Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم، تعداد احکام بورس خارج و داخل هر دو روندی کاهشی و نزدیک به صفر داشته‌اند.

تعداد احکام بورس خارج از ۵۲ مورد در سال ۱۳۹۲ به صفر در سال ۱۳۹۹ و تعداد احکام بورس داخل از ۹۶۷ مورد به ۹ مورد در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

این اداره کل مهمترین دلیل این روند کاهشی را نتیجه مثبت سیاست‌های اتخاذ شده در این موضوع با هدف استفاده از توانمندی دانش آموختگان داخل اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تعداد دانش آموختگان دوره دکتری داخل کشور و وضعیت علمی و عمومی مناسب آنان، سبب شد که تأمین اعضای هیئت علمی بوسیله دانش آموختگان داخل و نیز بهره‌گیری از دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور در سرلوحه برنامه‌های تأمین نیروی هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

به همین دلیل موضوع اعطای بورس خارج به جز در رشته‌های خاص مورد نیاز دانشگاه‌ها که امکان ادامه تحصیل در داخل کشور فراهم نبوده، متوقف شد.

روند صدور احکام بورس داخل نیز به دلیل افزایش دانش آموختگان دوره دکتری دانشگاه‌های داخل، به صفر میل کرده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، دانشگاه‌ها موظف هستند تا برای تأمین اعضای هیئت علمی خود از طریق فراخوان متمرکز عمل کنند.

فرصت‌های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری داخل

سال ۹۲ تا ۹۷ با توجه به رشد فزاینده دوره‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش دوره‌های دکتری داخل، اعزام دانشجو به خارج روند کاهشی داشته و جایگزین آن به منظور توانمند سازی دانشجویان دوره دکتری داخل اعزام دانشجویان برای دوره‌های فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج و داخل روند افزایشی داشته است.

از اواسط سال ۹۷ تا کنون به دلیل اثر منفی تحریم‌ها در ارائه ویزا به دانشجویان متقاضی فرصت تحقیقاتی، نوسانات و افزایش نرخ فروش ارز، حذف ارز دانشجویی (۴۲۰۰ تومانی) و عدم تأمین اعتبار ارز مورد نیاز بر مبنای نرخ قبلی و عدم تخصیص اعتبار ریالی مابه‌التفاوت در بودجه، روند اعزام دانشجویان برای فرصت تحقیقاتی خارج از کشور نیز با کاهش مواجه شده است.

البته روند استفاده از فرصت‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های داخل افزایش یافته است.

تسهیلات دانشجویی و معرفی به بانک برای دریافت ارز دانشجویی

اداره کل بورس وزارت علوم همچنین اعلام کرده است: بررسی تعداد دانشجویان معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت ارز دانشجویی از روند یکنواختی تبعیت نمی‌کند. تعداد دانشجویان دریافت کننده ارز تا سال ۱۳۹۶ روندی کاهشی داشته و در سال ۱۳۹۷ این تعداد به دو برابر افرایش و مجدداً روندی کاهشی دارد.

افزایش شدید قیمت ارز از اواسط سال ۹۷ تاکنون باعث کاهش جدی متقاضیان و افت جدی پرداخت ارز دانشجویی به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور شده است.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانش آموختگان ارز دانشجویی خارج از کشور دکتری داخل احکام بورس تعداد دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو،‌ کشور ترکیه به داشتن کباب‌های بسیار متنوع و خوشمزه مشهور است. دونر کباب، آدانا کباب، چوپ شیش، تاووک شیش، بیتی کباب، تپسی کباب و اورفا کباب چند نمونه از انواع کباب‌های لذیذ این کشور هستند.

لاهماجون یکی از انواع کباب‌های خوشمزه ترکی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند عراق، سوریه و لبنان نیز طبخ می‌شود. لاهماجون مخفف کلمه «لحم عجین» به معنای «گوشت و خمیر» است که به صورت مصطح و به عنوان «پیتزای ترکی» نیز شناخته می‌شود. این غذا از یک لایه خمیر گرد و نازک به همراه لایه‌ای از مواد روی آن تشکیل می‌شود.

لاهماجون از یک خمیر و لایه رویی تشکیل می‌شود که آن را داخل فر یا تنور می‌پزند و بعد به صورت رول شده همراه با پیاز و آبلیمو سرو می‌شود. ترکیب روی خمیر لاهماجون متفاوت است، اما مشهورترین آن لاهماجون گوشت است که در ادامه این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه آن را آموزش بدهیم.

در این روش نیازی به درست کردن خمیر نیست و شما می‌توانید با نان لواش نازک یا خمیر یوفکای آماده این لاهماجون خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه باباغنوج | پیش غذایی خوش‌عطر و طعم از مدیترانه

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
جعفری: ۵ شاخه
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل یا سس تند: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: نصف فنجان
خمیر یوفکای بزرگ یا نان لواش نازک: ۴ عدد
نمک، فلفل و پاپریکا: به میزان لازم
آرد گندم: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این کباب خوشمزه و خاص ابتدا پیازها را پوست و بعد رنده کنید. پیاز رنده شده را داخل گوشت چرخ کرده بریزید، سپس جعفری خرد شده، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، سس فلفل، فلفل دلمه‌ای و سیر رنده شده، نمک، فلفل و پاپریکا را به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز بدهید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند.

داخل یک کاسه کره آب شده را با آرد گندم و آب سرد مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سینی فر را آماده کنید و خمیر یوفکا را روی سینی پهن کنید. از ترکیب آرد و کره روی خمیر بمالید، سپس خمیر یا نان بعدی را روی آن بگذارید و دوباره از ترکیب آرد و کره روی آن بمالید. هر چهار خمیر یا نان را به این صورت روی هم بچسبانید؛ سپس لبه‌ها را به سمت داخل صاف کنید تا خمیر شما یک مستطیل کامل باشد. حالا مواد گوشتی را روی نان یا خمیر بمالید و با قاشق کاملا صاف کنید. سینی را داخل فر ۱۸۰ به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از پخت نان را رول کنید و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید، نوش جان.

کد خبر 845204 برچسب‌ها ترکیه آشپزی - دستور پخت غذاهای بین‌المللی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 
  • ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی داخل پایگاه کلسو ناشی از حمله هوایی آمریکا
  • لحظاتی نفس گیر از داخل اتوبوس گرفتار شده در سیل نیکشهر (فیلم)
  • حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی