Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی در جلسه مدیران ستادی و استانی این جمعیت گفت: امسال مشکل خشکسالی به مشکلات مالی کشور اضافه شده است. در طرح های نذر آب که در سنوات گذشته انجام می شد، جمعیت هلال احمر از ظرفیت خیرین و داوطلبان استفاده می‌کرد اما امسال مشکلات بیشتر شده که اولویت مناطق محروم با گرفتاری بیشتر و همچنین حداکثر استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه باید کار ماندگاری صورت گیرد و تمرکز باید بر فراهم کردن «آب پایدار» باشد؛ به گونه ای که همه‌ی روستاها به آب سالم دسترسی داشته باشند نه فقط یک یا چند روستا.

وی درمورد استان هایی که این طرح در آنها اجرا می شود، افزود: براساس مطالعات انجام شده، متوسط بارش در سال آبی گذشته ۳۰ درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش داشته و در این میان استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین مواجهه را با خشکسالی دارند که طرح «نذر آب۴» در این استان ها اجرا خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره طرح «نذر آب۴» که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود، گفت: مداخلاتی که شامل تغییرات اقلیمی می‌شوند مانند همین طرح نذر آب، آنقدر حائز اهمیت است که از اولویت های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است، همچنین موضوع ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق کم برخوردار از مهمترین اهداف این اجرای طرح است که به منظور سالم‌سازی آب شرب، احداث و نصب دستگاه‌های تسویه‌کننده آب، احیای قنوات، لوله‌کشی و حفر چاه اجرا و در کنار آن مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کمک به رفع کمبودهای فرهنگی مناطق محروم کشور نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاوت رویکرد طرح «نذر آب ۴» با طرح هایی که در سال های گذشته انجام می شد، گفت: در سال های گذشته عمدتا با تانکر، آب به جوامع محلی می رسید اما در طرح «نذر آب ۴»، اولویت مهم ما تامین «آب پایدار» بوده و احیای قنوات در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: مانند طرح های نذر آب در سنوات گذشته، همسو با اجرای این طرح، کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر نیز برای درمان رایگان بیماران نیازمند به استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اعزام می‌شوند. در این کاروان‌ها، پزشکان، پیراپزشکان، متخصصان و دندانپزشکان داوطلب جمعبت هلال احمر حضور دارند و با توجه به نیازها و بیماری‌های شایع هر شهرستان‌ به مناطق اعزام خواهند شد.

همتی با بیان اینکه، جمعیت هلال احمر ۱۵ استان کشور در این پویش همکاری خواهند کرد، افزود: در طرح «نذر آب ۴» مقرر شده است تا هر استان، معین (کمکی) یک شهرستان باشد تا شهرستان‌ها پس از نیازسنجی از خدمات بهتری بهرمند شوند.

در پویش نذر آب، بسته‌های غذایی، بهداشتی و البسه نیز بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، پویش ملی نذر آب را از سال ۱۳۹۷ به منظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، آغاز کرده است.

برچسب‌ها کریم همتی خشکسالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کریم همتی خشکسالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی خشکسالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر استان ها نذر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با انجام ۷۵ مورد عملیات امدادی از بیست و هفتم فروردین تا امروز، سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی اظهار کرد: استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی افزود: با انجام ۷۵ مورد عملیات امدادی از بیست و هفتم فروردین تا امروز، سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آب‌گرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر برای اسکان افراد متأثر از سیل برپا شد.

کد خبر 745752

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است
  • آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات