Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سه روز به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مهم ترین رخداد کشور در سال جاری باقی مانده و تب و تاب انتخابات هر روز در حال افزایش است.

در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری تجربه ثابت کرده آنچه در کنار شعارها و وعده ها توجهات مردم و کارشناسان و تحلیل گران را بیش از هرچیز به خود جلب می کند برنامه های اقتصادی نامزدهاست که می تواند به برگ برنده آنها در این رخداد تبدیل شود، به ویژه  آنکه در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط دشوار اقتصادی کشور این برنامه ها بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، حل مشکلات اقتصادی و تقویت بخش تولید بدون شک از مهم ترین اقدامات و اولویت های رئیس دولت آینده باید باشد، موضوعی که مسوولان ارشد نظام و هم مردم و هم کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند و در این بین باید اذعان کرد بسیاری از خواسته ها و انتظارات فعالان اقتصادی همان نیازها و اولویت های اساسی است که رئیس جمهوری آینده باید بدان ها توجه ویژه و جدی داشته باشد.

به مناسبت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی در عرصه تولید، صنعت و تجارت در گفت و گو با ایسنا به تشریح خواسته ها، انتظارات و توقعات خود از رئیس جمهور آینده کردند که در ادامه آورده شده است.

رئیس جمهور آینده صدای تولید کنندگان را بشنود و به آن ها پاسخ دهد

امید حیدریان یکی از تولیدکنندگان صادرات محور خراسان شمالی که در عرصه تولید پلاستیک فعال است در گفت و گو با ایسنا، گفت: زمانی می توان در کشور اقتصاد پویا و فعال داشت که بخش خصوصی در برنامه های رئیس جمهور دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی یکی از بازوان پرقدرت کشور را تشکیل می دهد، افزود: تاکنون دولت ها نتوانسته اند نقش پررنگ و مهم بخش خصوصی را مشاهده و درک کنند که یکی از مهمترین دلایل آن این بوده که حوزه تولید بیشتر به صورت خصولتی اداره شده است.

حیدریان تاکیدکرد: برای اینکه از بحران ها عبور کنیم باید رئیس جمهور آینده حوزه تولید و بخش خصوصی را ببیند و در تصمیم سازی های کشور دخیل باشند.

وی به اتاق های بازرگانی نیز اشاره و اظهارکرد: اتاق بازرگانی یکی از قدرتمندترین تشکل های بخش خصوصی است اما کم رنگ ترین نقش ها را ایفا کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی تصریح کرد: باید اتاق بازرگانی قوی تر دیده شود نه اینکه فقط شنونده باشد و تقاضای ما بر این است که رئیس جمهور آینده صدای تولیدکنندگان را بشنود و به درخواست و انتظارات آن ها پاسخ دهد.

ورود آسیب به بخش تولید صادرات محور به علت تغییر قوانین تجارت خارجی

حیدریان در ادامه به تغییر قوانین در حوزه تجارت خارجی نیز اشاره کرد و گفت: تغییر قوانین تجارت خارجی تاکنون آسیب های خیلی زیادی را به حوزه تولید به خصوص تولیدکنندگان صادرات محور وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانیکه صحبت از مالیات به غیر از نفت می شود باید بستری فراهم شود تا بخش خصوصی به خصوص حوزه صادرات در آن کار کنند.

این تولیدکننده افزود: تاکید همه بر این است که صادرات غیرنفتی انجام شود اما بستر لازم برای رسیدن به این هدف را نداریم و با یک قانون یک شبه تمام زحمات صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور بر فنا می رود.

وی ادامه داد: باتوجه به هزینه های سنگینی که روزانه بر بخش تولید تحمیل می شود، در نظر گرفتن و اعطای بسته های حمایتی به حوزه تولید می تواند کارساز باشد.

انعقاد قراردادهای هفتگی و ماهانه با مشتریان ارمغان عدم ثبات قیمت و نرخ ارز

خدابنده یکی دیگر از تولیدکنندگان صادرات محور که در تولید بلوک های هبلکس فعال است در ادامه در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: مهمترین درخواست تولیدکنندگان ثبات قیمت و کنترل تورم است.

وی خاطرنشان کرد: عدم ثبات قیمت و نرخ ارز  موجب از بین رفتن بازارهای خارجی ما شده است، سال ها بر روی یک کشور کار کرده ایم و اعتماد مشتریان را به دست آورده ایم اما با تغییر هر روزه نرخ ارز این بازارها را از دست داده ایم.

