Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:35:53 GMT

بورس سبز پوش شد/ کاهش صف های فروش

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۵۸۶۱

بورس سبز پوش شد/ کاهش صف های فروش

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه (۲۴ خرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۹۹۱ واحدی به میزان ۰.۷۹ درصد روی پله یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات این بازار امروز به حدود رقم چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «شستا» و «وپاسار» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
«غکوروش»، «ولکار»، «خپارس» سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص فرابورس، اما ۲۳ واحد رشد کرد که ارزش معاملات در این بازار ۱۹ هزار میلیارد تومان بود.


شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۹۰۰ واحدی به میزان ۰.۲۴ درصد روی پله ۳۷۶ هزار و ۳۲۸ قرار گرفت، همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۸۳۹ سهم به ارزش ۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان رسید.


شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۳.۱۹ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۴۵۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۱.۶۷ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید

 عرضه ۲۹۵ هزار تن سیمان در بورس کالا/ صنعت سیمان از نظام قیمت گذاری دستوری خارج شد نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس:

نماد‌های وپاسار، وپارس و وسخوز به ترتیب با ۱۱۶۴.۳۴، ۴۶۱.۷۴ و ۱۸۶.۴۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد کگل، شستا و فولاد به ترتیب با ۱۵۲۶.۷۹، ۱۲۷۹.۵ و ۹۵۳.۳۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس:

نماد‌های وهور، آریا و اتکای به ترتیب با ۳.۹۸، ۳.۶۱، ۳.۳۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشتند. همچنین نماد غصینو، ذوب وهرمز به ترتیب با ۱۴.۱۹، ۸.۴۲ و ۷.۱۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به ارزش ۴۵۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه فرآورد‌ه‌های نفتی، فلزات اساسی، بانک‌ها، شیمیایی، سیمان و کانی فلزی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس

سهام شرکت‌های ساراب، کدما و خگستر بیشترین افزایش قیمت و سخاش، چکاوه و دامین بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین عرضه و تقاضا در سهام

سهام شرکت‌های ولکار، سیتا و خگستر بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سنیر، خزر و ثنوسا بیشترین عرضه برای فروش را در بورس تهران داشتند.



همچنین سهام شرکت‌های فتوسا، وسپهرو سپیدما بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های کمرجان، فرابورس و سدبیر بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

حجم معاملات سهام

نماد‌های خپارس، خودرو و خبهمن بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، وصندوق ۲ و دارایکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های کرمان، سپیدما و اراد ۳۲۴ بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۳۲۴، اراد ۲۱۴ و اراد ۳۱۴ بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران شاخص کل واحد بیشترین تاثیر بورس تهران میلیارد تومان ارزش معاملات شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس