Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@03:02:22 GMT

نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۸۹۴

محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، طی نامه ای به رهبر انقلاب از عملکرد شورای نگهبان تظلم خواهی نمود.

به گزارش ایسنا، متن کامل نامه به این شرح است:

بسمه تعالی
محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه ای
با سلام و احترام

شرایط حساس این روزهای کشور، فرزند کوچک شما را بر آن داشت که دغدغه هایی را با حضرتعالی در میان بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۴۲ سال قبل، جنابعالی به همراه آیات بهشتی، باهنر، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی، نامه ای سرشار از عشق و نگرانی به امام خمینی(ره) نوشتید که اگرچه واژه سلام را در بر نداشت، اما سرشار از آرزوی سلامتی و بی تابی برای امامتان بود و ۱۲ سال پیش نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی، نامه ای به شما نوشت که آنچنان مملو از عشق، برادری و خیرخواهی بود که روح آن سلام بر شما و انقلاب بود.

امروز از آن جمع یاران، تنها شما مانده اید و البته تکیه گاه مردمی هستید که از آینده خویش نگرانند.
مستحضرید که  آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از عدم تاییدشان در شورای نگهبان فرمودند: «وزیر اطلاعات وقت به شورای نگهبان آمده و توضیحاتی درباره رشد آرایم در نظرسنجی‌ها داده و گفته اگر مرا را تأیید کنند، همه رشته‌های ده ساله پنبه خواهد شد.»

سخنگوی شورای نگهبان این اظهارات را ساده انگارانه قلمداد و تکذیب نمود؛ اما اکنون وزیر وقت اطلاعات گفته است: «در شورای نگهبان گفتم: براساس گزارشات از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. جمع‌بندی من این بود که با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت شوند و دلایل آن را توضیح دادم.»

حال این روزها در جریان عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری نیز که حضرتعالی فرمودید ظلم و جفا شده و خواستار جبران توسط دستگاههای مسئول شدید، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

من نیز مانند تعدادی از بزرگواران برای آنکه در فضای انتخابات تاثیر منفی نگذارم، سکوت کردم؛ اما اکنون که این مسائل صراحتا درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح گردیده، از جنابعالی درخواست تظلم خواهی دارم.

شما  بارها فرموده اید «انقلاب را بدون مردم بی معنا می دانید»، اما به نظر اراده ای که در کشور در حال تقویت نیز هست، نظر مردم را تزئینی فرض کرده و از هر وسیله ای برای تحقق اهداف خود بهره می برند و به جای احراز صلاحیت، رای تمایل به نامزدها می دهند و این رای، جایگزین رای مردم در تشخیص مصلحت و نامزد اصلح شده است و  امروز که در سایه اقتدار جنابعالی، توصیه و مطالبه به حق شما در مورد جبران، از سوی دستگاه‌های مسئول شنیده نمی شود، فردا چه بر سر مردمسالاری دینی خواهد آمد.

لذا در کنار بسیاری از دلسوزان، به عنوان فرزندی کوچک از پدر بزرگوارم می خواهم همچون گذشته اجازه تغییر مسیر جمهوری اسلامی به حکومت به اصطلاح اسلامی را نداده و ایران  را از پیچ خطرناک نجات دهید.

فرزند کوچک شما
 محسن هاشمی رفسنجانی
۲۴ خرداد ۱۴۰۰

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی رهبر انقلاب انتخابات ۱۴۰۰ هاشمی رفسنجانی شورای نگهبان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان

  به گزارش تابناک،  حسن روحانی در نامه‌ای به شورای نگهبان که روز ۲۰ اسفند ارسال شد، خواستار ارائه مکتوب دلایل و مستندات ردصلاحیت خود در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد. روحانی در این نامه به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت اشاره کرده که «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.»  او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

 

 متن نامه روحانی به این شرح است:

بسمه تعالی

فقهای محترم شورای نگهبان

سلام علیکم 

بازگشت به نامه شماره ۰۲/۱/۷۰۰۱۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ آن شورا، از آنجا که ماده ۱۴ قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری مصوب ۱۴۰۲/۷/۵ مقرر می‌دارد: «فقهای شورای نگهبان، پس از بررسی‌های لازم، در قبال داوطلبان، پاسخگو بوده و در صورت ردصلاحیت یا ابطال آراء فرد انتخاب‌شونده در صورت مطالبه، دلایل و مستندات ردصلاحیت یا ابطال آراء آن فرد را کتباً و منحصراً به وی ابلاغ خواهد کرد.» 

متأسفانه نامه ارسالی آن شورا که به موارد پنج‌گانه‌ای اشاره شده است، عموماً شامل انتساباتی کلی است که برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد. از آنجا که به موجب ماده ۱۴ قانون، فقهای محترم شورای نگهبان، تکلیف قانونی دارند که دلایل و مستندات ردصلاحیت را به نحو «مکتوب» به اینجانب ابلاغ نمایند، در اجرای وظیفه قانونی «پاسخگویی» ارسال مستندات قانونی به صورت مکتوب مورد مطالبه است.

لازم است اعلام شود که ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان به نقل از کدام منابع موثق، در چه تاریخ دقیق، در کدام محل و در چه زمینه گفتاری و قرائن متصل و منفصل ذکر شده است؟ مستندات تصویری، صوتی و متنی از سخنان من به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص ارائه شود.

بدیهی است ارجاع موضوع به ارائه حضوری (مذکور در بند ۵ نامه ارسالی) در تعارض صریح با وظیفه قانونی است، لذا صراحتاً درخواست می‌کنم تمام گزارش‌های مورد استناد – که راستی‌آزمایی شده باشد – را کتباً برای اینجانب ارسال فرمایید.

حسن روحانی 

نماینده مردم استان تهران 

در مجلس خبرگان رهبری

منبع: جماران

دیگر خبرها

  • پیروزی بر دشمنان وعده راستین الهی است
  • آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم
  • کتاب جدیدی درباره رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • «روش،‌ گرایش و قواعد تفسیری رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • حمایت از فلسطین علت بسته شدن صفحات KHAMENEI.IR توسط متا است
  • خاطره جالب رهبر انقلاب از ممنوع التفسیر شدن خود توسط ساواک
  • کمک رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آزادی زندانیان نیازمند
  • کمک دو میلیارد تومانی رهبر معظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند
  • نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان
  • بودن این «فرد خاص» در کنار امام، نعمت بود و نبودش مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد