Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت چین امروز دوشنبه بیانیه مشترک گروه هفت که از پکن بر سر طیفی از موضوعات انتقاد کرده، محکوم کرد و این حرکت را مداخله آشکار در امور داخلی خود خوانده و تاکید کرد که این گروه از تهمت زدن دست بردارد.

 رهبران گروه هفت روز یکشنبه از چین بابت وضعیت حقوق بشری در منطقه سین‌کیانگ انتقاد کرده و خواستند تا هنگ‌کنگ درجه بالایی از خودمختاری داشته باشد و در ادامه به اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان که جزو مسائل حساسیت‌زا برای پکن است، تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفارت چین در لندن اعلام کرد که به شدت ناراضی است و قاطعانه مخالف ذکر نام‌های سین‌کیانگ، هنگ‌کنگ و تایوان در آن بیانیه است که واقعیت‌ها را تحریف کرده و "اهداف شوم چند کشور مانند ایالات متحده" را آشکار میکند.

در بیانیه سفارت چین آمده است: با توجه به پاندمی کرونا و کم رونق بودن اقتصاد جهانی، جامعه بین‌الملل به اتحاد و همکاری همه کشورها نیاز دارد نه باند بازی سیاسی برای تفرقه‌افکنی. چین یک کشور صلح دوست است که از همکاری حمایت میکند اما خطوط قرمز خودش را هم دارد. نباید در امور داخلی چین دخالت کرد، نباید به اعتبار چین تهمت زد و نباید منافع چین را نقض کرد. ما قاطعانه از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه‌ای خودشان دفاع خواهیم کرد و قاطعا علیه بی عدالتی‌ها و تخطی‌ها علیه چین مقابله میکنیم. 

سفارت چین گفت، گروه هفت باید به جای ایجاد مصاف و اصطکاک مصنوعی، اقدامات بیشتری انجام دهد که در جهت ارتقای همکاری بین‌المللی مفید باشد. ما از ایالات متحده و دیگر اعضای گروه هفت میخواهیم به حقایق احترام بگذارند، وضعیت را درک کنند، از تهمت زدن به چین دست بردارند، در امور داخلی چین مداخله نکنند و به منافع چین آسیب نرسانند.

در این بیانیه همچنین آمده است که کار روی شناسایی منبع پاندمی کووید-۱۹ نباید سیاسی شود. گروه هفت در بیانیه خود خواستار تحقیقات کامل و جامع درباره منشاء کروناویروس در چین شده بود.

سفارت چین گفت، گروه کارشناسی مشترک در مورد این ویروس بین چین و سازمان بهداشت جهانی به صورت مستقل تحقیقاتی را انجام داده که مطابق فرایندهای سازمان جهانی بهداشت بوده است. در این بیانیه آمده است: سیاستمداران در ایالات متحده و دیگر کشورها حقایق و علم را نادیده میگیرند، آشکارا نتایج گزارش کارشناسی مشترک را به چالش کشیده و تکذیب میکنند و اتهامات غیرمنطقی به چین میزنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سفارت چین گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگویی تازه بار دیگر به مصطفی آجورلو و دوران مدیریت وی در استقلال حمله کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مدیرعامل سابق استقلال درباره اوضاع وخیم بدهی ها در این باشگاه و حذف از لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته، ادعای قبلی‌اش مبنی بر حذف عمدی آبی‌ها را تکرار کرد.

بدهی هنگفت باشگاه‌ها؟ نباید هزینه را بالا می‌بردیم

دیدم که خطیر گفته بود که 900 میلیارد بدهی داریم. آقای خطیر چرا می‌ترسی؟ همه این بدهی را که تو به وجود نیاوردی که می‌ترسی. بگو استقلال هزار میلیارد بدهی دارد. بدهی دارد دیگر. باشگاه‌های دیگر هم کمتر از ما نیستند. اینها فاجعه است و ما نباید هزینه باشگاهداری را تا این اندازه بالا می‌بردیم.

 

پارسال؟! دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند!

پارسال دستم را بستند و به جهنم انداختند. حتی در جهنم هم دستم را باز نکردند. این خیلی نامردی بود که به یک مدیر بگویند که 300 میلیارد برایت در باشگاه موجود است و بیا و باشگاه را بگردان اما مدیر می آید و می‌بیند 300 میلیاردی که در کار نیست 150 میلیارد هم وام گرفته شده و اقساطش را هم نداده‌اند.

 

تقصیر چه کسی بود! وزیر و دو نفر دیگر!

این کار را آن کسانی کردند و من را دست‌بسته به جهنم انداختند که گفتند 300 میلیارد در باشگاه هست. آن زمان که معاون من حضور نداشت. وزیر، سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر این حرف‌ها را زدند. سه نفر آدم مسئولیت‌دار به من گفتند این پول در حساب باشگاه هست اما آمدم دیدم این پول نیست.

 

ظلم و جفا کردند و تهمت زدند! اراده بود استقلال را حذف کنند

اصلا این مسائل مشخص بود. اینها فکر کردند می‌توانند هوادار ما را گول بزنند؛ هرچند مدتی هم گول این آقایان را خوردند اما بعدا فهمیدند در حق من و باشگاه ظلم و جفا کردند و به من تهمت زدند. این را داشته باشید اگر ما را به‌خاطر استراماچونی حذف کردند چطور باشگاه پرسپولیس همین دو ماه پیش با رادوشوویچ تسویه کرد؟ چطور هنوز هم مشکل مالیاتی دارند؟ پس آنها هم بدهی داشتند. چرا آنها رفتند و ما نرفتیم؟ آقایان اراده کردند بودند استقلال را حذف کنند. مگر نمی‌گفتند مالکیت درست شده است؟ کجاست؟ مالکیت که هنوز هم درست نشده است. این آقایان فوتبالی به هواداران دروغ گفتند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • هشدار تهدیدآمیز ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده نگیرید
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • هشدار ایران به گروه ۷
  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند
  • استانداردهای دوگانه آمریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه