Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:35:18 GMT

طوفان و گرد و خاک منطقه سیستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۰۹۸

طوفان و گرد و خاک منطقه سیستان را فرا می‌گیرد

گروه استان‌ها - رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره‌کل، گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش طوفان و گرد و خاک از فردا منطقه سیستان را فرا می‌گیرد. - اخبار استانها -

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از فردا سرعت وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان واقع در شمال استان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: این شرایط نامطلوب جوی به نحوی است که سرعت وزش باد به 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا در منطقه سیستان خواهد شد که تا تاپان هفته تداوم دارد.

هواشناسی ایران 1400/03/24|هشدار امواج 2.5 متری در سواحل جنوبی کشورهواشناسی ایران 1400/03/23| افزایش دمای هوای تهران به 40 درجه/ کاهش دما در شرق و جنوب شرقهواشناسی ایران 1400/03/21| وزش باد شدید و صاعقه در برخی استان‌ها

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مردم در زمان وقوع طوفان و پراکنده شدن ریزگرد از تردد در فضای باز خودداری کنند و همچنین با توجه به طوفانی شدن شرایط در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان- زابل، ترددهای جاده‌ای با احتیاط کامل صورت گیرد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: وزش این باد ممکن است موجب بروز خسارت به محصولات کشاورزی منطقه سیستان و آسیب به گلخانه‌ها شود بنابراین توصیه می‌شود برای کاهش خسارت تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/392/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان منطقه سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش قدس آنلاین "مهدی مهرور"  افزود: بر این اساس آمادگی دستگاه ها برای استفاده از تمام ظرفیت های ممکن جهت اقدامات پیشگیرانه در برابر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و مسیلهای فصلی، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی مورد تاکید است.

وی بیان کرد: مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی شامل آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه ای نیز با اعلام این هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مهرور یادآور شد: همچنین تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستانها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها، دامداریها و خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی به عمل آید.

تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه تندری از دوشنبه سوم اردیبهشت تا سه شنبه چهارم اردیبهشت در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن رگبار شدید و ساعتی رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای همراه با گرد و خاک و کاهش نسبی دما در استان و به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

مخاطره این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی ، سقوط و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران