Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@07:05:03 GMT

فشار ریاض برای بازگرداندن دولت دست نشانده‌اش به عدن

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۲۲۲

فشار ریاض برای بازگرداندن دولت دست نشانده‌اش به عدن

منابع مطلع از افزایش فشارهای عربستان سعودی برای بازگرداندن اعضای دولت دست نشانده ریاض به عدن یمن پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، العربی الجدید اعلام کرد که عربستان سعودی فشارهایش برای بازگرداندن اعضای دولت مستعفی یمن به عدن پس از گذشت حدود سه ماه از ترک این شهر و رفتن به ریاض افزایش داده است.

در همین حال، یک منبع در دولت مستعفی یمن به العربی الجدید گفت که قرار است پس از تضمین های داده شده توسط ریاض برخی اعضای دولت امروز (دوشنبه) به عدن بازگردند و ماموریت‌شان را ازسر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع همچنین اعلام کرد که معین عبد الملک، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن نیز طی روزهای آتی و پس از ورود وزیران کابینه‌اش به عدن باز خواهد گشت.

تظاهرات‌ کنندگان در جنوب یمن اواخر اسفند گذشته در ادامه اعتراضات خود به دولت مستعفی این کشور به ریاست «عبدربه منصور هادی» که بندر «عدن» را مرکز دولت خود قرار داده بود، کاخ «معاشیق» در این بندر را که مقر کابینه آنها بود را محاصره کرده و اعضای این دولت را مجبور به فرار به ریاض کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت مستعفی یمن عربستان دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت‌الله ضرغامی، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادیدهای انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئله‌ای به نام ایران‌هراسی روبه‌رو هستیم و گردشگری می‌تواند با این پدیده مقابله کند.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی پیگیری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهرهای کشور بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی فروش صنایع‌دستی انجام شود.

ارتباط ما با کمیسیون فرهنگی از جنس همفکری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به برپایی نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و قدردانی از رئیس و اعضای این کمیسیون خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری ما با کمیسیون فرهنگی مجلس از جنس همفکری است و خوشبختانه همکاری‌های خوبی باهم داریم.

در این نشست همچنین معاونان وزارت میراث‌فرهنگی و نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به بیان نظر و ارائه گزارش پرداختند.

کد خبر 6079210

دیگر خبرها

  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • صادرات مواد معدنی از بندر خمیر سالانه دو میلیون تن افزایش می‌یابد
  • احتمال افزایش حق مسکن کارگران در جلسه امروز