خدابنده با اشاره به اینکه در سایر کشورها حتی کشورهای همسایه ثبات قیمت وجود دارد، تصریح کرد: مشتری های خارجی ترجیح می دهند با کشوری کار کنند که ثبات قیمت در آنجا وجود داشته باشد هر چند کالاهای فروخته شده به آن ها گران تر هم باشند.

وی افزود: عدم ثبات قیمت و نرخ ارز موجب شده تا قراردادهای هفتگی و ماهانه منعقد کنیم و با این گونه قراردادها امر تولید را داشته باشیم.

این تولیدکننده ادامه داد: طی ماه گذشته قیمت سیمان و نرخ کرایه حمل سه مرتبه افزایش یافته است اما چگونه می توان با این وضعیت کار را ادامه داد؟

وی تاکیدکرد: زمانیکه صحبت از حمایت از تولیدکننده می شود باید به معنای واقعی از آن حمایت شود نه اینکه فقط در قالب شعار و حرف باقی بماند.

دولت به واحدهای تولیدی بدون مشکل نیز توجه داشته باشد

جاجرمی یکی دیگر از تولیدکنندگان صادرات محور خراسان شمالی نیز در ادامه در ارتباط با انتظارات خود از رئیس جمهور آینده گفت: تولید، مولد چرخ اقتصاد کشور است و اگر رونق داشته باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... حل خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهوری که دغدغه اشتغال، بیکاری و معیشت مردم را داشته باشد باید به امر تولید نگاه ویژه داشته باشد چرا که بسیاری از مشکلات با رونق تولید حل می شود.

جاجرمی با اشاره به اینکه بخش اعظم جلسات مسئولان در ارتباط با واحدهای تولیدی است که تعطیل شده اند، ادامه داد: اما باید به این نکته توجه داشت که راه اندازی دوباره یک واحد تولیدی هزینه های بسیاری را طلب می کند اما می توان با کمی توجه به واحدهایی که هیچ مشکلی ندارند و تلاش برای توسعه آن ها، رشد اشتغال را با این واحدهای تولیدی نیز توسعه داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به جای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور، سامانه تعهد ارزی خود را هر یک سال و یا شش تا هفت ماه به روز می کند.

این تولیدکننده توضیح داد: تولیدکننده برای انجام تعهد ارزی خود و دریافت پول حاصل از ارزش افزوده، اطلاعات ارزی را به بانک مرکزی ارائه می دهد اما یک سال و یا شش ماه طول می کشد که آن وجه دست تولیدکننده را بگیرد این درحالی است که در قانون آمده است که باید ظرف یک ماه پول به واحد تولیدی بازگردانده شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال مواد اولیه ای که تنی ۱۳ میلیون تومان در سال گذشته خریداری می کردیم هم اکنون به ۲۶ میلیون تومان رسیده است و با این پولی که در دست دولت است حتی نمی توان نصف مواد اولیه ای که پارسال خریداری شده بود را خریداری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی توليد رئيس جمهور انتخابات ۱۴۰۰ ثبات قیمت افزایش نرخ ارز خراسان شمالي تعهد ارزی صادرکنندگان تولیدکنندگان صادرات محور رئیس جمهور آینده واحدهای تولیدی خراسان شمالی ثبات قیمت حوزه تولید بخش خصوصی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم رونق تولید در سال جاری گفت: لازم است بهره‌برداری از معدن تاش طی سال جاری تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در دیدار مدیر عامل شرکت آلومینای ایران اظهار کرد: رشد ظرفیت اسمی صنایع استان به ویژه آلومینای ایران و کارخانه‌ی آلومینای جاجرم را در سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت زیرا این عامل در تحقق شعار سال کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی تحقق و تقویت کشور با ارتقای شاخص‌های اقتصادی را تنها از طریق افزایش تولید، ممکن دانست و افزود: برای این مهم باید صنایع بیش از ظرفیت اسمی خود کار کنند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صنایع راکد را باید فعال کنیم و صنایع نیمه فعال را به تولید واقعی باز گردانیم.

حسین‌نژاد دلیل وجود جمعیت و ماندگاری مردم در منطقه کویری جاجرم را وجود صنایع آلومینا دانست و گفت: امیدواریم در سال جدید استفاده‌ی کارخانه آلومینا از معدن تاش نیز تعیین تکلیف نهایی شود.

کد خبر 744850

دیگر خبرها

  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • افتتاح واحدهای مسکونی دانشگاهیان طی روزهای آینده