Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اعضای فهرست «لیست جمهور» برای انتخابات شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز با حضور تعدادی از نامزدهای این فهرست[فهرست جبهه اصلاحات ایران] در مرکز همایش‌های «رایزن» برگزار شد.

«علی اعطا» نامزد انتخابات شورای شهر تهران در این نشست خبری، گفت: در حال حاضر با برنامه کلی و اولویت‌هایی که جبهه اصلاحات شناسایی کرده کار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این موضوع نگاه کلی دارم به اینکه، کسانی که در انتخابات شورای شهر پیروز می‌شوند از روزی که مشغول به کار می‌شوند نماینده همه مردم هستند.

«رضا امیدوار تجریشی» دیگر نامزد انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه دو دور عضو شورا یاری، محله سعادت آباد بوده‌ام، افزود: در دوره جدید باید توجه ویژه ای به شورایاری‌ها داشته باشیم، این توجه در مدیریت محلی باید فارغ از فضای سیاسی باشد.

در ادامه، «احسان بیسادی» از جوانان لیست اصلاح طلبان با اشاره به اینکه دوازده سال در شهرداری تهران و ارکان مختلف این نهاد حضور داشته است، اظهار داشت: بسیاری از جامعه شناسان می‌گویند، انقلاب اسلامی یک انقلاب برآمده از شهرها بوده است از این رو نحوه مدیریت شهری اهمیت زیادی دارد. اگر جریان اصلاحات حداقل در شورای شهر بتواند خود را حفظ کند، استقلال حفظ خواهد شد.

پروژهای شهری در این دوره خوب پیش رفت!

«مجتبی تقوی نژاد» دیگر عضو فهرست جبهه اصلاحات برای انتخابات شورای شهر تهران در این نشست خبری با بیان اینکه شورای شهر فعلی توانست مقابل شهروند ستیزی و شهر فروشی ایستادگی کند،گفت: من معتقدم کار بزرگی در این دوره انجام شد که توجه رسانه‌ها به آن کم بود. در شهرداری توانستیم با اتکا به منابع پایدار باعث شویم شهر از آسیب حفظ شود و همچنین پروژه‌ها به خوبی پیش بروند.

برنامه‌ای منطقی برای تهران داریم

«ژما جواهری» نیز با تاکید بر اینکه برای خدمت خود را در معرض رای مردم قرار داده ام، تصریح کرد: برنامه ای منطقی، قابل اجرا و دقیق برای مردم تهران انتخاب کردیم که امیدوارم بتوانیم مجری خواسته های آنها در شورای شهر تهران باشیم.

وی افزود: لیست جمهور با تمام سختی و مشکلات مسیر و انتظارات فعلی، آمده است تا دستورات مردم را در شورای اسلامی شهر تهران اجرایی کند.

«افشین حبیب زاده» دیگر نامزد انتخابات شورای شهر تهران به تبیین برنامه ‌های خود پرداخت و گفت: شورای پنجم تغییر رویکردی در مدیریت شهری را مد نظر داشت که باید بگویم این تغییر در حوزه های مختلف محقق شد.

وی افزود: در شورای ششم با ادامه روند شورای قبلی، محورهای شفافیت و مبارزه با فساد، حمل و نقل عمومی با محوریت تکمیل و توسعه و احداث خطوط مترو، پیگیری پروژه‌های کوچک مقیاس و محله ای و همچنین پیگیری موضوعات و مطالبات کارگری را دنبال می کنیم.

«زهیر خیری» نامزد دهه هفتادی «لیست جمهور» هم در این نشست خبری تاکید کرد: هنر اصلی ما در شورای شهر می تواند این باشد که کلان شهرهای موفق در مسیر توسعه را الگوی خود قرار داده و برنامه مناسبی را برای شهر تهران طراحی کنیم.

شعار مشارکت در شهرداری به درستی اجرا نمی‌شود

وی افزود: شعار مشارکت در شهرداری مدت ها داده شده اما به درستی اجرا نشده است. مشارکت به شکل، واگذاری وظایف شهرداری به مردم اجرایی شده درحالی‌که این روند، مشارکتی ایجاد نکرده و نمی‌کند.

عضو لیست‌جمهور تاکید کرد: مادامی که مشارکت همراه با توزیع قدرت و موثر در تصمیم گیری ها نباشد هیچ اثری نخواهد داشت.

کد خبر 5234518

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه اصلاحات انتخابات شوراي شهر علی اعطا افشین حبیب زاده انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی علیرضا زاکانی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سعید جلیلی عبدالناصر همتی محسن رضایی مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برجام هیئت دولت محسن مهرعلیزاده انتخابات شورای شهر تهران لیست جمهور نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲

سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک از تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

عباس خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری اراک اظهار داشت: در سال 1402 حدود 82 درصد درآمد پیش‌بینی‌شده شهرداری معادل 3 هزار و 438 میلیارد تومان محقق شد که بزرگ‌ترین سهم درآمدی بودجه متعلق به ردیف مالیات بر ارزش افزوده بود که 43.4 درصد درآمد محقق شده شهرداری را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه شهرداری اراک مثل سایر شهرداری‌های کشور در این خصوص دچار نوساناتی شدند و نگرانی‌هایی بابت وصول این ردیف درآمدی دارند. دولت موظف است از طریق سازمان امور مالیاتی سهم شهرداری‌های هر شهر را وصول و به حساب آنها طبق قانون واریز کند، بزرگترین ضعف در درآمد محقق نشده، بخش مولدسازی اموال بود که انجام نشد. براساس سیاست‌های کلی کشور و نظر شورای شهر، شهرداری موظف بود املاک و اموال مازاد خود را به فروش برساند و درآمد حاصل از آن‌را در پروژه‌های عمرانی هزینه کند که متأسفانه این تکلیف توسط شهرداری انجام نشد و از این محل 580 میلیارد تومان کسری درآمد داشتیم.

خسروانی تصریح کرد: شهرداری اراک قول داده در سال 1402 این عقب‌ماندگی را جبران کند، از ابتدای دوره تأکید شورای ششم بر افزایش سهم درآمدهای کوششی شهرداری از جمله صدور پروانه، کسب عوارض و مطالبات چندین ساله از دستگاه‌های دولتی و خاصه سرمایه‌گذاری بوده است و همچنان این برنامه‌ها را علی‌رغم موانعی که بر سر راه وجود دارد پیگیری می‌کنیم.

سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک ادامه داد: در بخش هزینه های جاری شورای ششم همواره بر انظباط مالی و صرفه جوئی در هزینه‌ها تأکید داشته و اجازه هزینه خارج از بودجه مصوب را نداده و در سال 1402 از کل بودجه جاری که به شهرداری اختصاص داده شده 85 درصد آن انجام شده که عمده آن پرداخت حقوق و مزایای کارکنان است و انحرافی در هزینه‌های جاری دیده نشد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که عمدتاً پروژه‌های عمرانی است عملکرد شهرداری نسبت به بودجه 4 هزار و 200 میلیاردی، 71 درصد عملکرد وجود داشته، ولی نسبت به درآمد محقق شده 86 درصد عملکرد داشته، البته ما در بودجه سال گذشته حدود 150 پروژه تعریف کرده بودیم که پیشرفت آنها در بعد هزینه‌کرد بودجه در مجموع 71 درصد بوده است. متأسفانه بخشی از پروژه‌ها که عمدتاً پروژه‌های مطالعاتی بودند عملکردی نداشتند، ولی مابقی پروژه که عمدتاً عملیاتی و عمرانی بودند پیشرفت داشتند که از 25 تا 100 درصد متغیرند.کلیه پروژه‌هایی که در سال قبل به اتمام نرسیده‌اند به سال 1403 موکول شده، زیرا سیاست محوری شورا اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و لازم به یادآوری هست که برخی از پروژه‌ها مثل دره نورالشهدا گردو، احداث دیوار ساحلی، مجتمع آفتاب و انتقال پساب سنواتی هستند و در یک سال به اتمام نمی‌‍رسند.

خسروانی ادامه داد: یکی از پروژه‌های شهری که در سال گذشته پیشرفت خوبی داشت تملک املاک واقع در طرح‌های شهرداری بود که منجر به بازگشائی برخی معابر مثل انتهای خیابان سیدالشهدا(ع) شد و نقش مؤثری در ترافیک شهری داشت. برخی از معابر سال‌ها معطل تملک شهرداری بودند که در سال قبل گام‌های خوبی برداشته شد و 552 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد. در بخش خرید ماشین‌آلات و تجهیزات شهری مثل سال 1401 اقدامات خوبی بردشته شد و 600 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد تا شهرداری اراک به ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی نو و به روز مجهز شود که خود به افزایش کمیت و کیفیت خدمات به شهروندان منجر خواهد شد.

وی افزود: شورای ششم به برنامه‌محوری اعتقاد دارد و بودجه‌های تدوین شده در این دوره مبتی بر برنامه 5 ساله توسعه شهر اراک بوده و هر ساله عملکردها بر اساس برنامه مورد پایش قرار می‌گیرد که شهرداری اراک وفق ماده 15 قانون نوسازی و عمران شهری و نیز بند(2) ماده (80) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران و همچنین ماده(25) آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، شهرداری موظف به تهیه برنامه پنج‌ساله بود که در دوره قبل تدوین و در اواخر سال 1400 از سوی وزارت کشور به شهرداری ابلاغ گردید و بودجه‌های سنواتی ما بر اساس آن سند تدوین می‌گردد و به آن پایبند هستیم.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط ۲ مترو قم است
  • تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا این تاریخ
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • جبلی: میدان همکاری با هنرمندان را نبسته‌ایم
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲
  • نگاهی به روند یوونتوس در فصل ۲۰۲۳/۲۴؛ سقوط آزاد با اعجوبه‌ای به نام ماسیمیلیانو الگری