Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در لندن طی بیانیه ای اعتراض شدید این کشور را نسبت به مسائل مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت اعلام کرد و از آنها خواست از مداخله در امور داخلی چین دست بر دارند.

در بیانیه پایانی نشست جی هفت، با رویکردی انتقادی به مسائلی از قبیل هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و همچنین منشاء ویروس کرونا، پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین در انگلیس تاکید کرد که تمرکز گروه هفت بر مسئله سین کیانگ، مسئله ای کاملا سیاسی و انحرافی است و نباید به این بهانه، منافع پکن را نقض کرد.

همچنین، سفارت چین به طرح مسأله منشاء ویروس کرونا از سوی گروه هفت اشاره و تاکید کرد که هر گونه تحقیق و تفحص در این باره باید توسط گروهی بین المللی متشکل از دانشمندان صورت گیرد و نباید به عنوان مسئله ای سیاسی به آن نگریسته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز دولت چین رویکرد اتخاذ شده در اجلاس سران گروه هفت را به شدت محکوم کرده و گفته بود چارچوب کلی این نشست و اتهاماتی که در آن مطرح می شود پاسخگوی نیازهای امروز نیست.

در همین رابطه، سخنگوی سفارت چین در لندن گفته بود: «روزگاری که گروه کوچکی از کشورها برای تمام دنیا تصمیم گیری می کردند؛ مدت هاست که سپری شده است».

وی همچنین افزوده بود: «ما معتقدیم که تمام کشورهای دنیا صرف نظر از کوچکی یا بزرگی، ضعف یا قدرت، فقر یا غنا با هم برابرند و امور جهانی باید از طریق مشاوره با تمام کشورها مدیریت شود».

پکن بارها تلاش قدرت های جهانی را که با الگوبرداری از معیارهای منسوخ دوره استعمار، به دنبال مهار چین هستنند، محکوم کرده است.

دولت واشنگتن و متحدانش در راستای سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که بر مهار قدرت یابی چین متمرکز است؛ به دنبال تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه چین ازجمله هنگ کنگ، تایوان و تبت هستند. این در حالی است که پکن سیاست چین واحد را خط قرمز خود می داند و بارها به آمریکا درباره هرگونه اقدامی که به نقض آن منجر شود؛ هشدار داده است.

چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعد از ظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان داشت؛ نخست‌وزیران و روسای جمهور گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور داشتند. در پایان این نشست بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شد.

کد خبر 5234463 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین انگلیس جی هفت ایالات متحده امریکا هنگ کنگ تایوان سین کیانگ ایالات متحده امریکا فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی ایران افغانستان عراق جو بایدن برجام لبنان سوریه مذاکرات وین میخائیل اولیانوف جی هفت گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، تارنمای "ائتلاف همبستگی با فلسطین" (Palestine Solidarity Campaign) در انگلیس با انتشار تصویر افرادی که در این مراسم حضور داشتند نوشت: شماری از نمایندگان مجلس انگلیس از احزاب سیاسی نیز در این مراسم بودند که عصر امروز برگزار شد. در بیانیه این گروه آمده است الیشیا کیرنز (Alicia Kearns)، رئیس کمیته امور خارجی انگلیس در نشستی گفته است براساس نظر حقوقی مشاوران دولت، اسرائیل قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است، اما دولت انگلیس نمی‌تواند این موضوع را اعلام کند. براساس قوانین دولت انگلیس، این کشور نمی‌تواند جنگ افزار به کشوری بفروشد که مقررات بین المللی را زیرپا می‌گذارد.
در بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است روز دوشنبه این هفته، زاراه سلطانا (Zarah Sultana)، نماینده مجلس عوام از نخست وزیر انگلیس پرسید آیا سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس را حقیقت می‌داند یا خیر که ریشی سوناک به جای پاسخگویی، مدعی شد اسرائیل مطابق با مقررات بین المللی از سلاح‌های انگلیسی استفاده می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است بیش از یکهزار حقوقدان، استاد حقوق دانشگاه‌ها و قضات بازنشسته در انگلیس، در نامه‌ای نوشته اند صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، لندن را در معرض نقض قوانین بین الملل قرار می‌دهد و دو هفته پیش نیز ۱۳۵ نماینده مجلس انگلیس، در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و بازرگانی نوشتند خواست عمومی، توقف صادرات اسلحه برای اسرائیل است. به نوشته این ائتلاف، کانادا، هلند، ژاپن، اسپانیا و بلژیک اعلام کرده اند صادرات اسلحه برای اسرائیل را متوقف می‌کنند، اما دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید باز هم به اسرائیل اسلحه خواهیم داد.
در ادامه بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان، حملات به لبنان، سوریه و ایران نشان داد ادامه صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، انگلیس را در نقض قوانین بین الملل، شریک اسرائیل می‌کند و همچنین موجب می‌شود که منطقه با پیامد‌های یک جنگ خانمان سوز روبرو شود. تداوم صادرات جنگ افزار انگلیسی به اسرائیل که مدام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد، موجب صلح و عدالت در خاورمیانه نمی‌شود. در این بیانیه آمده است بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر کشته شده اند، اغلب زیرساخت‌های غزه نابود شده است و سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی، با قحطی روبرویند و دیوان کیفری بین المللی نیز اعلام کرده اسناد فراوانی درباره نسل کشی اسرائیل در فلسطین گرد آورده است.

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • اژه‌ای خطاب به مسوولان: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • اعلام دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران