سایه خورشید ) و استفاده از ظرفیت آنان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش بزرگداشت امامزادگان ‌علیهم‌السلام در روز ملی امامزادگان و در بقاع شاخص مد نظر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا (ص) محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌مناسبت روز پنجم ذی‌القعده، همایش بزرگداشت امامزادگان و مراسم تجلیل و تکریم هیات امناء، خدام، خیرین بقعه‌ساز، واقفین و ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه در ۳۵۰ شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرامت سازمان اوقاف اهل بیت برنامه ها حجت الاسلام عادل دهه کرامت امام رضا حضرت معصومه بزرگداشت امامزادگان بقاع متبرکه دهه کرامت برنامه ها امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان نقش مهمی در آشنایی این نسل با معارف دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دهه کرامت که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی مذهبی ایران اسلامی محسوب می‌شود، در ایجاد وحدت و هوشیاری مردم بر تبیین ارزش‌های معنوی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای ایجاد الگوی انحرافی در بین جوانان، افزود: برگزاری جشن‌های معنوی در این دهه با مشارکت بیشتر جوانان نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌سازی اداری و آذین‌بندی سطح شهر برای آگاهی‌بخشی بیشتر جامعه و حضور پرشور مردم در برنامه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست ستار هدایت‌خواه مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۴۰ عنوان برنامه متنوع در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود و به مدت ۱۱ روز خدام امام رضا (ع) در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور پرچم امام رضا (ع) در استان، افزود: دیدار خادمان با بیماران، فعالان فرهنگی و ده‌ها دیدار دیگر در این جشن‌ها برنامه‌ریزی شده‌است.

هدایتخواه تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان، همایش بزرگداشت امام‌زادگان و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 747286

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود