Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: انقلاب در مسیر خود حرکت می‌کند و هر دولتی نقاط مثبت و منفی دارد؛ افتخار به گذشته و امید به آینده نقطه ثقل بیانیه گام دوم انقلاب است. باید در همه حال امید به آینده را نصب‌العین خود قرار دهیم؛ در این میان رسانه‌ها نقش موثری دارند. در امیدآفرینی باید از سخن عبور کرده و آن را عملیاتی کنیم تا امید در مردم زنده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد قاسمی در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین با موضوع انتخابات که امروز دوشنبه ۲۴ خرداد در سپاه صاحب‌الامر(عج) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس رسالت خود، ما در دستگاه قضایی و شما اصحاب رسانه در جایگاه اطلاع‌رسانی شرعاً، قانوناً و اخلاقاً باید به نحو شایسته به وظایف خود عمل کنیم؛ باید فاصله‌ها را کم کنیم هرچه فاصله کمتر باشد حضور دشمن کمتر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دریافت بدون واسطه اخبار در بینش جامعه تأثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در سده اخیر در بُعُد مثبت و منفی تأثیرگذار بودند. استکبار جهانی از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌کند، دشمن خیلی از اقدامات را در فضای مجازی می‌دهد و در این فضا گوی سبقت را ربوده است.

رسانه‌ها باید زبان گویای جامعه باشند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: دیگر دشمن نیازی به لشکرکشی و حضور نظامی ندارد و از ظرفیت رسانه برای اهداف باطل خود استفاده می‌کند البته از دشمن چیزی جز کینه و دشمنی انتظار نمی‌رود. باید از ظرفیت رسانه‌ها به نحو مطلوب استفاده و بیش از گذشته تلاش کنیم چون رسانه‌ها آیینه تمام‌نمای مسائل هستند.

وی توضیح داد: «وجدان» تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد و هنگام قضاوت کردن دیگران باید انصاف را رعایت کنیم؛ رسانه‌ها جریانات اجتماعی را شکل می‌دهند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم، رسانه‌ها باید زبان گویای جامعه باشند و صدای مردم را به گوش مسئولین برسانند البته این امر باید همراه با رعایت انصاف و عدالت باشد؛ اگر در حوزه اجرایی یک دستگاه کار مثبتی انجام می‌دهد باید آن را اطلاع‌رسانی کنیم و اگر عمداً یا سهواً ضعفی دارد باید آن را از طریق کانال مربوطه پیگیری و در عین حال قانون را رعایت کنیم.

قاسمی با بیان اینکه رسیدن به عدالت از مجرای قانون ممکن خواهد بود، افزود: ما معصوم نیستیم و تنها در زمان حضور امام معصوم می‌توانیم به عدالت محض برسیم بنابراین در این عصر باید بر اساس قانون حرکت کنیم. مطالبه‌گری و زبان گویای مردم بودن باید در چارچوب قانون باشد چون هر فرد و شهروندی از حقوق قانونی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد را می‌بینند و تحلیل ارائه می‌دهند و باید مشکلات را به گوش مسئولین برسانند. رسانه‌ها در انتخابات نقش بی‌بدیلی دارند. نفوذی که رسانه‌ها در بین مردم دارند قابل انکار نیست و باید مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند. اتفاق کربلا حاصل لبیک نگفتن به دعوت امام بود بنابراین تاریخ باید برای ما عبرت باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد: بر اساس قانون باید حرمت هر جایگاهی را حفظ کنیم در غیراین‌صورت هر فردی به خود اجازه خواهد داد این جایگاه را خدشه‌دار کند. از فضای رسانه‌ای باید برای روشنگری و اطلاع‌رسانی استفاده کرد باید تحلیل ارائه دهیم.

«انتخاب» حق مسلم هر شهروندی است

وی با اشاره به اینکه «انتخاب» حق مسلم هر شهروندی است و در صورت استفاده نکردن متضرر خواهد شد، بیان کرد: انتخابات نقطه عطف هر کشوری است؛ در کشور ما ۳۷ انتخابات برگزار شده است و در هر انتخابات با حضور خود نقشه دشمن را نقش برآب کردیم. اگر فکر می‌کنیم با عدم حضور خود اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانیم تفسیر درستی نیست.

قاسمی اشاره کرد: ممکن است هر فردی نسبت به سیاست و اقدامات اجرایی انتقاد داشته باشد اما فراموش نکنیم که اگر انتقاد داریم و از حق خود استفاده نکنیم متضرر خواهیم شد. همانطور که دشمن تلاش داشت که انقلاب ۴۰ سالگی خود را نبیند در گام دوم‌ انقلاب نیز دشمن از ظرفیتش برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می‌کند ولی قطعاً در این برهه با حضور و مشارکت مردم شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحولات منطقه و پیروزی جبهه مقاومت را در لبنان، سوریه و فلسطین شاهد بودیم و اسرائیل مجبور به اعلام آتش‌بس شد؛ قطعاً سرمنشا این پیروزی و بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی است.

افتخار به گذشته و امید به آینده

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: انقلاب در مسیر خود حرکت می‌کند و هر دولتی نقاط مثبت و منفی دارد؛ افتخار به گذشته و امید به آینده نقطه ثقل بیانیه گام دوم انقلاب است. باید در همه حال امید به آینده را نصب‌العین خود قرار دهیم؛ در این میان رسانه‌ها نقش موثری دارند. در امیدآفرینی باید از سخن عبور کرده و آن را عملیاتی کنیم تا امید در مردم زنده شود. باید از ظرفیت رسانه در حوزه نظارت بر عملکرد و ارائه پیشنهادات برای خروج از مشکلات استفاده کرد.

وی اظهار کرد: دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام گام‌ برداشته است به همین جهت باید اقدامات و موفقیت‌ها را به اطلاع مردم برسانیم؛ دشمن روی نقاط منفی تمرکز کرده است و از ظرفیت رسانه‌ها و دلارهای نفتی استفاده می‌کند و تلاش دارد با توطئه، محصول خود را در انتخابات درو کند. هیچ‌گاه دشمن دلسوز ما نیست و به هیچ یک از جناح‌های سیاسی روی خوش نشان نمی‌دهد و از هر ظرفیتی به نفع خود بهره‌برداری می‌کند.

با انتخاب آگاهانه قطار به ریل انقلاب باز خواهد گشت

محمد کشاورز، مسئول بسیج رسانه استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: وظیفه رسانه اطلاع‌رسانی و آگاهسازی جامعه است، اصحاب رسانه پیش‌قراولان فرهنگی هستند و در این روزها حجم انعکاس اخبار انتخابات در رسانه‌های استان مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: دولت با تمام توان تلاش دارد عرصه انتخابات را سرد نشان داده و ناامیدی را ترویج دهد، اصحاب رسانه پای صندوق رأی حاضر خواهند شد و یکی از هفت نامزد ریاست جمهوری رأی انتخاب خواهند کرد اما نباید به همین بسنده کنیم باید اطرافیان را نیز برای حضور در انتخابات تشویق کنیم.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین بیان کرد: در آیه ۱۲۰ سوره توبه آمده است« مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ؛ اهل مدینه و بادیه‌نشینان اطرافشان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت» با استنباط به این آیه اجر صایع نخواهد شد.

کشاورز در پایان تأکید کرد: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما به‌دلیل این مشکلات نباید پشت نظام را خالی کنیم اگر اشکالی هست به شیوه اجرا بازمی‌گردد که با انتخابی آگاهانه این قطار به ریل انقلاب باز خواهد گشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای ۱۴۰۰ افتخار به گذشته و امید به آینده دادستان عمومی و انقلاب قزوین ظرفیت رسانه اطلاع رسانی اصحاب رسانه رسانه ها گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با فرماندار جدید کاشان با حمایت وهمراهی از حمیدرضا محمدی فشارکی گفت::بیانیه گام دوم انقلاب فرموده رهبر معظم انقلاب باید دغدغه فرماندار در دوره مسئولیتش باشد.
امام جمعه کاشان افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه اصلی ما نسبت به امام عصر (عج) است یعنی ما ظهور را در پیش داریم، حضرت امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۲ قیام کردند و در بیانات ایشان آمده که هدف من بسترسازی اجتماعی در جهان برای ظهور است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمشان به حقیر از کلمه مکرم استفاده کرده و فرمودند شما را به شهر مکرم کاشان اعزام می‌کنم انتظار از فرماندار جدید تقویت وجه مکرم شهر است وفرماندار جدید همه تلاش خود را برای صیانت از مکرم بودن کاشان انجام دهند و برای تقویت این تکریم تلاش کنند.
امام جمعه کاشان افزود: خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی سه جمله نخست بیانیه گام دوم انقلاب است، نگاه فرماندار جدید کاشان این باشد که قرار است فرمایش ولی امر را در کاشان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • باشگاه تراکتور: با چند گزینه پر افتخار در حال مذاکره هستیم