Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم مسئول تدوین پیش نویس قانون اساسی لیبی، هیئت سازمان ملل در این کشور را به نقض نقشه راه سیاسی و مداخله در امور حاکمیتی متهم کرد.

به نقل از عربی۲۱، این هیئت در پیامی به یان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی اعلام کرد، بابت حمایت هیئت سازمان ملل از تصویب قانون موقت قانون اساسی در مورد برگزاری انتخابات و بعید دانستن گزینه رفراندوم در مورد پیش نویس قانون اساسی که توسط هیأت منتخب مردم تدوین شده است،  متعجب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت مذکور لیبی اعلام کرد، این موضع گیری با ویژگی بی طرفی که هیئت سازمان ملل باید به آن مقید باشد، مغایرت دارد و در خصوص این نوع عملکرد هیئت سه مورد یادداشت شده است.

هیئت تدوین پیش نویس قانون اساسی لیبی در ادامه اعلام کرد، این سه مورد شامل عدم تایید موافقت شورای عالی لیبی با برگزاری رفراندوم، نادیده گرفتن کمیته قانون اساسی و غفلت تعمدی از این کمیته به نفع کمیته حقوقی‌ است.

کمیته حقوقی ۱۷ دسامبر مطابق با ماده ۴ نقشه راه لیبی با هدف تدوین قانون اساسی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴ دسامبر تاسیس شد.

این هیئت اعلام کرد، هیئت سازمان ملل چشمش را به روی نادیده گرفتن اختیارات کمیته حقوقی بست و آرا و پیشنهادات کمیته را به گونه ای هدایت کرد که مداخله در امور حاکمیتی و آسیب رساندن به سلامت روند قانون اساسی تلقی می‌شود.

هیئت لیبی از هیئت سازمان ملل خواست به تعهدات خود پایبند بوده و حق مردم لیبی را در تعیین سرنوشت خود از طریق رفراندوم قانون اساسی تضمین کند.

هیئت سازمان ملل هنوز به این اتهامات پاسخی نداده است اما همواره اعلام می کند، حامی ثبات در لیبی است.

کوبیس در ماه مه پیش نویس پیشنهادی در مورد مبانی قانون اساسی انتخابات را به مجمع گفتگوی سیاسی لیبی ارجاع داد. این پیش نویس بر تعویق برگزاری رفراندوم قانون اساسی به پس از تشکیل دولت جدید تصریح دارد.

روز پنجشنبه شورای عالی لیبی خواستار تصویب پیش نویس قانون اساسی به عنوان قانون موقت برای یک دوره ریاست جمهوری و پارلمانی شد تا کشور از بحران فعلی خارج شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیش نویس قانون اساسی هیئت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان

به گزارش "ورزش سه"، دربی لیگ برتری فوتبال اصفهان در حالی روز گذشته بین سپاهان و ذوب‌آهن برگزار شد و برتری یک بر صفر شاگردان ژوزه مورایس را در ورزشگاه نقش جهان به همراه داشت که این بازی نسبت به قبل رنگ و لعاب اصفهانی‌تری به خود گرفته بود.

دربی دیروز اصفهان، نشان دهنده اعتماد فدراسیون‌نشینان به ظرفیت داوری اصفهان بود که طعم دربی را برای طرفداران و مخاطبان فوتبالی این خطه شیرین‌تر کرد و طی چند سال اخیر بی‌سابقه بود.

مصاف سپاهان و ذوب‌آهن در حالی برگزار شد که تیم داوری و مسئولین برگزاری این دیدار متشکل از داوران و عوامل بومی استان اصفهان بودند که این اتفاق سابقه نداشت.

امین قدیری و مجتبی شجاعی که جزء داوران اصفهانی فوتبال ایران به‌شمار می‌روند، به‌عنوان کمک داور دوم و داور چهارم در کنار پیام حیدری به‌عنوان داور وسط (از همدان) و علیرضا ممبینی (از خوزستان) حضور داشتند.

همچنین احمد صالحی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان نیز به‌عنوان ناظر داوری در این دیدار حاضر بود و عباس عابدی، رئیس کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان اصفهان نیز به‌عنوان ناظر ویژه کمیته انضباطی روند برگزاری دربی اصفهانی را زیر نظر داشت.

علاوه بر آنها، خمیه‌کبود که اصالت کاشانی دارد نیز به‌عنوان نماینده سازمان لیگ امر مهم برگزاری این دیدار را در کنار عوامل هیئت فوتبال استان اصفهان بر عهده داشت که اتفاق جالبی بود.

دیگر خبرها

  • وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • چه شد که ون‌ها برگشتند؟
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • احضار رضاوند به کمیته انضباطی