Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف قرار گرفتن ۳۰۳ مسجد در صعده از سوی ائتلاف سعودی، کارشکنی سعودی در پرونده اسیران، برگزای تجمعات ضد جنگ و محاصره یمن و نیز مخالفت مراکز دینی یمنی با تصمیم ریاض درباره حج از مهمترین اخبار این کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن گفت: ریاض پرونده مبادله اسیران را اداره می‌کنند و افسران اطلاعاتی سعودی در جلسات گفتگو در امان اردن حاضر بودند و کنترل جلسات را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتاق عملیات دشمن سعودی دستور توقف هرگونه تبادل محلی اسیران با عناصر سرسپرده را داده است.

المرتضی تاکید کرد: توافقات محلی به آزادی بیش از9 هزار اسیر از طرفین منجر شده است.

وی فاش کرد: طرف مقابل اهتمامی به آزادی هادی منصور در دور اخیر گفتگو در امان نداشته و تمام تمرکزش بر «محمد قحطان» از رهبران حزب الاصلاح بوده است.

المرتضی گفت: ما با اختیارات کامل در پرونده مبادله وارد مذاکرات امان شدیم اما همه راهکارهای توافق شده و به امضا رسیده، با مخالفت طرف مقابل روبرو شد. ما در مقابل خود طرفی را نمی‌بینیم که اختیارات کامل برای تصمیم گیری داشته باشد.

وی افزود: افسران سعودی، شرط می‌گذارند که اسیران آنها مورد توجه قرار گیرد و در مقابل شمار زیادی از اسیران ما را نگه دارند.

وی  نقش سازمان ملل هم بسیار ضعیف توصیف کرد و گفت: سازمان ملل بسیار ضعیف عمل کرده است و نتوانسته که طرف دیگر را ملزم به اجرای توافق کند. سازمان ملل با پرونده اسیران به شکل پرونده درجه دومی برخورد می‌کند.

وی اعلام کرد: صنعا به اطلاع سازمان ملل رسانده است که آماده آزادی اسیران سودانی در ازای آزادی اسیران ما نزد سعودی وامارات است اما بدون پاسخ مانده است.

رئیس کمیته ملی اسیران ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل تحرکی به عمل آورد.

برگزاری گردهمایی ضد جنگ در استان حجه یمن

در جریان تجمع ضد جنگ در استان حجه، ادامه جنگ و محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی محکوم شد و شرکت کنندگان از جامعه جهانی خواستند که به نقش خود برای فشار به ائتلاف سعودی برای توقف جنگ و محاصره ظالمانه، فشار وارد کند.

شرکت کنندگان در این تجمع بر ادامه پایداری با وجود همه سختی‌ها تاکید کردند.

محکومیت تصمیم سعودی درباره حج

در جریان تجمعی که در استان إب برگزار شد، تصمیم سعودی در ممنوعیت برگزاری حج امسال و عدم اجازه زائران بیت الله الحرام محکوم شد.

شرکت کندگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: رژیم سعودی فریضه الهی را به تعطیلی کشانده است آنهم به بهانه مبارزه با کرونا و این در حالی است که به رقاص‌خانه‌ها و مراکز فحشا که شلوغ هستند، اجازه ادامه فعالیت می‌دهد.

شرکت کنندگان در این تجمع در بیانیه خود اعلام کردند: این اقدام خطرناک که برای دومین سال رخ می‌دهد، در حکم محاربه با خدا و در راستای راضی نگه داشتن دشمنان دین و بخشی از تحرکات عادی سازی شرم آور و مزدوری برای رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: این رژیم در امانت خیانت کرده و مانع انجام فریضه مهم دین شده است.

شرکت کنندگان همچنین اعلام کردند: باید جبهه‌های جنگ با مال و نیرو حمایت شود و نباید گول صلح دروغین را خورد.

هدف قرار دادن 303 مسجد درصعده از سوی ائتلاف سعودی

«لطف العواوی» مدیر اداره اوقاف صعده اعلام کرد: بیش از 303 مسجد در استان صعده طی شش سالی که از جنگ سپری شده، هدف قرار گرفته است.

وی افزود: 59 مسجد به طور کامل ویران شده و 244 مسجد هم آسیب دیده است.

العواوی بیان کرد: هدف قرار دادن مسجد بدون توجه به قداست و جایگاه دینی آنها نشان دهنده این است که این دشمن ارزشهای دینی ذره‌ای برایش ارزش ندارد.

محکومیت تصمیم سعودی درباره حج از سوی وزارت ارشاد و امور حج یمن

وزارت ارشاد و امور حج و عمره دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ما ممانعت رژیم سعودی از انجام فریضه حج برای دومین سال متوالی را محکوم می‌کنیم. تصمیم رژیم سعودی گامی برنامه ریزی شده در راستای خدمت به طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی به جای اینکه مانع برگزاری مراسم حج شود، بهتر بود که شرایط بهداشتی را فراهم می‌کرد. استفاده کننده اصلی از برگزار نشدن حج دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا و اسرائیل هستند که حج را به عنوان یک کنگره اسلامی جهانی خطرناک می‌دانند زیرا آن وحدت امت اسلامی را تقویت می‌کند.

وزارت ارشاد و امور حج دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: رژیم سعودی به دنبال تعمیم آنچه مردم یمن طی بیش از شش سال جنگ متحمل می‌شوند به همه مسلمانان است. ملت‌ها و آزادگان جهان اسلام باید این تصمیم را محکوم کنند و سکوت نکنند. ما از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که این اقدام را محکوم و در راستای کوتاه کردن دست رژیم سعودی از مقدسات اسلامی و اداره امور حج و عمره، حرکت کنند.

انجمن علمای یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم ریاض برای جلوگیری از ادای مراسم حج امسال برای دومین سال متوالی به بهانه ویروس کرونا، خوش خدمتی به آمریکا و اسرائیل است.

در این بیانیه آمده است: اقدام عربستان برای ممانعت از برگزاری حج امسال، خوش خدمتی به آمریکا و اسرائیل و همراهی با سناریوهای آنهاست، لذا بعید نیست که این تصمیم در واشنگتن یا تل آویو پخته شده باشد.

روز گذشته انجمن علمای یمن تصمیم وزارت حج و عمره عربستان در رابطه با ممنوعیت حج برای مسلمانان خارج از کشور برای دومین سال متوالی را «ظالمانه» خوانده و اعلام کرده بود: ریاض این تصمیم را با وقاحت و گستاخی هر چه تمام تر گرفته است. این تصمیم محکوم و غیر قابل قبول و به منزله بستن مسجد الحرام و دلیلی بر انحراف رژیم سعودی و سقوط ولایتش بر مسجد الحرام است.

وزارت حج عربستان روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حج امسال هم مانند سال گذشته تنها با حضور زائران داخل این کشور برگزار خواهد شد و به دلیل شرایط همه گیری کرونا هیچ زائر خارجی در این مناسک حضور نخواهد داشت .

بر اساس اعلام وزارت حج و عمره عربستان ، فقط اتباع سعودی و افراد مقیم این کشور و حداکثر تا 60 هزار نفر می توانند در مراسم امسال شرکت کنند.

وزارت حج عربستان دلیل این تصمیم را خطرات ناشی از همه گیری کووید - 19 اعلام و بیان کرد : زائرانی که قصد حضور در مناسک امسال را دارند می بایست عاری از بیماری‌های مزمن باشند .گروه‌های سنی بین 18 تا 65 سال می‌توانند در حج امسال شرکت کنند و می‌بایست بر اساس ساز و کارهای دولت در خصوص مقابله با کرونا حتما واکسن دریافت کرده باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصمیم سعودی برای دومین سال ائتلاف سعودی شرکت کنندگان سازمان ملل رژیم سعودی شرکت کنند درباره حج حج و عمره حج امسال هدف قرار وزارت حج امور حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل

تجمع اعتراضی شماری از طلاب و دانشجویان در پی وقوع جنایات جدید رژیم اشغالگر قدس در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شماری از مردم انقلابی قم به خصوص دانشجویان و طلاب در پی جنایات جدید رژیم منحوس اسراییل در غزه، برای دومین شب متوالی به منظور همدردی با مظلومان غزه و محکومیت جنایات ضد بشری صهیونیست ها در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تجمع کردند.

تجمع جوانان انقلابی قم شامگاه دوشنبه در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام برگزار شد و دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته هایی علیه رژیم اشغالگر قدس، ادامه جنایات های این غده سرطانی در سرزمین های فلسطین اشغالی به خصوص در نوار غزه را محکوم کردند.

تجمع کنندگان در حالی که پرچم های فلسطین، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، فریاد های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر دادند و سکوت سران کشورهای اروپایی و همچنین سران برخی از کشورهای اسلامی را در بی توجهی به نسل کشی در غزه را محکوم کردند.

«راه نجات غزه وحدت مسلمین است»، «شریان های اقتصادی اسراییل باید قطع شود»، «آمریکا مغز متفکر تروریسم است»، «برای آنکه انسانیت زنده بماند شریک جرم نباشیم»، «اجرک الله یا صاحب الزمان (عج)» از جمله دست نوشته های جوانان دانشجو و طلبه در اجتماع اعتراضی علیه اسراییل کودک کش بود.

شب گذشته نیز تعدادی از مردم ولایتمدار و انقلابی شهر مقدس قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

دیگر خبرها

  • تجمع مردم ارومیه در محکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی برگزار شد
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • جنایات رژیم صهیونیستی نباید به فراموشی سپرده شود 
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه
  • تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ارومیه
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • تجمع خودجوش دانشجویان و مردم اصفهان در حمایت از غزه