Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی در استان، مناطق تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل نیز دچار مشکلات  زیادی شده‌اند و همکاری مردم اعم از روستائیان، عشایر و گردشگران در این رابطه بسیار مهم است و از وارد آمدن خسارات سنگین به محیط زیست جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با آغاز ماه خرداد احتمال وقوع آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت در خراسان رضوی افزایش یافته به طوری که از ابتدای این ماه تا کنون، وقوع سه مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت به حدود سه هکتار از زمین‌ها، خسارت وارد کرده است .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره اینکه اطفای به موقع حریق در این مناطق با حضور نیرو‌های یگان و مردم بومی از خسارت سنگین جلوگیری کرده است ادامه داد: پارک ملی تندوره در شهرستان درگز، منطقه تحت حفاظت کلیلاق در شهرستان تربت‌جام و منطقه حفاظت شده بینالود در شهرستان طرقبه - شاندیز مناطق درگیر با آتش‌سوزی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید

حرکت گونه های حیات وحش به سمت روستاها به دلیل خشکسالی



شعبانی بیان کرد: نیرو‌های یگان حفاظت استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و فرهنگ‌سازی و آموزش روستائیان و عشایر حاضر در مناطق نیز به صورت کامل انجام شده است.

او تصریح کرد: علاوه بر گرمای هوا و وقوع آتش در چنین شرایطی، خطا‌های انسانی و بی توجهی گردشگران در برافروختن آتش در مناطق از عوامل مهم ایجاد آتش سوزی محسوب می‌شود که به استناد بند "ه‌" ماده ۱۳ قانون شکار و صید کسانی که عملکرد آن‌ها موجب ایجاد آتش در مناطق تحت حفاظت و چهارگانه شود به ۹۱ روز تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تأکید کرد: شهروندان و گردشگران طبیعت در صورت ورود به عرصه‌های طبیعی استان، از رها کردن ته سیگار، افروختن آتش در عرصه‌ها، رهاسازی شیشه شکسته، ظروف فلزی و اقدامات مشابه و خطرآفرین خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و ۱۵۴۰ محیط زیست یا شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ به اداره‌های منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و آتش نشانی منطقه اطلاع دهند.


انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی مشهد حفاظت محیط زیست مناطق تحت حفاظت خراسان رضوی یگان حفاظت آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان

به گزارش خبرگزاری خراسان رضوی، مرکز خراسان رضوی، رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریمان گفت: بامداد امروز با  اعلام خبری مبنی بر مشاهده خروج دود از سقف یک باب مغازه لوازم خانگی در خیابان شهید رجایی شهر فریمان با سامانه‌ ۱۲۵، یک دستگاه خودرو از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شد.

نیکومنش افزود: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی محل و داغ بودن درب کرکره‌ای، درب مغازه را باز و متوجه حجم زیادی از آتش و دود شدند که با در خواست نیروی کمکی خودروی سنگین ایستگاه شماره ۲ نیز به محل حادثه اعزام شد تا از سرایت آتش به مغازه‌ها و خانه‌های اطراف جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به این که این حادثه حدود ۲ ساعت زمان برد گفت: با توجه به بسته بودن درب‌های کرکره‌ای مغازه و نداشتن سیستم هشدار حریق در مغازه و پوشش پی وی سی سقف مغازه آتش گسترش یافته بود و خسارات کلی به این فروشگاه وارد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد