Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مسجدجامعی درباره وضعیت مهم‌ترین نماد شهر تهران تذکر داد و گفت: : ردیف مشخصی برای حفاظت و رسیدگی به برج آزادی تخصیص داده شود

به گزارش خبرگزاری شبستان،  «احمد مسجدجامعی»، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن پنجاهمین سالروز ساخت بنای برج آزادی، نسبت به کاستی‌هایی که در نگهداری از این یادمان در سال‌های اخیر افتاده تذکر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران سخن می‌گفت، افزود: یکی از نمادهای پر مراجعه در تهران برج آزادی است و جزء پنج جاذبه گردشگری تهران است؛ کاخ گلستان اولین جاذبه گردشگری است و آخرین آن پنج جاذبه برج آزادی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقدمات خواهرخواندگی برج آزادی با برج ایفل و حتی با دیگر برج‌های بزرگ دنیا فراهم شده است، گفت: این برج در سال 1350 افتتاح شد و در افتتاح آن هم شتاب بود، به همین دلیل به‌رغم دقت‌های زیادی که در بخش‌های مختلف در ساخت آن اتفاق افتاده، در این 50 سال اتفاق ویژه‌ای برای آن نیفتاده و بلکه مقداری هم نگرانی درباره کاستی‌ها وجود دارد.

مسجدجامعی درباره معماری این بنا گفت: این بنا ترکیبی از معماری اقوام و شهرهای مختلف  ایران را دارد؛ مثلاً از معماری تخت جمشید و معماری‌های قرون میانه مانند مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد جامع کرمان و معماری‌های معاصر جدید مثل آرامگاه های خیام و بوعلی در این اثر استفاده شده است و تدبیری که صورت گرفته این بوده که مصالح را از تمام نقاط ایران جمع کنند.

وی با تشکر از هفت تن از اعضای شورای شهر، خانم‌ها امانی و فخاری و آقایان رسولی، علیخانی، نظری و میلانی که در هفته گذشته از این برج بازدید داشتند، گفت: خوب است این را بگویم که این بازدید نشانگر رویکرد و توجه مدیریت شهری یا دست کم شورای شهر است.

وی در ادامه و خطاب به محسن هاشمی گفت: می‌خواهم جمع‌بندی ما را در هئیت رئیسه پیگیری کنید؛ یعنی جمع‌بندی آن جلسه هفت نفره؛ به هر حال پنجاهمین سال این اثر مهر امسال است که فصل جابه‌جایی در شهرداری و دولت هم هست.

مسجدجامعی گفت: در گزارش‌هایی که داریم برای این اثر چندان اعتباری پیش‌بینی نشده است؛ در صورتیکه یک وجه رویداد تهران 1400 توجه به همین بناهای فاخر تهران است که مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه اداره برج آزادی با سه دستگاه شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی تهران است، افزود: این یک مشکل مدیریتی است؛ اما در تمام طول این سال‌ها این مدیریت‌ها با هم هماهنگ شده‌اند؛ خاطرم هست در دوره سوم به دلیل ریزش فراوان آب در آبیاری فضای سبز و قیرگونی باغچه‌ها شهرداری سنگ کف را عوض کرد و از سنگ همان معدنی استفاده کرد که پیشترها استفاده شده بود تا جلوی ریزش آب گرفته شود.

مسجدجامعی افزود: یک لوله انتقال آب به طرف غرب تهران از آنجا می‌گذشت که بسیار بحران‌زا بود اما جا به جا شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال‌های پیش در وزارت ارشاد برای بخش غربی برج پارکینگی با ظرفیت  5000 ماشین پیشبینی شده بود، گفت: پیشنهاد من این است که برای این نماد شهری ردیفی مشخص کنیم؛ من روی کاخ گلستان انقدر اصرار ندارم چون کاخ ثبت جهانی شده و ارزشمند است ولی نماد شهر نیست اما برج آزادی مهمترین نماد شهری است و مهمترین اتفاقات شهری ما در آنجا رخ داده است.

وی افزود: هنوز هم 22 بهمن در آنجا جمع می‌شویم اما به این نماد شهری مقداری بی‌توجهی شده است و افکار و فضای عمومی از ما می‌خواهد در پنجاهمین سال از پنجمین نماد پرجاذبه گردشگری تهران محافظت کنیم.

مسجدجامعی با اشاره به مطالعات انجام گرفته روی این برج در طول این سال‌ها گفت: در شورای چهارم بحث شد یک رینگ پیرامونی که در نقشه اولیه هم پیشبینی شده بود، نه در میانه که در پایین برج و زیر زمین احداث شود؛ در طرح اولیه این رینگ بالا است و حریم برج را از بین می‌برد.

وی در ایان تاکید کرد: درخواستم این است به این موضوع به عنوان یک مسئله شهری در هیئت رئیسه توجه شود تا برای آن اعتباری در حد برج آزادی و اهمیت شهر تهران و اهتمامی که شورا به حفظ این بناها دارد پیشبینی کنیم.

مسجدجامعی در ابتدای این جلسه با تبریک ایام دهه کرامت و تولد امام رضا (ع) گفت: ایام را تبریک عرض می‌کنم، جای آقای رسولی عزیز هم خالی است که جشن‌های رضوی و دهه کرامت در زمان استانداری ایشان از مشهد آغاز شد؛ البته از قم شروع می‌شد و به مشهد ختم می‌شد و به هر حال یادگار ماندگاری شده است و امیدواریم هر سال با شکوه‌تر برگزار شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت برج آزادی تذکر احمد مسجدجامعی برج آزادی شهر تهران نماد شهر سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) بامداد دوشنبه ـ ۲۷ فروردین ماه ـ تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر در راستای پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی رونمایی شده است.

در توضیح این دیوارنگاره که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی و نصب شده، آمده: «اسراییل از خانه عنکبوت سست‌تر است.»

طراحی گرافیک و طراحی نوشتار دیوارنگاره «وعده صادق» را به ترتیب روح‌الله مختاری و مجتبی حسن‌زاده برعهده داشتند.

بر اساس این گزارش، یکشنبه ـ ۲۶ فروردین ماه ـ هم همزمان با حمله تنبیهی ایران، دیوارنگاره جدید میدان فلسطین با همین موضوع نصب و رونمایی شد.

این دیوارنگاره با شعار «سیلی بعدی محکم‌تر است» بر دیواره میدان فلسطین نقش بست.

همچنین شامگاه گذشته، در پی عملیات «وعده صادق»، تصاویری از اقتدار موشکی و پهپادی ملت ایران روی برج آزادی به عنوان قدمگاه انقلاب و نماد ملی انقلابی تهران، در قالب برج‌نگاره به نمایش درآمد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران
  • رسیدگی تعزیرات به پرونده ۶ متهم قاچاقچی
  • وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • تخصیص اعتبار هزار میلیاردی برای تامین خدمات در محلات گلابدره و سیمین قلعه
  • کمک ۴۰ میلیارد تومانی نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران
  • پرداخت ۴۰ میلیارد تومان از سوی نیکوکاران برای آزادی زندانیان
  • پرداخت۴۰ میلیارد تومان از سوی نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند
  • اوج گیری قیمت در بازار؛ سکه وارد کانال ۴۵ میلیون تومان شد