Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عربی۲۱، تال شالیو و یکی ادامکار، دو تحلیلگر رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده‌اند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم سابق صهیونیستی صندلی نخست وزیری را واگذار کرد هرچند که محافل راستگرا معتقدند او به زودی به عنوان نخست وزیر برمی‌گردد، چرا که دولت جدید بر پایه لیست یکپارچه عربی "راعام" ننگ و شرمساری بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه در دوره طولانی نخست وزیری نتانیاهو هم تمامی رکوردها شکسته شد و او برای طولانی‌ترین مدت در طول عمر رژیم صهیونیستی نخست وزیر شد.

نتانیاهو که با ویروس کرونا و توافقنامه‌های عادی سازی روابط به برخی دستاوردهای مهمی در حوزه امنیت و اقتصاد دست یافت، "شایسته پادشاهی این رژیم" بود اما او در سال‌های اخیر با شکست‌های زیادی روبرو شد و گرچه پایان تلقی کردن عمر سیاسی نتانیاهو زود است اما او با وجود پیوستن به صف مخالفان باز هم آرزو دارد، برگردد و به همین دلیل اولین نبرد او مبارزه با دولت نوپا خواهد بود.

نتانیاهو با هدف تثبیت جایگاه خود دنبال برگزاری انتخابات مقدماتی در سریعترین زمان ممکن است اما اعضای ارشد لیکود با انتخابات مخالف هستند، لذا نبردی جنجالی در راه خواهد بود و نشان خواهد داد که آیا نتانیاهو واقعا ضعیف شده و پایانش نزدیک است یا اینکه این عقب گردی صرف برای بازگشتی دوباره است زیرا وقتی نتانیاهو موفق به تقویت موقعیت خود شود، این کار به او اجازه خواهد داد در انتخابات بعدی قویتر ظاهر شود.

پس از مراسم تحلیف دولت جدید می‌توان برندگان و بازندگان انتخابات اخیر را مشخص کرد؛ چرا که این تحول به ۱۲ سال حکومت نتانیاهو پایان داد و او باید پس از این مدت طولانی صندلی ریاست را ترک کند چرا که بابت اشتباهات نه چندان کمی که به ویژه در سال‌های اخیر مرتکب شده و جایگاهش را متزلزل کرده، با انتقاداتی روبروست.

در مقابل باخت نتانیاهو، پیروز بزرگ میدان آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" و وزیر دارایی است که قدرتمندترین مرد دولت محسوب می‌شود و بیش از هر زمان دیگری قویتر خواهد شد، زیرا حزبش ریاست کمیسیون دارایی در کنست را هم برعهده خواهد گرفت و با وجودی که او اعلام کرده در دولتی با حضور احزاب ارتدکس تندرو شرکت نخواهد داشت اما واقعیت این است که او در دولت جدید ریاست وزارت دارایی و کمیسیون دارایی را برعهده خواهد داشت و همین یک مساله نگرانی زیادی برای اتحاد "یهودیت توراتی" و حزب شاس به بار آورده است.

یائیر لاپید، نخست وزیر دو سال پایانی دولت جدید، دو سال و نیم جنگید تا جانشین نتانیاهو شود و به سختی موفق به این کار شد. حتی جنگ علیه غزه رخ داد تا نشان دهد دولت تغییر به ریاست لاپید به زباله دان تاریخ خواهد پیوست اما در نهایت او نخست وزیر و جانشین نتانیاهو شد.

در مقابل لاپید، بنی گانتس، رئیس حزب آبی - سفید و وزیر جنگ در دولت سابق و جدید باخت. درست است که او هشت کرسی کنست را در انتخابات به دست آورد اما آرزو به دل ماند و در این دوره نخست وزیر نخواهد شد.

311311

کد خبر 1525216

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل نخست وزیر دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در سرتاسر هند چند هفته‌ای است که رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس نمایندگان موج می‌زند.
از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نامزد‌های احزاب مخالف به شهر‌های مختلف می‌روند تا آرای مردم را به نفع خود جلب کنند.
در هفته‌های اخیر هر ادعا و کنشی از سوی ائتلاف حاکم موسوم به ان دی‌ای (NDA) با پاسخ و واکنشی از سوی ائتلاف مخالف آنها یعنی آی ان دی آی‌ای (I.N.D.I.A) روبرو می‌شد یا بالعکس.
احزاب مختلف با صدور بیانیه‌ها و منشور‌های انتخاباتی به مردم وعده می‌دهند که در صورت پیروزی در انتخابات، رفاه را برای شهروندان هندی به ارمغان می‌آورند.
راهول گاندی از رهبران سرشناس مخالف دولت مرکزی هند، حزب حاکم را به تضعیف، تبدیل و یا و تعویض قانون اساسی متهم کرد و مدعی شد هدف حزب ما یعنی حزب کنگره و احزاب مخالف دولت، حفظ قانون اساسی و دموکراسی در کشور است.
نخست وزیر هند در واکنش به این ادعای مخالفان، آنرا بی‌مبنا خواند و مدعی شد که حزب حاکم حافظ قانون اساسی هند است.
حزب حاکم و احزاب هم ائتلافی اش مدعی
تصاحب ۴۰۰ صندلی از ۵۴۵ صندلی مجلس نمایندگان در انتخابات پیش رو هستند.
احزاب مخالف، این هدف را تخیلی و بلند پروانه توصیف کردند.
از جمعه ۳۱ فروردین انتخابات مجلس نمایندگان هند شروع می‌شود.
۴۲ روز طول می‌کشد تا رای ۹۶۹ میلیون نفر از واجدان شرایط جمع‌آوری شود.
۱۲ خرداد انتخابات به پایان می‌رسد و سه روز بعد یعنی پانزدهم، پیروز انتخابات مشخص می‌شود.

 

 

اظهارات:
پریانکا گاندی: دبیر کل حزب کنگره
نارندرا مودی: نخست وزیر هند

دیگر خبرها

  • بن‌گویر با این یک کلمه‌ ما را مضحکه دنیا کرد! | عکس | هرکس به‌جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود ...
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش در خاورمیانه است