Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:49:35 GMT

جمع‌آوری 54 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۶۳۰۵

جمع‌آوری 54 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد در زنجان

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم با شناسایی مناطق جرم خیز و آلوده در سطح استان اجرا شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در اجرای این طرح تعداد ۵۴ نفر از معتادین متجاهر و کارتن خواب و خرده فروش سطح حوزه استحفاظی جمع‌آوری و بیش از ۲ کیلوگرم تریاک کشف و برای درمان و ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید به آن بی تفاوت باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه امنیت از ملزومات زندگی در هر جامعه‌ای است، گفت: پلیس استان در طول ۴۸ ساعت گذشته طرح مبارزه با اراذل و اوباش را در دستور کار خود قرار داده و موفق به کشف انواع سلاح سرد از نوع قمه و قداره و غیره و دستگیری ۸ نفر از اراذل و اوباش در نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه تولید امنیت نیاز به مشارکت مستمر مردمی دارد، گفت: می‌طلبد هم استانی‌ها ، پلیس را در اجرای ماموریت‌ها همراهی کنند و با گزارش به موقع اخبار و اطلاعات در خصوص افراد مشکوک و هنجارشکن از طریق سامانه تلفنی 110 در تامین امنیت جامعه شریک شوند.

وی در ادامه از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان ایجرود حین کنترل خودروهای عبوری در محور بیجار – زنجان به یک دستگاه خودرو ام وی ام مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

خانی‌پور گفت: ماموران با هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودرو ۶۰۰ عدد واشر سرسیلندر و ۳ هزار و ۲۷۹ عدد کاسه نمد خودروهای خارجی  قاچاق کشف کردند که بنابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی کالای کشف شده ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این رابطه پرونده پس از تشکیل متخلف تحویل مرجع قضایی شد، بیان داشت: موضوع برخورد با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و این فرماندهی با تمام قدرت و اقتدار با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد خواهد کرد.

وی همچنین از کشف ۶ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری تیبا خبر داد و افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به همراه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خرمدره و ماموران انتظامی کلانتری ۱۶ شهرستان زنجان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی در اتوبان زنجان - قزوین به یک دستگاه سواری تیبا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

خانی‌پور با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۶ کیلو تریاک کشف کنند، در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان از شهروندان درخواست کرد فعالیت سوداگران مرگ را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر زنجان امنیت اجتماعی دستگیری جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان قاچاق کالا کشف تشکیل پرونده مراجع قضایی جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با تلاش و پیگیری ماموران کلانتری شهید" نواب صفوی" متهم به ۴۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در هسته مرکزی شهر مشهد به دام افتاد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار احمد نگهبان اظهارداشت: در پی گزارش سرقت های سریالی و ادامه دار شبانه قطعلت و محتویات خودورهای پارک شده در محدوده خیابان نواب صفوی مشهد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری نواب صفوی گشت زنی های هدفمند خود را با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت ها آغاز و سرانجام متهم را در حال بازکردن درب صندوق عقب یک دستگاه خودروی سواری پراید مشاهده و قبل از فرار وی را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم 33 ساله با توجه به مستندات به‌دست آمده از مخفیگاهش و تصاویر به‌دست آمده از او در تعدادی از سرقت ها به  40 فقره محتویات داخل خودروهای پارک شده در خیابان های خلوت هسته مرکزی شهر مشهد برای تامین هزینه های موادمخدر اعتراف کرد.

سردار نگهبان با اشاره به شناسایی اموال کشف شده توسط 11 مالباخته، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه از شهروندان خواست؛ موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند، اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضدسرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز کنید، از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی اتومبیل خودداری و هنگام ترک آن دقت کنید که درها و شیشه ها کاملاً بسته باشد، هنگام ترک اتومبیل از به جای گذاشتن کیف پول، گوشی تلفن همراه، رم و فلش، رادیو پخش، اسناد و مدارک و هر گونه لوازم و اموال با ارزش در داخل اتومبیل که باعث تحریک سارقان می‌شود پرهیز کنید، از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنید.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر
  • کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم تریاک در میناب
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • کشف ۳ تن مواد مخدر و ۳۰۰۰ خرده فروش در یک ماه
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • خرده فروشان مواد مخدر در شیروان بازداشت شدند