Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@16:28:02 GMT

قاتل محیط‌بانان زنجانی در یک قدمی قصاص

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۰۱۲

قاتل محیط‌بانان زنجانی در یک قدمی قصاص

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: قاتل دو محیط بان شهید این استان با حکم صادره از سوی قاضی رسیدگی کننده به پرونده در یک قدمی قصاص قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، حسین آبسالان اظهار کرد: بر اساس قرائن، شواهد و مستندات و با توجه به بررسی و تحقیقات پلیس آگاهی زنجان همچنین اعتراف صریح متهم دستگیر شده به قتل این دو محیط بان، قاضی پرونده به موضوع رسیدگی کرده و حکم بر قصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: موضوع بر روال قانونی پیش می‌رود و اولیای دم، سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست، همیاران و دوستداران محیط زیست پیگیر هستند تا حکم صادره از سوی قاضی پرونده در زنجان پس از تأیید مرجع ذیصلاح (دیوان عالی کشور) به مرحله اجرا درآید.

آبسالان با بیان اینکه واحد حقوقی سازمان محیط زیست نیز به جد موضوع را تا حصول به نتیجه پیگیر است و به همین منظور یک وکیل اختصاصی نیز تعیین کرده است، تصریح کرد: قاتل پس از شناسایی و دستگیری، اقدام به دروغگویی و فرافکنی کرده و فرد دیگری را نیز به عنوان شریک جرم معرفی کرد اما با توجه به ادله و مستندات و بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس آگاهی استان زنجان در نهایت جنایت را بر گردن گرفت.

وی اضافه کرد: این بدترین اتفاقی بود که امسال برای محیط زیست زنجان رقم خورد و همه همکاران و دوستداران طبیعت و حیات وحش با شهادت این دو محیط بان گرانقدر داغدار شدند.

لازم ذکر است، شهید مهدی مجلل و مکائیل هاشمی، ۱۶ فروردین ماه امسال حین عملیات تعقیب و گریز شکارچی خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جز مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

حادثه آنقدر دردناک، جانسوز، دلخراش و سنگین بود که خبر آن بلافاصله در سطح استان و کشور پیچید و این واقعه تلخ و ناگوار نه تنها مورد نکوهش افراد و گروه‌ها قرار گرفت بلکه اقشار مختلف مردم دست به دعا شدند تا هرچه سریع‌تر قاتلان این شهدای مدافع محیط زیست و حیات وحش دستگیر و در کمترین زمان ممکن به سزای عمل ننگین و ناجوانمردانه خود برسند.

ظهر ۱۸ فروردین ماه پیکر مطهر این دو شهید که در راه حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور در این استان، آسمانی شدند در میان حزن و اندوه و با چشمان اشک آلود اعضای خانواده، همکاران و دیگر اقشار مختلف مردم، تشییع شد و در خاک بهشت زهرا (س) شهر زنجان، آرام گرفتند.

شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ و با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ و افزون بر هفت سال خدمت، متأسفانه حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.

شهید مجلل مجرد و شهید هاشمی دارای همسر و یک فرزند پسر هفت ساله و فرزندی در شرف تولد است که متأسفانه نتوانست تولد فرزند دوم خود را ببیند.

منبع: ایرنا

کد خبر 500526

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محیط بان لایحه حمایت از محیط بانان شهادت محیط بانان شهدای محیط بان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم

به گزارش خبرآنلاین پس از آن مأموران پلیس اسلامشهر به محل که آپارتمانی ۴ طبقه بود، رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد، مردی حدوداً ۴۰ ساله به نام بهروز در محل جان باخته و همسر اکبر به نام مریم هم در حالت نیمه‌جان روی پله‌های راهرو افتاده است.

روزنامه ایران نوشت:در ادامه جسد بهروز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مریم از سوی اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد و اکبر نیز در محل جنایت دستگیر شد.

وی پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به قتل، در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۲ سال قبل به همسرم مشکوک شده بودم و بعد از مدتی در تلفن همراه همسرم به شماره و پیامک‌هایی برخوردم که با اسم یک زن ذخیره شده بود، اما وقتی با آن شماره تماس گرفتم یک مرد پاسخم را داد. در ادامه با شکایت من و محکومیت مریم به شلاق پرونده بسته شد و او قول داد که دیگر خطا نکند. تا اینکه روز حادثه سرزده به خانه برگشتم و صدای پچ‌پچ دو نفر راشنیدم. بعد هم همسرم در را باز کرد و نگرانی را در چهره‌اش دیدم. به سراغ اتاق‌ها و کمد دیواری رفتم اما کسی آنجا نبود و قرار شد همسرم را به کلاسش برسانم اما به یکباره احساس کردم کسی در خانه است و همسرم می‌خواهد به بهانه کلاس رفتن من را از خانه بیرون ببرد. همان موقع صدایی از داخل سرویس بهداشتی شنیدم و فهمیدم کسی داخل آنجاست، به باجناقم زنگ زدم و خواستم به خانه ما بیاید او هم ۵ دقیقه‌ای خودش را رساند. بعد به‌سرعت به آشپزخانه رفتم و چاقویی را برداشتم و به سمت سرویس بهداشتی دویدم که مریم سعی داشت مانع ورودم شود و در نهایت با زور در را باز کردم و مرد غریبه‌ای را دیدم و چند ضربه چاقو به او زدم. بعد هم سراغ مریم رفتم و به او هم چاقو زدم و با پلیس تماس گرفتم.

در ادامه مأموران سراغ خانواده مقتول رفتند و مشخص شد که او همسر و دو فرزند دارد.
با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه
در این جلسه مادر مقتول درخواست قصاص کرد. پس از آن متهم با پذیرش اتهامش گفت: از قتل نه‌تنها پشیمان نیستم بلکه اگر او ۱۰ بار دیگر هم زنده می‌شد باز هم او را می‌کشتم.
با پایان دفاعیات متهم، قضات ادامه رسیدگی به پرونده را به جلسه بعدی و تحقیقات بیشتر موکول کردند.

دومین جلسه دادگاه
در این جلسه بار دیگر مادر قربانی درخواست قصاص کرد. بعد از آن دوباره متهم به جایگاه رفت و اظهاراتش را در مراحل بازجویی و جلسه اول رسیدگی تکرار کرد.
با پایان دفاعیات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به قصاص و همچنین حبس و دیه محکوم کردند.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898124

دیگر خبرها

  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم