Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حسن عباس‌زاده، در بازدید میدانی از پروژه GTPP اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه این طرح به‌عنوان نخستین پروژه ملی در صنعت پتروشیمی است که زنجیره آن در هر سه فاز از مسیر گاز طبیعی به متانول، متانول به پروپیلن و پروپیلن به پلی‌پروپیلن از دانش فنی ایرانی تعریف شده، گفت: از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی استفاده از ۲۰۰ هزار تن متانول مازاد این طرح برای ساخت سه طرح فرمالین، پلی‌استال و متیل آمین در استان کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همواره یکی از سیاست‌های راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، توسعه زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی طرح‌های در دست اجراست، افزود: هم‌اکنون سرمایه‌گذار ساخت واحد فرمالین درخواست خود را ارائه کرده و در مرحله صدور موافقت اصولی است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه واحد پلی‌استال که برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی احداث خواهد شد، هم‌اکنون موافقت اصولی آن صادر شده است، ادامه داد: طرح متیل آمین سنقر نیز شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سرمایه‌گذار آن است و خوراک هر دو طرح از محل متانول مازاد اسلام‌آباد غرب تأمین می‌شود. عملیات اجرایی این طرح از سوی پیمانکار آغاز شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.

برنامه ۱۰۰ روزه پیمانکار

وی با اشاره به بازدید اخیر بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح GTPP اسلام‌آباد غرب گفت: در این نشست مقرر شد مجری طرح و پیمانکار یک برنامه جامع ۱۰۰ روزه تا پایان شهریورماه ارائه کنند و تا پایان شهریور شاهد آغاز بسیاری از فعالیت‌ها خواهیم بود و در این مسیر NPC نیز فعالیت‌ها را پایش می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در سال‌های آینده ظرفیت تولید سالانه پلی‌پروپیلن از یک میلیون تن کنونی به ۴ میلیون تن می‌رسد، افزود: در سال‌های گذشته طرح‌های GTP و GTPP در کشور تعریف شده بود که به‌دلیل نبود دانش فنی به مرحله اجرا نرسید، اما اکنون با دانش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی طرح GTPP اسلام‌آباد غرب اجرایی می‌شود و می‌توان تکمیل زنجیره ارزش آن را نیز محقق کرد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه این طرح ۱۲۰ هزار تن پلی‌پروپیلن را تولید خواهد کرد و به‌دنبال آن صنایع پایین‌دستی گسترده‌ای می‌توانند توسعه یابند و به فعالیت بپردازند، ادامه داد: با ساخت و تکمیل طرح GTPP اسلام‌آباد غرب، پروپیلن و پلی‌پروپیلن تولیدی افزون بر تأمین نیاز غرب کشور می‌تواند به کشورهای همسایه صادر شود.

کد خبر 5234576

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن عباس زاده پتروشیمی اسلام آباد غرب متانول مصرف برق شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران انتخابات 1400 قیمت دلار بورس تهران قیمت نفت بانک مرکزی بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار دلار تولید نفت بورس تسهیلات کرونایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی GTPP اسلام آباد غرب پلی پروپیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۵ میلیارد ریال، عملیات تکمیل و بهسازی راه دسترسی سدکنگیر واقع در شهرستان ایوان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی کنگیر نقش محوری در جذب گردشگران به ایوان خواهد داشت.

منبع: مهر

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند