Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بیش از ۲۰۰ نفر ناظر شورای نگهبان هم با هماهنگی شورای نگهبان تایید شدند و به تمامی نمایندگی‌ها معرفی شدند. اما تا امروز ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران با ۲۳۴ شعبه اخذ رای در روز ۲۸ خرداد ماه انتخابات را انجام خواهند داد.

خبرگزاری میزان - «سعید خطیب‌زاده» در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه که در روز دوشنبه برگزار شد، به تشریح اقدامات وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در خارج از کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تمامی ایرانیان فارغ از اینکه در کجای این عالم خاکی هستند می‌بایست این دسترسی را برای رأی دادن داشته باشند که در تعیین سرنوشت خودشان و فرزندانشان مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: در همین چارچوب انتخابات ریاست‌جمهوری همواره علاوه بر ایران در تمامی نقاطی که ممکن بود در سراسر دنیا صندوق رای گذاشته شود برگزار شده است.   وی افزود: مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور مطابق مقررات جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه است. ستاد مرکزی انتخابات هم ناظر است و هم این ساز و کار در وزارت خارجه و برای وزارت خارجه در خارج از کشور هم وجود دارد. ما ستاد انتخابات داریم و هم ناظر وزارت امور خارجه.   سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه این از فرایند حداقل ۶ ماه قبل در وزارت امور خارجه آغاز شده است، گفت: برای تسهیل این انتخابات در خارج، در معاونت امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور ستاد انتخاباتی تشکیل داده است که  در آذر ماه سال گذشته ما به کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج و سفارتخانه‌ها طی نامه‌ای، دستورالعملی را صادر کردیم و از آن‌ها خواستیم که پس از ابلاغ این دستورالعمل تمامی واجدین شرایط شان را برای اخذ رأی در حوزه ماموریتی خودشان ارسال و به مرکز اعلام کنند. بر اساس برآورد‌های غیر رسمی حدود ۳ و نیم میلیون نفر واجد شرایط در خارج از کشور وجود دارد   خطیب‌زاده تصریح کرد: بر این اساس و بر اساس برآورد‌های غیر رسمی ما حدود ۳ و نیم میلیون نفر واجد شرایط در خارج از کشور داریم. در فروردین ماه سال جاری هم تمامی اقلام ملزومات و نیاز‌های نمایندگی‌ها ارسال شد و سعی شد تامین شود. با هماهنگی ستاد انتخابات کشور و حضور نمایندگان آن‌ها و نمایندگان شورای نگهبان، حدود یک میلیون تعرفه انتخابات تخصیص داده شده است که حدود ۶۷۹ هزار تعرفه برای دور اول و دوم تا همین امروز به نمایندگی‌ها ارسال شده است و بقیه هم عندالزوم ارسال می‌شود.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ابراز داشت: در تاریخ اول اردیبهشت ماه با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه به عنوان رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور انتخاب شده و همچنین معاون کنسولی و مجلس وزیر امور خارجه به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات که به طور مستمر در جلسات مکرر با ستاد انتخابات کشور در داخل وزارت امور خارجه و بخش‌های ذیربط به صورت روزانه و شبانه روزی این کار در حال پیگیری است، انتخاب شده است. به غیر از تشکیل هیئت‌های اجرایی که در کلیه صندوق‌های رأی که نصب خواهد شد، بیش از ۲۰۰ نفر ناظر شورای نگهبان هم با هماهنگی شورای نگهبان تایید شدند و به تمامی نمایندگی‌ها معرفی شدند. اما تا امروز ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران با ۲۳۴ شعبه اخذ رای در روز ۲۸ خرداد ماه انتخابات را انجام خواهند داد.   بیشتر بخوانید: خطیب‌زاده: ۳ و نیم میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در خارج از کشور داریم   انتهای پیام/ برچسب ها: خطیب زاده وزارت امور خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خطیب زاده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه خارج از کشور ستاد انتخابات شورای نگهبان سخنگوی وزارت نمایندگی ها وزارت خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی

جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه امروز با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت