Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کلمنت بون، وزیر ارشد امور اروپا فرانسه گفت که تنش‌های فعلی بین دولت  بوریس جانسون و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت یک امتحان برای اروپاست.

او در مصاحبه با رادیو اروپا اعلام کرد: «آقای جانسون فکر می‌کند می‌تواند با اروپایی‌ها معامله کند و به آن‌ها احترام نگذارد و اروپا هیچ واکنشی نسبت به  این رفتار آنها نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک امتحان برای اروپاست».

بون افزود: «من به مردم انگلیس می‌گویم، تعهدات برگزیت باید رعایت شود اگر اینگونه نباشد، اقدامات تلافی جویانه‌ای باید انجام داد». 

وزیر ارشد امور اروپا فرانسه اظهار کرد: در ایرلند شمالی مشکلات واردات سوسیس و کالباس وجود دارد چرا؟ زیرا وقتی از اتحادیه اروپا خارج می‌شوید، لزوما از موانع تجاری برخوردار هستید. من نمی‌توانم به فرانسوی‌ها یا اروپایی‌ها بگویم که انگلیس می‌تواند از طریق ایرلند برخی محصولات مانند گوشت را بدون هیچ گونه کنترلی صادر کند.این از عواقب برگزیت است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس سران گروه هفت که در منطقه "کورن وال" در جنوب غربی انگلیس در حال برگزاری بود خطاب به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: لازم است روابط میان پاریس و لندن از صفر آغاز شود و انگلیس باید به وعده‌های داده شده به اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پایبند باشد.

لندن، پاریس را به بیان اظهارات "توهین آمیز" مبنی بر اینکه ایرلند شمالی بخشی از انگلیس نیست، متهم کرد.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازار‌های مالی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بیشتر بازرگانان و تجار برای انجام معاملات تجاری با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. بیشتر مردم انگلیس معتقدند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت به بزرگترین رقیب اقتصادی آن‌ها حتی بیشتر از آمریکا تبدیل شده است.

مقامات ایرلند شمالی نیز پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کردند، می‌خواهند در این اتحادیه باقی بمانند و پس از دهه‌ها وابستگی به انگلیس حالا می‌خواهند مستقل از این کشور برای آینده خود تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا توافق برگزیت دولت انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس