Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@01:35:51 GMT

یادداشت: غوغای شاگرد گمنام مکتب بیلسا!

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۲۳۴

یادداشت: غوغای شاگرد گمنام مکتب بیلسا!

سه شیرهای جوان توانستند در هیاهو و حواس پرتی رسانه ها، کاری بزرگ را انجام داده و تیم قدرتمند کرواسی را در خط هافبک تسلیم کنند.

به گزارش ورزش سه ، تیم ملی انگلیس سه سال پس از شکست در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل کرواسی، انگیزه زیادی برای انتقام گیری از این حریف در یک تورنمنت بزرگ مانند یورو ۲۰۲۰ داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه بازی چندان دلچسبی را شاهد نبودیم اما ماموریت شاگردان گرت ساوت گیت با موفقیت به پایان رسید و سه شیرها از سخت ترین بازی خود در مرحله گروهی این جام سر افراز بیرون آمدند. کرواسی با عنوان پُر طمطراق نایب قهرمان جهان، احترام هر حریفی را بر می انگیزاند.

 

دو تیم و دو نسل متفاوت!
نسل طلایی فوتبال کرواسی که حماسه حضور این کشور کوچک را در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ رقم زد، تقریبا به سال های آخر خود نزدیک شده و چه بسا یورو ۲۰۲۰ آخرین فرصت برای لوکا مودریچ ۳۶ ساله و یارانش باشد که عنوان قهرمانی را برای مردم سرزمین خود به ارمغان ببرند. به جز مدافع چپ کرواسی که جوان ترین بازیکن این تیم در تاریخ تورنمنت های بزرگ محسوب می شود، بقیه بازیکن های این تیم بسیار با تجربه هستند. زلاتکو دالیچ سرمربی کرواسی، در رویارویی تیمش با انگلیس در ورزشگاه ومبلی، ۶ بازیکن حاضر در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ را در ترکیب اصلی قرار داد. از طرف دیگر تیم ملی انگلیس با گرت ساوت گیت کاملا متحول شده و یک تیم جوان را راهی این جام کرده است. ساوت گیت عشق و علاقه عجیبی به جوان گرایی داشته و طی سال های اخیر هرگز از میدان دادن به جوانان مستعد، بیم و هراس به دل خود راه نداده است. تایرون مینگس، کالوین فیلیپس، دکلن رایس و میسون مانت اولین تورنمنت دوران فوتبال خود را در رده بزرگسالان تجربه می کنند. یکی از تصمیمات غیر منتظره ساوت گیت برای این بازی، عدم استفاده از جک گریلیش در ترکیب اصلی بود در حالی که کاپیتان استون ویلا عملکرد بسیار خوبی در بازی های دوستانه اخیر سه شیرها داشت. مصدومیت هری مگوایر نیز باعث شد تا تایرون مینگس جایگزین وی در قلب خط دفاعی گردد.

 

 

سنت شکنی رسانه های انگلیسی؛ سه شیرها زیر سایه حواشی!
در روزهایی که بازی حساس سه شیرها تحت تاثیر مسایل حاشیه ای مانند حرکات ضد نژاد پرستی، مشاجرات کوچک و یا بحث های بی هدف در مورد چهارمین گزینه برای پُست دفاع راست قرار داشت، یک اتفاق مهم برای فوتبال انگلیس رقم خورد. سه شیرها برای اولین بار توانستند در نخستین بازی خود در تورنمنت جام ملت های اروپا به پیروزی دست یابند.
جاناتان لیو نویسنده روزنامه گاردین اعتقاد دارد که حواشی هفته های اخیر باعث شد تا انگلیسی ها در نیمه اول فاقد تمرکز لازم باشند و انگار کمی خود را گم کرده بودند. سه شیرها در شروع بازی به بن بست های گیج کننده ای برخورد کردند زیرا کرواسی با رهبری مودریچ در میانه میدان، بازی محکمی را ارایه داد. 
به قول جاناتان لیو، سه شیر چیست جز نماد ناله ای پُر از درد و افسوس برای گذشته و ناکامی های سریالی در تورنمنت های پیاپی؟ وقتی سفید پوش های انگلیسی روی چمن ومبلی پا گذاشتند، ناخود آگاه خاطرات یورو ۱۹۹۶ برای اهالی فوتبال زنده شد اما امسال سال ۱۹۹۶ نیست و فیل فودن هم گاتزا نیست!

 

غوغای شاگرد گمنام مکتب بیلسا!
ساوت گیت در این بازی یک بازیکن راست پا را در پُست دفاع چپ قرار داد. تیم میزبان در کناره های زمین فاقد طراوت لازم به نظر می رسید. 
بزرگ ترین سورپرایز ساوت گیت در این بازی، استفاده از یک جوان گمنام همچون کالوین فیلیپس در میانه میدان بود. فیلیپس که در مکتب فوتبال مارسلو بیلسا در لیدز یونایتد به اوج رسیده، همه چشم ها را به خود خیره کرد.
لیو معتقد است که هر چند فیلیپس تکنیک جوردن هندرسون، بازی خوانی بی نقص دکلن رایس یا کلاس کار جود بلینگهام را ندارد اما در شلوغ ترین منطقه زمین، همان جایی که نفس گرم بازیکن ها پشت گردن یکدیگر حس می شود، همان جایی که محل تصادم تکل ها است، او توپ را می خواهد و آن را در بهترین زمان و مکان ممکن می گیرد و تقریبا همیشه یک کار مفید را با توپ انجام می دهد. فیلیپس در یافتن فضاهای کوچک تخصص دارد و قادر است که با یک حرکت عبوری ساده، یک حمله خطرناک را تدارک ببیند. استعداد جوان لیدز یونایتد در عرض چند ثانیه چرخید، یک درگیری با بازیکن حریف را پشت سر گذاشت و رحیم استرلینگ را به تک گل سه امتیازی بازی رسانید. یک حرکت دقیق، یک پاس دقیق و سر انجام یک ضربه دقیق باعث شد تا سه شیرها تفاوت این بازی را رقم بزنند. فیلیپس بازی امیدوار کننده ای را ارائه داد و چشم انداز زیبایی از عملکرد خود در خط هافبک انگلیس به معرض نمایش گذاشت.

 

 

سطح توقعات پایین، سطح توجهات پایین تر!
شاید بزرگ ترین تفاوت تیم کنونی انگلیس با تورنمنت های گذشته در سطح توقعات هواداران و البته سطح توجهات رسانه ها به سه شیرها باشد. معمولا تیم ملی انگلیس شامل مجموعه ای پُر ستاره و پُر حاشیه بود که همیشه مورد توجه وحشتناک رسانه ها قرار داشت و به دلیل وجود بازیکن های بزرگ، هم مردم و هم رسانه های انگلیس انتظاری جز قهرمانی نداشتند اما امسال شرایط بسیار متفاوت است. همان طور که اشاره شد، برخی مسایل حاشیه ای باعث گردید تا میزان توجهات رسانه ای به سه شیرها در هیاهوی خبری گم شود که البته به سود این تیم تمام شد


همچنین ظهور نسل جدید از جوانان مستعد فوتبال انگلیس و البته جوان گرایی مفرط و جسورانه ساوت گیت باعث گردید تا سطح توقعات عمومی از این تیم کاهش یابد و بسیاری از کارشناس ها معتقدند که باید از این جوانان بلند پرواز در سال های بعد توقع قهرمانی داشت. البته همین تیم نیز به رغم جوانی، انگار که اعتماد به نفس بیشتری زیر پوست خود دارد. به هر حال سه شیرهای جوان توانستند در هیاهو و حواس پرتی رسانه ها، کاری بزرگ را انجام داده و تیم قدرتمند کرواسی را در خط هافبک تسلیم کنند.

 

 

خط دفاعی؛ سورپرایز بزرگ ساوت گیت!
خط دفاعی انگلیس برای اولین بار زوج تایرون مینگس-جان استونز را تجربه می کرد اما استفاده از کایران تریپیر راست پا در پُست دفاع چپ به جای بن چیلوِل و لوک شاو (دو چپ پای تخصصی) تصمیم عجیبی از جانب ساوت گیت بود. سرمربی سه شیرها این تصمیم را با هدف استحکام هر چه بیشتر خط دفاعی اتخاذ کرد. البته تریپیر طبق ادعای وبسایت Opta، طی سه بازی ملی دیگر در فصل جاری نیز به عنوان دفاع چپ به میدان رفته بود. تریپیر اجازه نفوذ و حرکات اوورلپ از چپ را نداشت و به جای او، میسون مانت به جناح چپ می رفت وقتی که رحیم استرلینگ به داخل می زد. البته کایل واکر در جناح راست نیز همانند کایران تریپیر اجازه نفوذ پیدا نکرد. عملکرد خوب خط دفاعی انگلیس باعث شد تا قوای هجومی کرواسی از کار بیافتد.

محمد رضا شعاعی

کرواسی تیم ملی انگلیس تیم ملی کرواسی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کرواسی تیم ملی انگلیس تیم ملی کرواسی تیم ملی انگلیس باعث شد خط دفاعی سه شیرها رسانه ها ساوت گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی صبح دوشنبه در همایش تجلیل از موکب اربعینی عشاق الحسین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شایسته است امروزه امام حسین علیه السلام را به دنیا معرفی کرده و یکی از اقداماتی که می‌شود این مهم را عملی کرد برپایی موکب‌های اربعینی است.

وی مکتب امام حسین علیه السلام را خلاصه مکتب اسلام خواند و اظهار کرد: محبت، حرمت، غیرت، فداکاری و اقتدار برخی از ویژگی‌های مکتب اباعبدالله الحسین علیه السلام محسوب می‌شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر اقدامات جبهه‌های مقاومت در منطقه را نشأت گرفته از مکتب امام حسین علیه السلام دانست و تصریح کرد: راه ظهور منجی عالم بشریت از راه مکتب امام حسین علیه‌السلام می‌گذرد.

شایان ذکر است در پایان این همایش از خادمین موکب اربعینی عشاق الحسین سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6078613

دیگر خبرها

  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • درس استاد به شاگرد؛ ثبت مالکیت توپ ۳۲ درصدی برای بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن
  • غوغای آهنگ ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا
  • بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ خطر یک حریف گمنام!
  • ژاوی: حضور چهار سرمربی از مکتب بارسلونا در این مرحله اتفاقی نیست
  • یادداشت|بازی دو سر برد ایران در عملیات «وعده صادق»
  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است