Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ستاد تنظیم بازار در صدو چهل و یکمین جلسه خود حذف دوره ممنوعیت واردات برنج را تصویب کرد. اما وزارت جهاد کشاورزی با آن موافقت نکرد و در نهایت قرار شد اجرا یا عدم اجرای این مصوبه توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شود که این وزارتخانه تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص نداده است.

مسیح  کشاورز در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا ستاد تنظیم بازار با درخواست حذف یا کاهش دوره ممنوعیت واردات برنج موافقت کرد یا خیر؟  گفت: در صدوچهل و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور وزیر صنعت و برخی دیگر از مسئولان، پیشنهاد خود را برای کاهش دوره ممنوعیت واردات برنج ارائه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این صورت که این ممنوعیت یک ماه دیرتر شروع شود و یک ما هم زودتر  نیز آزاد شود.

وی اضافه کرد:علت پیشنهاد کاهش دوره این بود که تجربه سال های قبل نشان می داد ممکن است برخی از مسئولان با درخواست حذف دوره ممنوعیت مخالفت کنند و این مخالفت ها منجر به برقراری مجدد ممنوعیت و رسوب کالا در بنادر شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: در حقیقت طرح موضوع کاهش حذف دوره ممنوعیت به این منظور است که تاکنون ۱۵۰ هزارتن برنج وارد کشور شده و انبارهای بخش خصوصی هم ذخیره چندانی ندارد. همچنین واردکنندگان نیز تمایلی به واردات برنج برای دوره ممنوعیت ندارند. بنابراین ممکن است کشور با کمبود برنج خارجی مواجه شود. از آن طرف هم تولیدکنندگان برنج در داخل کشور می گویند که شهریورماه برنج ایرانی وارد بازار می شود که قطعا این برنج پاسخگوی ماه محرم نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: اعضای جلسه تنظیم بازار نظر بر حذف دوره ممنوعیت داشتند و این موضوع نیز تصویب شد. ولی وزارت جهاد کشاورزی با آن مخالفت کرد و قرار شد که اجرا یا عدم اجرای این مصوبه توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شود و همچنین تاکید شد که مسئولیت اجرا یا عدم اجرای این مصوبه هم با وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.  با این وجود تاکنون هیچ پاسخی از سوی آنها داده نشده است.

کشاورز در پایان گفت: بارها درخواست کردیم که با مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی جلسه ای در این خصوص داشته باشیم ولی  زمانی برای این موضوع اختصاص داده نشده است و به نظر می رسد که جریان ممنوعیت همچنان برقرار است و از ۳۱ تیرماه نیز آغاز می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنج وزارت جهاد كشاورزي ستاد تنظيم بازار دوره ممنوعیت واردات برنج وزارت جهاد کشاورزی حذف دوره ممنوعیت دوره ممنوعیت تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته

 محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگویی رادیویی عنوان کرد: مسؤولیت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید غذای سالم، کافی و در دسترس در داخل کشور و برداشتن محدودیت‌های صادراتی است.

وی با اشاره به بارش‌ها از نیمه دوم بهمن ماه در ادامه افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی در جهان و قرار گرفتن ایران در کمربند منطقه خشک و نیمه‌خشک، برای استفاده از منابع از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌های کشاورزی، مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشگران متخصص درصدد تأمین منابع با افزایش بهره‌وری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش حاکمیتی دولت خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی، واگذاری وظایف به شرکت‌ها، تشکل‌ها، تعاونی‌ها و دانش‌بنیان‌ها است تا ضمن تأمین نیاز داخل، در بازارهای منطقه و بین‌المللی ایفای نقش کنیم.

نیکبخت با ارائه آماری در حوزه صادرات گوجه، پیاز و سیب‌زمینی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر سال با نوسان قیمت این سه محصول روبرو بودیم، با صادرات ۱۰ هزار تنی گوجه، پیاز و سیب زمینی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تولید و صادرات برداشته شد؛ به طوری که در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

وزیر جهاد کشاورزی اولویت بعدی وزارت جهاد کشاورزی را حوزه آبخیزداری دانست و گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیاری که در تولید ماهیان زینتی، گرمابی، سردابی و تولید در قفس داریم، فقط ۱۵ درصد از ظرفیت کشور استفاده شده که با وجود ۵۵۰ حلقه چاه می‌توان از این منابع در جهت پرورش ماهی، زراعت و باغبانی استفاده کرد.

نیکبخت ظرفیت سواحل شمال و جنوب کشور را برای سرمایه‌گذاری بسیار بی‌نظیر دانست و اظهار امیدواری کرد تا علیرغم تأمین داخلی، بتوان از تولید پایدار در صنایع تکمیلی و تبدیلی و صادرات بهره برد. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظو، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد