Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:03:07 GMT

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۶۴۸۰

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی غرسبان با اشاره به رونمایی از کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» نوشته حجت الاسلام سید حامد علیزاده موسوی، گفت: این کتاب به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم و پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده است.

دبیر میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن معرفی اجمالی کتاب مذکور، بیان کرد: این کتاب در ۳۳۷ صفحه و طی چهار فصل به نقد و بررسی دیدگاه های «آنجلیکا نویورت» می پردازد، به این گونه که در فصل نخست، مبانی دیدگاه این مستشرق، در فصل دوم دیدگاه وی در زمینه رابطه قرآن با کتاب مقدس، در فصل سوم شاخصه های این دیدگاه و در فصل چهارم نقد و ارزیابی آن مورد بحث قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرسبان در ادامه مسأله مورد بحث در میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن را «ضعف حضور ادبیات و مرجعیت قرآن در فرهنگ عمومی و تخصصی» دانست و گفت: برای حل این مسأله سه کارگروه «فرهنگ عمومی»، «مرجعیت علمی قرآن» و «قرآن و مستشرقان» تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: کارگروه «قرآن و مستشرقان» با ریاست حجت الاسلام واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی» تشکیل شده و نقدهایی که خاورشناسان و مستشرقان به قرآن کریم و معارف آن دارند را مورد بررسی قرار می دهد و به صورت نقادانه به بررسی آثار مستشرقان در خصوص معارف دینی و قرآن کریم می پردازد و آنها را به چالش می کشد.

دبیر میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی در پایان عنوان کرد: گروه مطالعات تطبیقی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بخش «استشراق» را بر عهده گرفته و موظف شده است طرح های مطرح شده در این کارگروه را در راستای حل مسأله میز کار توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن با رویکرد مسأله محوری پیش ببرد.

کد خبر 5234579

منبع: مهر

کلیدواژه: رونمایی کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تازه های نشر انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات شورای شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است

عصر ایران - به گزارش عصرایران، محمدیان با اعلام برنامه‌های تحولی و رویکردهای جدید این دفتر در سال جدید اعلام کرد: بنابر قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصوبات مختلف نهادهای بالادستی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، تقویت و توسعه سامانه‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف تبلیغات تجاری در فضاهای حقیقی و مجازی، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌گستران، شبکه‌ نمایش خانگی و سایر بسترهای نوین تبلیغاتی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

او در ادامه گفت: این دفتر برنامه‌هایی را برای تقویت نظام حکمرانی در زمینه تبلیغات در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به تدوین سند ساماندهی تبلیغات تجاری در فضای مجازی، تدوین دستورالعمل‌های نظارتی، تقویت و توسعه سامانه‌های نظارتی و رونمایی از سامانه جامع تبلیغات اشاره کرد.

محمدیان، با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم طی سال‌های گذشته و آمادگی این دفتر برای انجام وظایف و تکالیف قانونی محوله را در این زمینه فراهم کرده و به موجب قانون، وظایف و تکالیف محوله بر انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بستر قانون و از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای پروانه معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای هرگونه همکاری نزدیک با فعالان تبلیغاتی و توسعه روزافزون کمی و کیفی تبلیغات کشور اعلام آمادگی کرد و از همه دست‌اندرکاران تبلیغات کشور در حوزه‌های مختلف خواست رعایت قانون و ضوابط و مقررات تبلیغاتی را همچون گذشته، سرلوحه کار خود قرار دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: VOD انقلابی در حوزه تصویر است VOD(سند) سهمیه‌بندی شد

دیگر خبرها

  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • وحشت صهیون از قرآن
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو