Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: استارت‌آپ، کار و آینده ایران است و نباید از جوانان که آینده ایران هستند دریغ شود.

به گزاش برنا، «بیژن زنگنه» امروز در مراسم گشایش رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، با بیان اینکه ۸۰ درصد صحبت‌هایی که در کشور می‌شود حرف‌های اضافه است، ادامه داد: صحبت‌ها در این جلسه صحبت‌های مفیدی شد.
وی افزود: مهمترین عامل نیاز در توسعه صنعتی، کارآفرین است نه دانشمند، کارآفرین و انسان خلاق است که یک مجموعه را موفق می کند و این موضوع در جوانان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زنگنه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب می‌گویند جوان گرایی اما وقتی جوانی را برای جایی در نظر می‌گیریم همه مخالفت می‌کنند. این در حالی است که جوان، خلاق است. استارت‌آپ، کار و آینده ایران است و نباید از جوانان که آینده ایران هستند دریغ شود.

وی با بیان اینکه در سال‌هایی که در صنعت نفت بودم برای توسعه فناوری کارهایی کردم، گفت: مهمترین مساله نگرش است.
به گفته زنگنه، نفت در توسعه بالادستی باید افزایش تولید مبتنی بر افزایش بازیافت داشته باشد.  
وی ادامه داد: این در حالی بود که نیرویی که بالادستی نفت خوانده باشد، نداریم و با بهترین دانشگاه‌های ایران مذاکره کردیم تا رشته های بالادستی نفت را توسعه دهند.
وزیر نفت افزود: اکنون در زمینه آموزش مشکلی نداریم و نیروهای خوبی تربیت می‌شوند.
وی اضافه کرد: در گام بعدی، ظرفیت‌های عملیاتی مورد توجه قرار گرفت و شرکت‌های خدماتی و شرکت‌های اکتشاف و تولید فعال شد که جزو دارایی تکنولوژی کشور هستند.
زنگنه گفت: گام آخر، توسعه فناوری بود که برای توسعه فناوری باید از ایده‌های جدید استفاده کنیم.  
وی با بیان اینکه این ایده باید زودتر به ذهن ما می‌رسید، افزود: برنامه من این است که بیشتر عمر باقی‌مانده خود را برای توسعه واحدهای فناور اختصاص دهم. البته فهم این موضوع بسیار ضعیف است و یکی از نهادهای نظارتی تهدید کرده بود که اگر این پارک فناوری را احداث کنید شکایت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه پارک فناوری صنعت نفت در طرف تقاضا است، گفت: طرح ۵۰۰ میلیون دلاری با عنوان طرح چاه‌های کم بازده و بی بازده مطرح شده است. مهمتر از نفت تولیدی، ظرفیت‌های مهندسی و فناوری است که در کشور ایجاد می‌شود.  
زنگنه تاکید کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ ما در کشور خدمات چاه‌ها است که می‌توان از واحدهای استارتاپ در این زمینه استفاده کرد.
وی یکی دیگر از زمینه‌ها که می توان از استارتاپ‌ها استفاده کرد را بحث بهینه سازی دانست و ادامه داد: سالانه ۷۰ میلیارد دلار یارانه بخش انرژی است.
وزیر نفت افزود: روزانه ۱.۵ میلیون بشکه مصرف داخلی سوخت مایع است که سالانه ۵۴۰ میلیون بشکه در سال می‌شود.  با احتساب قیمت حدود ۶۵ دلار در هر بشکه، معادل  ۳۵ میلیارد دلار می‌شود.  
وی افزود: مصرف گاز نیز  سالانه ۳۰۰ میلیارد متر مکعب  است که با قیمت هر متر مکعب۱۶ سنت حدود ۳۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.   بنابراین به جز برق ۷۰ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم.

وزیر نفت در رابطه با سخنان نفتی کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری درباره قرارداد کرسنت و افزایش قیمت بنزین گفت:ترجیح کشور تا حالا این بوده که وارد پرونده کرسنت نشویم؛ اگر قرار شد وارد شویم ما حرف‌های زیادی دارم.

زنگنه گفت:تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین در مصوبه دولت چاپ شده و در اختیار همه هم هست. در این مصوبه نوشته شده دولت در اجرای مصوبه سران محترم سه قوه این تصمیم را گرفت.

وی افزود:: کسانی که از یارانه ۴۵۰ هزارتومانی صحبت می کنند، رای نمی آورند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت رهبر معظم انقلاب ایران صنعت نفت فناوری نفت ذهن یارانه انرژی دلار گاز برق یارانه انرژی افزایش قیمت بنزین دولت ایران دلار ذهن رهبر معظم انقلاب نفت میلیارد دلار آینده ایران برای توسعه وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.


حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به اهمیت عملیات وعده صادق اظهار کرد: بسیاری از فرمایش‌های امام خمینی (ره) صادق بود و این موضوع در مورد بیانات مقام معظم رهبری نیز درست است و یکی از آنها با عملیات وعده صادق تحقق یافت و دیدیم مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی باید سیلی بخورد و سیلی خورد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق خود یک انقلاب بود و انقلابی پیچیده بود که اندیشکده‌های مهم در جهان باید سال‌ها آن را تبیین کنند.

معاون وزیر علوم با اشاره به کمک کشور‌های مختلف به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق بیان کرد: بیش از ۱۰ کشور به طور هماهنگ جهت مقابله با عملیات وعده صادق در اتاق‌های فرماندهی خود به رژیم صهیونیستی کمک کردند.

زمانیان یادآور شد: با وجود این کمک‌ها هیبت آمریکا و رژیم اسرائیل با عملیات وعده صادق شکسته شد و جمهوری اسلامی ایران بر سکوی افتخار نشست. دنیا از این پس با ادبیات دیگری با ایران سخن می‌گوید.

وی با تبریک به نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور تاکید کرد که دانشگاه‌ها نیز به موازات این افتخارافرینی تلاش کنند دستاورد‌های علمی آنها در تراز این عملیات باشد.

معاون وزیر علوم در ادامه سخنان خود به موضوع کنکور به عنوان حیثیت و اعتبار آموزش عالی اشاره کرد و یاداور شد: طی سال‌های قبل تقلب در کنکور زیاد و پیچیده شده بود که یکی از دلایل آن عوارض جانبی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با اشاره به تلاش وزارت علوم، سازمان سنجش و نهاد‌های امنیتی برای برگزاری امن کنکور تاکید کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه تولید و ساخت تجهیزات الکترونیکی هوشمند پیشرفته است و امادگی دارد در حوزه جلوگیری از تقلب دیجیتالی نیاز‌های فناورانه سازمان سنجش را رفع کند.

به گزارش آنا، همایش ملی یک روزه تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز با حضور مسیولان اجرایی و امنیتی آزمون در سراسر کشور دز محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • سفر فضایی: گذشته، حال و آینده
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری بررسی می‌شود
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود