Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مهندس مجید فرحبخشی با اعلام این خبر افزود: اجرای خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک شهید رجایی که وظیفه انتقال فاضلاب این منطقه به تصفیه خانه فاضلاب اولنگ را دارد از سال 97 جزو اولویت های اجرایی شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفته است.

وی با اشاره به وسعت و جمعیت حدود 315 هزار نفری این منطقه گفت: پروژه خط انتقال فاضلاب شهرک شهید رجایی به طول تقریبی 6 کیلومتر و با برآورد حدود 290 میلیارد ریال از محل طرح های عمرانی از سال 97 آغاز شده و تاکنون 5 کیلومتر از خط مذکور اجرا و در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر نظارت بر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب این محدوده به دو فاز شمالی و جنوبی تقسیم شده اظهار داشت: فاز شمالی این عملیات شامل محدوده بولوار حر، حر 70، بولوار شهید مفتح شرقی و خیابان کارگر راضی شامل خیابان های پورسینا، حر، موعود، اروند، بخشی و ... به طول 97 کیلومتر می باشد که 57 کیلومتر آن در قالب 3 قرارداد فاینانس با برآوردی حدود 745 میلیارد ریال از سال 1399 تعریف و آغاز به کار شده است.

مهندس مجید فرحبخشی ادامه داد: جهت اجرای باقی مانده شبکه فاضلاب فاز شمالی و نیز فاز جنوبی شهرک رجایی، این شرکت در حال رایزنی با استانداری محترم و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی می باشد که در صورت تأمین اعتبار از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران، پروژه مذکور با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، آغاز به کار خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پروژه خط انتقال شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۱۸ هزار انشعاب آب در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از ۸۰ هزار انشعاب آب معیوب استان بوشهر بیش از ۱۸ هزار کنتور آن نوسازی و تعویض شد. - اخبار استانها -

ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به تسریع در طرح‌های آب‌رسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر از افتتاح پروژه‌های مهم در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال طرح‌های مهم آب‌رسانی از جمله آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون با ظرفیت تولید 100 هزار مترمکعب طرح آب‌شیرین‌کن در استان وارد مدار تولید شده است، تصریح کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر در مجموع با ظرفیت 140 هزار مترمکعب در حال اجراست که بر اساس برنامه زمان‌بندی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نوسازی شبکه‌های آبرسانی و انشعاب آب در شهرها و روستاها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از 80 هزار انشعاب آب معیوب استان بوشهر بیش از 18 هزار کنتور آن در سال گذشته نوسازی و تعویض شد.

عالی، یکی از عوامل اصلی در هدررفت آب را کنتور معیوب و فرسوده دانست و تصریح کرد: نوسازی کنتور آب معیوب و فرسوده در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد و در سال قبل 85 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر نوسازی و اصلاح شد.

وی طول شبکه توزیع آب استان بوشهر را 7 هزار و 700 کیلومتر اعلام و بیان کرد: در اجرا طرح شناسایی نشت از شبکه آب‌رسانی یک‌هزار کیلومتر شناسایی شد که بیش از نیمی از آن در شهرستان بوشهر قرار دارد.

وی از افزوده شدن 12 هزار و 897 انشعاب به شمار مشترکان آب استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در فصل گذشته و کاهش منابع آبی لازم است مشترکان آب در استان بوشهر موارد صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند تا از بروز بحران و تنش آبی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب در سه شهر بوشهر،گناوه و دیلم را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: سال قبل 2 هزار و 800 انشعاب فاضلاب در سه شهر یادشده به متقاضیان واگذار شد.

عالی از تخصیص یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح فاضلاب در مناطق جنوبی شهر بوشهر خبر داد و افزود: این ‌طرح از نیمه دوم سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد و مدت اجرای آن 2 سال است که شامل 90 کیلومتر شبکه‌گذاری ایجاد 3 ایستگاه پمپاژ و نصب انشعاب است که اعتبارات آن از محل منابع عمومی دولت، تهاتر نفت و ماده 56 قانون بودجه تأمین می‌شود.

وی تخصیص 53.3 میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در این عرصه را مورد اشاره قرار داد و گفت: فرایند پروژه جمع‌آوری فاضلاب در محلات جنوبی شهر بوشهر با سرعت و شتاب مناسبی در حال اجراست.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • نوسازی ۱۸ هزار انشعاب آب در استان بوشهر
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ
  • حمایت شهروندان اهل تسنن از پاسخ نظامی سپاه به رژیم صهیونیستی
  •  نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • اصلاح ۸۰ کیلومتر از شبکه های آب همدان شد
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم