Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@19:43:46 GMT

پارک ۲۲ هکتاری در سقز احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۶۲۱۸

پارک ۲۲ هکتاری در سقز احداث می‌شود

شهردار سقز گفت: احداث پارک با مساحت ۲۲ هکتاری در حاشیه رودخانه این شهر بعنوان یکی از پروژه های عمرانی استان شروع می شود.

به گزارش ایمنا، رشید میرحسامی در این باره اظهار کرد: پارک حاشیه از "پل که وه سوار" تا "پل جهاد" فاز یکم این پروژه با مساحت ۱۰ هکتار شامل، چمن مصنوعی، تقسیم بندی فضای سبز و معابر پیاده، نماز خانه، محل‌های جانمایی دکه در آینده و بوستان فرهنگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمفی تئاتر روباز، شهربازی کودکان، باغ گل‌ها، رستوران، دریاچه مصنوعی، پارکینگ، آلاچیق و دیگر امکانات از دیگر مواردی است که در طراحی این پروژه لحاظ شده است.

شهردار سقز اضافه کرد: ساماندهی و اجرای فاز بعدی پروژه از پل قوخ تا پل جهاد (سمت بلوار شهید بهشتی) نیز ادامه این پروژه بوده که در اولویت بعدی کاری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز شهری یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است، یادآور شد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد مکانی مفرح برای شهروندان، نمای بصری زیبا و جذابی در سطح شهر برجای خواهد گذاشت.

میرحسامی با اشاره به تسویه یکی از وام‌های بانک شهر و پیگیری بازپرداخت بقیه وام، محوطه سازی ترمینال مرکزی سقز و احداث مغازه‌های جدیدالاحداث در این قسمت گفت: احداث فاز جدید خیابان ۲۴ متری مکریان نیز آغاز شده است.

وی افزود: آسفالت و لکه گیری معابر، بازسازی رفیوژ و جداول برخی از معابر سطح شهر (بلوار کردستان، بلوار وحدت) آغاز زیباسازی، رنگ آمیزی جداول و ساماندهی سطح شهر و ساماندهی میادین سطح شهر از دیگر اقداماتی است که شهرداری سقز طی چند ماه گذشته به انجام رسانده است.

به گزارش ایمنا، سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 500484

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداري سقز سنندج بوستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد

تین نیوز

​رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی نصیری اظهار داشت: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل برگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه های سیلابی غرب تهران به شمار می رفت، با  پیگیری های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب های سیلاب و رواناب رودخانه های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • نامگذاری پارک ۶.۵ هکتاری گلسار به نام «جوانمرد»
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)
  • احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان