Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید این روزها به دلیل مشغله زیاد کاری در طی روز انجام می دهیم وقت استراحت کمتری نصیب ما شود و در این مدت زمان کوتاه نیاز به استراحت و ریلکس کرد در اتاق خواب خود را داشته باشیم. دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیر مستقیم زیادی در روحیات شما می تواند داشته باشید که با توجه به سلایق هر فرد می تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت خواب شاپ،  هر فصل می تواند در ذهن هر فرد نقش و تاثیرات متفاوتی داشته باشد چه در سلیقه دکوراسیون و چه در روحیات افراد. روتختی یکی از ملزومات اتاق خواب است که به تنهایی می تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد. امروزه نسبت به گذشته تنوع در طرح و رنگ بندی روتختی ها آنقدر زیاد شده که هر فرد با توجه به نوع فصل می تواند طرح مد نظر خود را انتخاب کند. معمولا در فصل های گرم تابستان طرح های فانتزی و رنگارنگ مانند طرح های هاوایی در پوشش می تواند باب میل بسیاری از افراد قرار گیرد. در تابستان و فصل گرما معمولا نور آفتاب بر فضای اتاق خواب شما بیشتر می تابد پس بهتر است از رنگ های سبک و روشن برای تخت خواب و دکور اتاق استفاده کنیم.

در بسیاری از منازل معمولا روتختی خود را با رنگ و یا حتی طرح پرده ست می کنند که این امر می تواند باعث هارمونی جالبی در دکوراسیون اتاق خواب شما شود . معمولا روتختی باید دارای هارمونی یکسانی با همه اجزای اتاق خواب داشته باشد که باعث جلوه زیبایی در اتاق خواب شما شود. یکی از تغییرات اساسی که می توانید در محیط اتاق خواب خود ایجاد نمایید این است که روتختی که به شما حس گرما و حرارت می دهد را جمع کنید مثلا به جای پتوهای ضخیم و پشمی از ملحفه های سبک و نازک با رنگ های ملایم و روشن استفاده کنید تا از پوشش بهاری و زمستانی که در اتاق شما ایجاد شده خارج شوید.

برای زیبا جلوه دادن اتاق خواب خود می توانید تختخواب، کوسن ها، سطح میزها و پرده ها و... از پارچه های نخی و گلداردر رنگ های روشن استفاده کنید. علاوه بر پرده و روتختی ملزومات دیگری نظیر فرش و موکت می تواند جلوه بسیار زیادی به محیط اتاق خواب شما بدهد و همچنین استفاده از تابلوهای فانتزی و آباژورهای زیبا می تواند جلوه خاصی به  محیط اتاق خواب شما بدهد زیرا در هنگام شب نورپردازی زیبا و حرفه ای نیز در بهتر دیده شدن و زیباتر شدن روتختی های شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سعی کنید در محیط اتاق خواب از فرش های بزرگ استفاده نکنید بهتر است از قالیچه های کوچک با رنگ بندی های روشن و شاد استفاده شود که هارمونی رنگ آن با روتختی از بین نرود همچنین در کنار تخت خواب خود می توانید از گلدان های فانتزی با گل های آپارتمانی استفاده نمایید که طرح و مدل آن را باید با هارمونی اتاق خواب خود و همچنین روتختی استفاده شده بروی تخت دقت نمایید. معمولا اتاق خوابهایی که دارای شیشه میرال و سرتاسری می باشند بازتاب نور بسیار گسترده ای در اتاق خواب دارند که حتی از گل های زیبای آپارتمانی و یا حتی درختچه های فانتزی نیز استفاده نمایید زیرا دیگر نگران نور اتاق خود نیستید.

اتاق خواب هایی که دارای فضای نسبتا کوچکی می باشند بهتر است از لوازم بسیار زیادی استفاده نشود و سعی کنید علاوه بر اینکه رنگ روتختی روشن استفاده می کنید حتما برای دیوار ها و پرده ها نیز رنگ روشن استفاده نمایید تا حس سبکی قالب بر حس سنگینی شود. درست است که روتختی می تواند جلوه خیلی زیادی به اتاق خواب دهد ولی بسیاری از ملزومات دیگر اتاق خواب وجود دارند که در این امر تاثیرگذارند.

اگر دوست دارید روتختی شما حالت براق بودن داشته باشد بهتر است از جنس روتختی های ساتین استفاده نمایید و اگر دوست دارید حالت براق بودن نداشته باشد می توانید از روتختی از جنس رنفورس استفاده نمایید و یا اگر به کیفیت روتختی خیلی اهمیت می دهید از روتختی کتان استفاده نمایید. روتختی های سه بعدی نیز می تواند یکی از گزینه های متمایزی باشد که علاوه بر نوع پارچه مخمل طوری که دارند و طرح های خاصی که دارند در تمامی فصل ها مورد استفاده قرار گیرند ولی باز هم باید به رنگ بندی روتختی مورد انتخاب خود دقت نمایید. یک سری از روتختی ها بدون طرح و نقش می باشند که به چند دسته تقسیم می شوند و برای اتاق خواب های کوچک نیز بسیار مناسب می باشند. به عنوان مثال یک سری از روتختی ها دارای طرح های راه راه هستند که به روتختی های هتلی معروفند و در رنگ بندی های متنوعی هستند که شاید گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب های کوچک نیز می باشد.

روتختی ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که ما به موارد اصلی آن در انتخاب می پردازیم. روتختی های نیم ست که معمولا دارای کاور لحاف، ملحفه کشدوز و روبالشی هستند , این روتختی ها دارای لحاف نیستند و باید جداگانه برای آنها لحاف تهیه نمایید. روتختی های تمام ست که به صورت کامل و به همراه لحاف می باشند و به دونوع کاور زیپ دار و لحاف پنبه دوزی شده می باشند. در مابین مدل های روتختی نوع دیگری وجود دارد که به عنوان روتختی های بهاری معروفند, این مدل از روتختی دارای لحاف های بسیار نازکی می باشند که معمولا به صورت رو انداز و همراه با روبالشی هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استفاده نمایید محیط اتاق خواب اتاق خواب خود اتاق خواب شما روشن استفاده روتختی ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟

دکور مغازه ها بر اساس فصل یا مد های جدید یا تغییر و ترمیم دکور و یترین تغییر می کند. که این تغییرات هزینه هایی دارد.

چون ویترین و دکوراسیون مغازه اولین چیزی است که توجه مشتری را جذب می کند و باعث ورود آن به داخل مغازه می شود، پس افراد سعی می کنند تا همیشه جذاب ترین حالت ممکن را برای طراحی ویترین داشته باشند. قیمت دکوراسیون و ویترین مغازه به ایده طراح برای دکور و ویترین مغازه شما بر می گردد. این ایده اولیه برای دکوراسیون هر مغازه ای با توجه به فضا و نوع کالا متفاوت است.

حتی ایده برای دکور و ویترین کوچک با دکور و ویترین مغازه بزرگ هم متفاوت است. برای دکور مغازه ای کوچک فقط طراحی و ساخت کمد دیواری لازم است. اما برای مغازه بزرگ علاوه بر ساخت کمد دیواری به ساخت ویترین های خاص و چیدمان مناسب وسایل تزیینی یا پارتیشن بندی و آیینه کاری هم نیاز است. هزینه کف مغازه هم شامل متریالی که بر اساس متراژ و حمل و نقل و هزینه نصب دارد حساب می شود.

هزینه سقف هم یکی از عواملی است که به آن باید دقت کنیم و سقف مناسب در دکور مغازه به کار ببریم. هزینه های نور پردازی برای هر مغازه ای متفاوت است پس با توجه به کالایی که می فروشیم نوع نور پردازی و هزینه آن متفاوت است. اگر در طراحی ویترین از دکوراسیون چوبی هم به کار برده باشیم که هزینه ای جداگانه دارد، مهم ترین و پر هزینه ترین قسمت دکوراسیون مغازه کارهای چوبی است که به صورت متری حساب می شود و بسته به نوع چوبی که به کار رفته دارد. یک سری هزینه های جانبی هم وجود دارد مثل هزینه برق کار، خرید سیم، چسب، شیشه، دوربین مدار بسته و ... .

یک سری عوامل وجود دارد که در تغییر قیمت طراحی ویترین موثر است موقعیت مغاره منطقه مغازه نبود امکانات نوع قرارداد نوع طراحی انتخاب سبک در طراحی دکور مغازه

به طور کلی اولین موردی که می تواند هزینه طراحی و دکور مغازه را تخت تاثیر قرار دهد، سبک طراحی فروشگاه است. در میان انواع سبک ها، دو سبک مدرن و کلاسیک بیشترین هزینه را دارد. در طراحی به روش کلاسیک، شکل کلی مغازه بسیار شیک و مجلل است. چون طراحان از عناصر تزیینی و برجسته و با شکوه استفاده می کنند.

انواع گچ بری ها، سر ستون ها، نقاشی های سنتی، می تواند قیمت طراحی فروشگاه را بالا ببرد و شکل ظاهری آن را شیک جلوه بدهد. اما سبک مدرن کم هزینه تر است. چون از المان های ساده و کم هزینه استفاده می کند. و در سبک مدرن خبری از تزیینات مدرن نیست و دکور خیلی شیک و ساده و مدرن به نظر می رسد. یکی دیگر از فاکتور های موثر در هزینه ویترین، جنس متریالی است که به کار می رود.

انتخاب متریالی مثل چوب طبیعی، فلزات گران بها یا پارچه های سنتی، هزینه طراحی ویترین را بیشتر می کند. برای کاهش هزینه و مدیریت بودجه باید سراغ نمونه های ارزان قیمت تر برویم. اگر مغازه متعلق به خودتان است در انتخاب سبک متریال دست ودلباز باشید. دوام و مقاوت متریالی که گران قیمت اند خیلی بهتر است و می توانید چندین سال از آن ها استفاده کنید و شکل ظاهری جذاب تری هم دارند. از بهترین دکوراسیون های مغازه در ماه های اخیر می توان به رستوران جی برگر که در مالکیت خواننده معروف است اشاره کنیم.

و باعث کشش و جذب بیشتر مشتری ها می شوند. بهتر است برای دکور مغازه از اکسسوری و عناصر تزیینی هم استفاده کنید. و اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای آن بکنید به سمت عناصر تزیینی سبک مدرن بروید. برای مغازه باید بودجه ای برای طراحی قفسه اختصاص بدهید. چون تاثیر زیادی روی فروش دارد. پس سعی کنید قفسه های مناسبی را طراحی کنید. در کنار تمام این کار هایی که کردید باید نور پردازی مناسبی انتخاب کنید که با یک نور پردازی صحیح، در هزینه طراحی دکور مغازه صرفه جویی کردید. چون باعث جذاب و چشم گیر شدن کالا ها می شود.

برای مدیریت هزینه طراحی و دکور ویترین مغازه باید به چند مورد توجه کنیم: تعیین سقف توقعات و خواسته هایمان ابعاد و فضای مشخصات محیط بودجه اصلی برای دکور مغازه همکاری با یک طراح حرفه ای تعیین رنگ، طرح و متریال تجهیز مغازه و وسایل مورد نیاز نور پردازی مناسب فروشگاه خلاصه بندی

تامین هزینه طراحی و دکور مغازه یکی از چالش های مسیر راه اندازی یک کسب و کار جدید است. اگر می خواهید این هزینه ها را صرفه جویی کنید باید بهینه عمل کنید. و با داشتن برنامه مناسب برای طراحی و دکوراسیون، به بهترین صورت عمل کنید.

منبع:

vista-architect.com

برچسب ها : طراحی داخلی,دکوراسیون داخلی,

کد خبر 746616

دیگر خبرها

  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • شاخص فضای کسب‌وکار در استان بوشهر مناسب نیست
  • استایل بهاره خود را با کفش‌ زنانه مناسب تکمیل کنید
  • مزایده
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟
  • خطرات تشک نامناسب | مشکلی که هر شب خوابتان را جهنم می‌کند