Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی برهانی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنار رفتن بنیامین نتانیاهو از قدرت و تحولات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: کنار رفتن نتانیاهو تحول مهم برای منطقه خاورمیانه است، چراکه در طول یکی دو دهه گذشته شاید هیچکس به اندازه نتانیاهو در تحولات منطقه نقش نداشته است، به هر حال مدت طولانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود و نخست وزیر قدرتمندی هم بود، شرایط منطقه هم که عمدتا بحث فروپاشی، وحدت منطقه‌ای و همبستگی منطقه‌ای بود هم به وی کمک کرد تا بتواند نقش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمک‌های دونالد ترامپ به بنیامین نتانیاهو، گفت: ترامپ همه جوره به نتانیاهو کمک کرد تا پروژه‌های منطقه‌ای خود را اجرا کند، مجموعه این‌ها باعث شد که نتانیاهو در دو دهه اخیر در منطقه تاثیر گذار باشد، لذا کنار رفتن وی به منزله حذف سیاست‌های افراطی وی علیه منطقه است که اهمیت زیادی دارد و تحول مهمی مهمی به شمار می‌رود و  احتمالا به تغییر چهره منطقه کمک می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قصد ندارد از سمت خود کناره گیری کند در آخرین اقدامات خود برای در قدرت ماندن و جلوگیری از شکست پیشنهادی را به بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم ارائه داده است. وی در این پیشنهاد از گانتس درخواست کرده تا برای سه سال نخست‌وزیری این رژیم را به دست بگیرد. بنیامین نتانیاهو مدعی شده است که می‌تواند در حال حاضر از سمت خود استفاده کرده و گانتس را به مدت سه سال به عنوان رئیس ائتلاف آبی و سفید نخست‌وزیر قرار دهد. براساس طرح نتانیاهو در جریان این سه سال وی خودش می‌تواند، نخست‌وزیر چرخشی باشد.

بیشتر بخوانید

نتانیاهو به هر خس و خاشاکی متوسل می‌شود تا مانع از فعال شدن پرونده‌هایش شود/ فرقی نمی‌کند چه کسی در رژیم صهیونیستی قدرت را به دست بگیرد 

طبق گزارش‌های منتشر شده، پیشنهاد نتانیاهو از طریق چندین کانال و نزدیکان وی به بنی گانتس ارائه شده و دستیاران وی نیز پیشنهاد نتانیاهو را به طور کامل رد کرده‌اند. نتانیاهو ریاست حزب «لیکود» و بنی گانتس ریاست حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند و در آوریل سال ۲۰۲۰ و پس از سه انتخابات متوالی به توافقی برای تشکیل ائتلاف دست پیدا کردند که کابینه نتانیاهو پس از تشکیل و تنها بعد از گذشت ۶ ماه به دلیل عدم توافق با گانتس بر سر تصویب بودجه سال مالی ۲۰۲۰ منحل شد و این موضوع سبب برگزاری انتخابات جدید در مارس ۲۰۲۱ شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی تحولات منطقه بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی نخست وزیر کنار رفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایهود باراک: نتانیاهو برای حفظ قدرت تحت تاثیر وزرای سلطه جو قرار دارد

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نتانیاهو برای حفظ کرسی خود تحت فشار گروهی از وزرا قرار دارد و نمی‌خواهد کنترل خود بر اسرائیل را از دست بدهد.

به گزارش مشرق، ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با LCI تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تحت فشار این گروه از وزرای مستبد و سلطه جو قرار گرفته است که فشار بسیار زیادی را اعمال می‌کنند.

وی گفت که این گروه از وزرا نتانیاهو را به سمت گزینه‌ای سوق می‌دهند که هیچ جایگزینی ندارد.

باراک همچنین درباره حمله ایران به اراضی اشغالی و پاسخ احتمالی این رژیم گفت: اکنون آنچه ما نیاز داریم این است که قبل از اقدام فکر کنیم و نوع خاصی از صبر استراتژیک را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: «ما باید به کل تصویر نگاه کنیم؛ چراکه ما همچنان در غزه سرگردان هستیم و گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) آزاد نشده‌اند.

باراک ادامه داد: «ما همچنان باید شمال (جبهه لبنان) را آرام کنیم تا آوارگان اسرائیلی بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.»

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما بعدا زمان خواهیم داشت که به حمله ایران پاسخ دهیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • دهن‌کجی نتانیاهو به هم‌پیمانان غربی: تصمیمات‌مان را خودمان اتخاذ می‌کنیم
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد
  • بی‌اعتمادی جنگ سالاران رژیم صهیونیستی به یکدیگر
  • نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد
  • ایهود باراک: نتانیاهو برای حفظ قدرت تحت تاثیر وزرای سلطه جو قرار دارد
  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو