Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حذف یا محدود شدن رشته‌های کارشناسی فعلاً گریبان‌گیر دانشگاه شهید چمران اهواز نشده‌ است.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برخی از رشته‌های کارشناسی محدود شوند؟ اظهار کرد: حذف یا محدود شدن رشته‌های کارشناسی فعلاً گریبان‌گیر دانشگاه شهید چمران نشده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دو سال پیش چهار یا پنج رشته تکمیل ظرفیت نشدند که منجر به تکمیل ظرفیت از طریق پذیرش در رشته‌های بدون آزمون شد.

وی افزود: خوشبختانه در سال ۹۹ ظرفیت همه‌ رشته‌های کارشناسی تکمیل شد و مشکل خاصی وجود نداشت. در خصوص سال تحصیلی جدید باید منتظر بهبود یافتن وضعیت شیوع کرونا باشیم، اما طبیعتاً شیوع این بیماری بر همه‌ دانشگاه‌ها مؤثر بوده است. امیدواریم سال ۱۴۰۰ نیز ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی تحت تأثیر قرار نگیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دوم دانشگاه،  ادامه داد: در دانشگاه مشغول تدوین برنامه راهبردی پنج ساله‌ دوم هستیم؛ بخش بزرگی از این برنامه مربوط به آموزش است و یکی از کارهایی که باید انجام شود، آمایش سرزمینی و آموزشی است. در این آمایش بررسی می‌شود که آیا همه‌ رشته‌هایی که در دانشگاه ارائه می‌شوند مورد نیاز هستند یا خیر؟ در واقع باید در استان نیازسنجی شود که چه رشته‌هایی مورد نیاز ۱۰ سال‌ آینده‌ هستند.

جلیلی‌فر در پایان گفت: در برنامه‌ دوم دانشگاه ممکن است برخی از رشته‌ها حذف و یا اضافه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان كارشناسي دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه شهید چمران رشته های کارشناسی چمران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان

مهدی محمدی با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی https://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

منبع: ایسنا

tags # وام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم