Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@07:09:22 GMT

افزایش قیمت بنزین در سال 98 تصمیم حاکمیتی بود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۹۸۶

خبرگزاری آریا - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در واکنش به ادعای سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر نقش معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در تصمیم‌گیری افزایش قیمت بنزین در سال 98، گفت: این موضوع یک تصمیم حاکمیتی بود.
به گزارش شانا، حسینعلی امیری درباره گفته‌های سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر خودداری معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری از حضور در کمیسیون اصل 90، گفت: کمیسیون اصل 90 چند روز پیش مکاتبه‌ای مبنی بر حضور نهاوندیان برای پاسخ‌گویی به موضوع افزایش قیمت بنزین در سال 98 به ریاست جمهوری ارسال کرد که در جواب، پاسخ داده شد مسئولیت متوجه وی نیست و این تصمیم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی به ابتکار و دستور مقام معظم رهبری در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی تشکیل شده است، افزود: افزون بر اینکه وزیر کشور چند بار در کمیسیون‌های مجلس و صحن علنی درباره موضوع افزایش قیمت بنزین توضیح داده‌اند، اضافه می‌کنم، شخصا به نظارت بر انجام وظایف قانونی مقام‌ها و نهادهای سیاسی معتقدم، البته نظارت بر انجام وظایف چون سوال، از اختیارات قانونی نیست، زیرا اگر نظارت صورت نگیرد خودکامگی و استبداد شکل می‌گیرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همیشه اجابت درخواست نهادهای نظارتی را با اعتقاد انجام داده‌ایم، تصریح کرد: در معاونت پارلمانی درخواست‌های کمیسیون‌های مجلس، مکاتبات مجلس، به‌ویژه مکاتبات کمیسیون اصل 90 که در جایگاه رسیدگی به طرز کار سه قوه است در اسرع وقت اجرا و انجام می‌گیرد. در این مورد هم پاسخ کمیسیون اصل 90 در موعد قانونی داده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش قیمت بنزین کمیسیون اصل 90 رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد

در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در موضوع ایمنی خودرو‌ها صورت گرفته تا شرایط تست‌های ایمنی به صورت مستمر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به طور دائم انجام شود و از شهریور ماه مدل اولیه تست ایمنی خودرو‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص واردات خودرو‌های دست دوم نیز گفت: واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.

علی آبادی افزود: بر اساس تکلیف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به ازای تولید خودرو‌های جدید و یا واردات خودرو، اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز باید اجرا شود.

tags # خودرو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین