Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز دوشنبه در آئین بیست ونهمین پویش ره سلامت و افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، افزود: نظام جمهوری اسلامی سرمایه و هدیه گرانسنگ امام راحل است و خدمات نباید خدمات صورت گرفته در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب با هیچ توجیه سیاسی و غیرسیاسی پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر با پشتوانه قوی مردمی و روحیه جهادی مسئولان و با وجود توطئه‌های متعدد بدخواهان و دشمنان همواره خوش درخشیده و با اقتدار حرکت کرده است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا تلاش‌های ارزنده‌ای داشته و با وجود تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی توانسته مدیریت خوبی را اعمال کند و اگرچه هنوز شیوع این ویروس مهار نشده اما بحران‌ها پشت سرگذاشته شده و تلاش متعهدانه کادر درمان جای تقدیر دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: جان باختگان کووید ۱۹ در ایران در مقایسه با بسیاری کشورهای مدعی در حوزه بهداشت و درمان قابل دفاع است اگرچه همه تلاش بر این است که جان هموطنان حفظ شود.

وی توضیح داد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در  استان مرکزی در سطح قابل قبولی است و می‌طلبد که  دانشکده داروسازی نیز در این استان ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر ( عج) اراکبه عنوان مرکز مادر تخصصی درمان این استان به درازا کشیده و درحالیکه بیماران استان‌ها و شهرهای همجوار نیز از خدمات تخصصی و فوق تخصصی آن بهره‌مند می‌شوند نیاز است که وزارت بهداشت و درمان  نگاه ویژه در تکمیل آن داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی  عنوان کرد: استان مرکزی در قلب کشور به پایتخت صنعت کشور شهرت یافته و جمعیت قبل توجه کارکری دارد و باید در زمینه درمان‌های تخصصی و گسترش خدمات روان‌درمانی بیشتر به آن توجه شود.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی تصریح کرد: اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مبارزه با ویروس کرونا جای تقدیر دارد و انتظار است این وزارتخانه تا هر زمان که مسئولیت دارد ذره‌ای از خدمات خود کوتاهی نکند و با برخی مطالب و مناظره‌ها دچار سستی و ضعف نشود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت: فرایند واکسیناسیون کرونا در این استان به خوبی کلید خورد اما مدتی است که با کندی مواجه شده و با توجه به شرایط خاص این استان باید بازنگری اصولی برای سرعت بخشی به واکسیناسیون در اولویت قرار گیرد.

« محمد حسن آصفری» افزود: نیاز است زمان تزریق واکسن صنوف، کارگران ونیروهای نظامی و انتظامی با دقت طراحی و اجرا شود و با سرعت بخشی به واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موج پنجم کووید ۱۹ جلوگیری شود.

وی با بیان  اینکه  تمام نشدن عملیات اجرایی طرح توسعه  بیمارستان ولیعصر (عج) اراک جای سئوال دارد، گفت: عملیات اجرایی این طرح مهم درمانی در فاصله خدمت سه دولت به طول انجامیده و هنوز هم مردم از مزایای آن بهره‌مند نیستند.

آصفری اظهار داشت: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک تنها بیمارستانی است که می‌تواند مشکلات درمانی بیماران غرب و مرکز کشور را حل کند، تلاش‌ زیادی از سوی وزارت بهداشت در سال‌های اخیر برای اتمام این طرح صورت گرفته است و خوب بود این طرح تا پایان  دولت فعلی به اتمام می‌رسید.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیمارستان خنداب و کمیجان از توابع استان مرکزی نیز بیشتر شبیه درمانگاه است و می‌طلبد که  اتاق عمل و سی تی اسکن در مراکز درمانی این شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

آصفری بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی جدی است واز استانداردهای لازم برخوردار نیست.

وی عنوان کرد: صنایع وصنوف استان مرکزی در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده‌اند اما این اقشار بیشترین حمایت را در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا داشتند و باید از آنان حمایت ویژه  شود و می‌طلبد که در روزهای پایانی دولت بسته‌های تشویقی به ان‌ها اعطا شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: کمبود آمبولانس و داروهای بیماران خاص از دیگر مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی  است که باید  مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۶ نشست ستادی و برنامه‌ریزی در استان مرکزی تشکیل شده و مصوبات مختلف با جدیت دنبال شده است.

دکتر سید « محمد جمالیان» افزود: استان مرکزی از کمبودهای شدید زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان رنج می‌برد اما در یک و نیم سال اخیر و با درگیری بیماری کووید ۱۹، به همت وزارت بهداشت خیلی از مشکلاتی که به نقطه حساس رسیده بود به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: سهم استان مرکزی از ۳۰ هزار مجوز استخدامی نیرو در وزارت بهداشت و درمان، یک‌هزار و۲۵۰ نفر بوده که اضافه شدن این افراد به جمع نیروهای خسته شده در این حوزه روخ تازه‌ای را ایجاد خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بیمارستان سوختگی استان مرکزی به‌عنوان بهترین مجموعه درمان سوختگی غرب کشور به همت سازمان انرژی هسته‌ای به اتمام رسیده و تجهیزات آن توسط وزارت بهداشت انجام شده و تنها چند تجهیز مورد نیاز فوق تخصصی باقی مانده که امید می‌رود هرچه سریعتر این مهم هم عملیاتی شود.

دکتر جمالیان عنوان کرد: شمار تخت‌های ویژه که یکی از نیازهای اساسی در استان مرکزی از ۶۵ تخت قبل از کرونا به ۱۲۵ تخت آی سی یو در زمان کرونا افزایش یافته است.

وی گفت: در راستای بیماری‌های صعب‌العلاج نیز دستگاه شتاب دهنده‌ای که به استان مرکزی اختصاص یافته از بهترین دستگاه‌های کشور است که نصب آن تا پایان هفته انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تا قبل از شیوع کرونا هیچ کدام از بیمارستان‌های استان مرکزی دستگاه اکسیژن‌ساز وجود نداشت اما، تنها در بیمارستان‌های تفرش، آشتیان و کمیجان وجود ندارد و درصورتیکه زیرساخت‌های لازم در این مراکز ایجاد شود، مشکلی برای تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز نیست.

۲۶ طرح بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان طی "پویش ره سلامت" با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان مرکزی به صورت وبینار به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اراک استان مرکزی امام جمعه اراک وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی امام جمعه اراک وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک درمان و آموزش پزشکی استان مرکزی بهداشت و درمان دری نجف آبادی وزارت بهداشت ویروس کرونا آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، جمعی از اندیشمندان ، ایران‌شناسان ، مورخان و شرق‌شناسان روسیه و حوزه اوراسیا ، سفرای ایران و روسیه در مسکو و تهران و دیپلمات‌های ارشد ، در همایشی علمی- بین‌المللی به میزبانی انستیتو شرق‌شناسی روسیه ، که به صورت حضوری و برخط برگزار شد، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و نقش کشورمان در صحنه تحولات منطقه‌ و جهان را واکاوی کردند.
النا دونایووا، شرق‌شناس و مدیر اجرایی همایش در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه مؤسسه شرق‌شناسی در این نشست دو روزه عملکرد جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته را مورد واکاوی دقیق قرار خواهد داد افزود: ایران‌شناسان ، مورخین و سیاستمداران حاضر در این نشست معتقدند که جمهوری اسلامی توانسته است بسیاری از ایده‌های انقلاب سال ۵۷ از جمله در زمینه حمایت از مستضعفان جهان و ایستادگی در برابر استکبار را محقق کند.
رئیس انستیتو شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم روسیه در آغاز این نشست گفت: امروز این کنفرانس در شرایط بسیار ویژه‌ای برگزار می‌شود که تاریخ و تحولات دنیای معاصر در مقابل چشمان ما در حال شکل گرفتن هستند و بسیاری از برنامه‌ها و تحولات با سرعت زیادی در حال رخ دادن هستند.
علی‌اکبر علی‌اکبروف ، با اشاره به رخدادهای اخیر در منطقه گفت : در این تحولات، نه تنها روسیه،‌ بلکه ایران هم نقش آفرین است.
کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران،‌ نخستین انقلاب از نوع خود بود که استقلال از ساختار موجود دنیا را مطرح کرد و آغازگر روند تحول به سمت نظام چندقطبی بود.
کاظم جلالی با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری و اهداف انقلاب اسلامی گفت: به دنبال انقلاب اسلامی، لرزه عظیمی در دنیا ایجاد شد که موجب شد، اقدامات برای مقابله با ساختار قدرت جهانی شکل گیرد.
وی تاکید کرد : آنچه در جهان اتفاق می‌افتد مبنی بر تضعیف هژمونی قدرت مرکزی با محوریت ایالات متحده آمریکا نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و امروز کشورهای زیادی، این مسیر را طی‌ می‌کنند که دلیل آن ماهیت زشت هژمونی آمریکا در دنیا است.
الکسی ددوف ، سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز در پیامی به این کنفرانس علمی گفت : جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت راهبردی برای سیاست خارجی روسیه در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است و اطمینان دارم که این کنفرانس، سهم مناسبی را در توسعه روابط دوجانبه خواهد داشت.
مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در سخنانی در این کنفرانس ، ضمن تبیین ویژگی‌‌‌های شاخص انقلاب اسلامی ایزان ، گزارشی از روند مناسبات فرهنگی بین ایران و روسیه را ارائه کرد.
تحولات اخیر در صحنه منطقه‌ای ، از جمله عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
ولادیمیر یف‌سیئف ، مدیر انستیتو همگرایی کشورهای مشترک المنافع در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت : حمله تحریک آمیز اسرائیل در دمشق، تخطی از قوانین بین المللی بود که به طور اساسی وضعیت را تغییر داد.
وی افزود : جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را نشان داد ، برای اولین بار اسرائیل را در خاک خود هدف قرار داد و با قاطعیت کامل به اسرائیل و متحداتش از جمله آمریکا فهماند که قدرت غالب نیستند. اکنون نظم جدیدی در جهان شکل گرفته که بازیگران آن دیگر آمریکا و اروپا نیستند.
پرفسور ویچسلاو کرینیتسکی ، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه نیز گفت : وضعیت کنونی بین ایران و اسرائیل وخیم تر شده است ، اما ادر اصل آمریکا ، کشورهای غربی و رژیم اسرائیل مسئول وخامت اوضاع در منطقه هستند.
این شرق‌شناس روسی افزود : حدود هفت ماه نسل‌کشی و جنایت در غزه و لگدمال کردن انسانیت ، حمله به اماکن دیپلماتیک و ترور مستشاران نظامی ایرانی و دهها اقدام خشونت‌بار دیگر ، از اقدامات رژیمی است که افسار پاره کرده و باید در یک نقطه متوقف می‌شد.
پرفسور ویچسلاو کرینیتسکی گفت : ایران با توانایی و مقتدرانه توانست موازنه‌ای هوشمندانه ایجاد کند.
همایش علمی- بین‌المللی «چهل و پنج سالگی جمهوری اسلامی ایران» به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.

اظهارات:
۱- النا دونایوو - شرق‌شناس و مدیر اجرایی همایش
۲-کاظم جلالی - سفیرجمهوری‌اسلامی ایران در روسیه
۳-مسعود احمدوند - رایزن فرهنگی سفارت ایران در روسیه
۴-پرفسور ویچسلاو کرینیتسکی - رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه
۵-ولادیمیر یف‌سیئف - مدیر انستیتو همگرایی کشورهای مشترک المنافع

 

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است