Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حوزه سلامت گفت: در شرق و جنوب کشور پیک پنجم بیماری کووید ۱۹ آغاز شده است.

به گزارش برنا؛ محمدرضا محبوب فر، کارشناس حوزه سلامت و عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران، اظهار کرد: در حال حاضر در شرق و جنوب کشور به ویژه استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان و کرمانشاه، پیک پنجم بیماری کرونا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبوب فر ادامه داد: در حال حاضر بیماری کرونا در این استان‌ها اوج گرفته و وضعیت نگران کننده‌ای دارند. این افزایش آمار از بروز پیک پنجم خبر می‌دهد.

او گفت: در مورد سویه دلتا در حال حاضر در استان‌هایی مثل اصفهان و قم مواردی از ویروس کرونا که ناشی از جهش سویه آلفا و بتا هست را به صورت تک گیر داریم.

این کارشناس حوزه سلامت گفت: ویروس دلتا که در هند شایع شد، مرگ و میر و شیوع بالایی دارد. ویروس بتا نیز ابتدا در ترکیه شایع شد و مثل ویروس دلتا، واگیری بالایی داشت.

محبوب فر بیان کرد: دلیل اینکه در حال حاضر استان‌های جنوبی و شرقی در وضع قرمز به سر می‌برند این است که در کشور ما تا کنون قرنطینه، بیماریابی و تعطیلی فعال، اجرا نشده است.

او تصریح کرد: در چنین شرایطی که با ویروس‌های جهش یافته مواجه شده ایم، صحبت در مورد اینکه شهرهای کشور در وضع زرد و نارنجی هستند و فقط شهرهای جنوبی و شرقی در وضعیت قرمز به سر می‌برند، یک حرف بیهوده و باطل است زیرا این ویروس می‌تواند در حال چرخش و گردش باشد و کوچکترین بی احتیاطی، منجر می‌شود که طوفان پیک پنجم کل کشور را در بر بگیرد.

محبوب فر گفت: با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، شاهد افزایش تجمع در ستادهای انتخاباتی هستیم. متاسفانه برخی افراد بی‌خیال کرونا شده اند و در فضاهایی که برای سخنرانی کاندیداهای شورای شهر و ریاست جمهوری، در نظر گرفته شده است، بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حتی بدون ماسک، حاضر می‌شوند.

این عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران افزود: برخی افراد معتقدند، کرونا تمام شده است و دیگر وضعیت خطرناک نیست. این در حالی است که وضعیت کاملا برعکس است و شرایط کشور بسیار ناپایدار و شکننده است و کوچک‌ترین بی احتیاطی و سهل انگاری می‌تواند کشور را وارد پیک های متعدد کند.

او در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون در شرایطی است که فقط یک درصد از جمعیت کشور واکسینه شده اند و همین افراد هم فقط دُز اول را دریافت کرده اند. تاخیر در روند واکسیناسیون می‌تواند مشکل ساز باشد و این تصور که مشکلی ایجاد نمی‌کند، تصور باطلی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت انجمن علمی سیستان و بلوچستان اصفهان قم ویروس مرگ ترکیه انتخابات ریاست جمهوری شورای شهر ایران واکسیناسیون کرونا کرونا در استانها پیک پنجم کرونا حال حاضر پیک پنجم محبوب فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور گفت: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش‌ کم سابقه باران بودیم، به‌طوریکه میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان وبلوچستان در سال گذشته حدود۱۰۰ میلی متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده است. بارش‌هایی که بسیار نادر است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مناطق درگیر سیل ادامه داد: بر اثر این بارش ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

ظفری با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آبگرفتگی هستند، گفت: در حال حاضر ‌۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است. همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۳۰۰روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد. همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است. 

وی ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند، گفت: گروه های امدادی و مردمی در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس و ...  ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند. 

ظفری از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند. همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند.

وی افزود: وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، ولی تحت کنترل است. به این معنا که دستگاه ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور