Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران گفت: ۶ هزار و ۸۴۶ صندوق اخذ رای در استان تهران داریم که با توجه به شرایط کرونا هم تعداد شعب افزایش پیدا کرده و هم پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های لازم در روز انتخابات و همچنین زمان تبلیغات مشخص شده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی در برنامه سلام تهران شبکه ۵ اظهار داشت: ۶ هزار و ۸۴۶ صندوق اخذ رای در استان تهران داریم که با توجه به شرایط کرونا هم تعداد شعب افزایش پیدا کرده و هم پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های لازم در روز انتخابات و همچنین زمان تبلیغات مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه همچون انتخابات سال ۹۸ از استامپ برای اثر انگشت استفاده نمی‌شود، افزود: رعایت ۲ متر فاصله در صندوق‌های رای ضروری است و از کاندیدا‌ها درخواست داریم تا کمتر نماینده اعزام کنند چرا که ۲۵ نفر عوامل اجرایی و انتظامی در شعبه‌ها هستند و از این رو شعب اخذ رای شلوغ می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم استفاده از ماسک و پیش بینی وجود ماسک اضافی در شعب اخذ رای خاطرنشان کرد: عنوان کرد: در مورد تبلیغات انتخاباتی و ایجاد شور انتخاباتی به شهرداری‌های پیرامون استان تهران بخشنامه شده و به صورت ویدئو کنفرانس نیز مورد تاکید قرار گرفته تا در زمینه ایجاد شور انتخاباتی فعال و اثرگذار اقدام کنند؛ شهرداری تهران هم از دو هفته پیش اقدامات را آغاز کرده است هر چند به سبب شرایط کرونا اقدامات محیطی با تاخیر انجام شده است.   بیشتر بخوانید:  فعالیت ۴۲۵ صندوق سیار اخذ رای در استان تهران در روز انتخابات

انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات 1400 استاندار تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات 1400 استاندار تهران اخذ رای در استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر در سال گذشته


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مجید پوراحمدی با تشریح خدمات این صندوق، اظهار کرد: تمامی هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت با عضویت در صندوق اعتباری هنر از ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق هنر برخوردار می‌شوند.

به گفته وی مهم‌ترین ملاک عضویت در صندوق، احزار فعالیت فرهنگی و هنری و استمرار آن است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تعداد اعضای صندوق، بیان کرد: نزدیک به ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه فرهنگی و هنری کشور در سال ۱۴۰۲ به جمعیت اعضای صندوق افزوده شد و این صندوق در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار عضو دارد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود، تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ از رشد ۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به ترکیب اعضای صندوق اعتباری هنر، گفت: اعضای صندوق شامل هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت هستند.

پوراحمدی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه، عضویت گروه هنرمندان را فعالان حوزه سینما، موسیقی، هنر‌های نمایشی و هنر‌های تجسمی تشکیل می‌دهند. گروه نویسندگان شامل پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب دوره‌ای و نویسندگان دارای اثر هستند. روزنامه‌نگاران، مدیرمسئول، سردبیر، مقاله نویس، خبرنگار، عکاس، مترجم و مفسر، مدیرهنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاس نیز در گروه اهالی رسانه هستند. همچنین گروه فعالان قرآن و عترت را قاریان و حافظان قرآن کریم، هنرمندان تذهیب کار قرآن کریم و کتاب آرایی و آوا‌ها و نغمات دینی شامل می‌شوند.

آمار تفکیکی اعضای صندوق اعتباری هنر

در حال حاضر از تعداد کل اعضای صندوق، ۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر را هنرمندان سینمایی، ۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر فعالان حوزه موسیقی، ۱۶ هزار و ۷۲۶ نفر هنرمندان نمایشی، ۱۵ هزار و ۱۶۹ نفر از گروه نویسندگان، ۹ هزار و ۷۱۵ نفر فعالان حوزه قرآن و عترت، ۹ هزار و ۸۸۰ نفر روزنامه‌نگاران، ۲۰ هزار و ۴۳۵ نفر هنرمندان حوزه تجسمی و ۵۱۷ نفر را فعالان فرهنگی تشکیل می‌دهند که از این تعداد بیشترین فراوانی به ترتیب به رشته‌های تجسمی، موسیقی و نمایشی مربوط می‌شود.

رشد آمار عضویت در ۳ گروه

پوراحمدی با اشاره به رشد اعضا به تفکیک رشته فعالیت، بیان کرد: بیشترین رشد آمار عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به روزنامه‌نگاران، هنرمندان حوزه تجسمی و نویسندگان بوده است.

افزایش گرایش جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به نسبت سنی جمعیت تحت پوشش صندوق اظهار کرد: ۶۳ درصد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از ۴۴ سال سن دارند که این مهم، نشان از گرایش نسل جوان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دغدغه برخورداری از مزایای شغلی و اجتماعی این نسل دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین ۸ درصد از اعضای صندوق، هنرمندان پیشکسوت بالای ۶۰ سال سن هستند.

پوراحمدی با اشاره به نقش بانوان در اعتلای فرهنگ و هنر کشور بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد از اعضای صندوق شامل بانوان فرهیخته می‌شود و یکی از مهمترین برنامه‌های صندوق اعتباری هنر در سال جاری تکریم و برنامه ریزی برای ارائه خدمات ویژه به آنهاست.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: بسط عدالت فرهنگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که صندوق اعتباری هنر آن را دنبال می‌کند. بر این اساس، تقویت نمایندگی‌های صندوق در استان‌ها، پیگیری و رصد مطالبات اعضا در استان‌ها از برنامه‌های مهم صندوق اعتباری هنر است. در حال حاضر ۳۳ درصد اعضای صندوق را هنرمندان ساکن استان تهران و ۶۷ درصد را هنرمندان ساکن در سایر استان‌ها تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: پس از تهران، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و البرز بیشترین تعداد عضو در صندوق اعتباری هنر را دارند.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به رشد آمار اعضا به تفکیک استانی اظهار کرد: بیشترین رشد عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی است.

دیگر خبرها

  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • عبور اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر
  • رشد ۷ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر در سال گذشته
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • ماجرای شکوائیه‌نویسان تهران و ضرب و شتم دادخواهان | نخستین صندوق‌ عدالت کی راه‌اندازی شد؟
  • روز سبز بورس تهران
  • گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان
  • اجرای طرح «صندوق سبز» در میادین تهران