Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال ۵۰ بقعه متبرکه استان برنامه‌های دهه کرامت را برگزار خواهند کرد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جمال ایزدی در آستانه روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان بیان کرد: امسال شرایط ما نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل متقاوت است، سال‌های قبل مراسمات پرشور برگزار می‌شد اما سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مراسم‌ها را محدود برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال نه شرایط سال‌های قبل که مراسمات پرشور برگزار می‌شد را داریم و نه شرایط سال گذشته که مراسمات محدود و به صورت مجازی برگزار می‌شد، بنابراین امسال جلسات، مراسمات و طرح‌ها را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با حضور حداکثری برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه امسال ۵۰ بقعه شاخص خراسان رضوی در دهه کرامت از شنبه ۲۲ خرداد همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) تا روز سه شنبه ولادت امام رضا(ع) برنامه‌های دهه کرامت را برگزار خواهند کرد؛ گفت: غبارروبی، نظافت و آذین‌بندی بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های عمومی ما است. ایزدی در خصوص هزینه کرد نذورات مردمی برای بقاع متبرکه اظهار کرد: نذورات مردمی در بقاع متبرکه صرف مباحث عمرانی، موضوعات و فعالیت‌های فرهنگی بقاع می‌شود. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: امسال با توجه به انتخابات پیش رو تلاش می‌کنیم در غرفه‌هایی که برای این دهه پیش بینی شده است برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تبلیغ صورت گیرد. وی تصریح کرد: حضور مبلغین و روحانیون در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س)، برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در شب و روز میلاد امام رضا (ع)، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برپایی ایستگاه‌های مشاوره و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از جمله برنامه‌های عمومی ما در دهه کرامت امسال است. ایزدی با اشاره به چهار برنامه ویژه در دهه کرامت گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت امام زادگان به صورت شهرستانی و استانی است که در برگزاری استانی تعدادی از خدام، هیئت امنا و خیرین به نمایندگی از دیگر خیرین و خدام تقدیر خواهد شد. وی بیان کرد: به مناسبت پنج ذوالقعده، روز بزرگداشت امامزادگان، همایش استانی «ستارگان کرامت» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برگزار می‌شود، محور این مراسم تجلیل از تعدادی از اصحاب بقاع متبرکه به نمایندگی از اصحاب بقاع استان برگزار می‌شود . معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اختتامیه موقوفه مهرفاطمی در میلاد امام رضا (ع) گفت: موقوفه مهر فاطمی از سال ۹۱ با هدف گسترش فرهنگ وقف و مشارکت‌های مردمی ایجاد شد. وی افزود: تاکنون در این موقوفه توسط ۸۰ هزار واقف با ۳۲۰ هزار سهم ۵۰ هزار تومانی مشارکت داشته‌اند، نکته بارز در ساخت موقوفه مهر فاطمی این است که در تمام استان‌ها گسترش پیدا کرد و از تمام استان‌های کشور در این موقوفه شرکت کردند. ایزدی با اشاره به ایجاد مرکز امور خیریه در سازمان اوقاف که منجر به تاسیس ستاد هماهنگی امور خیریه در خراسان رضوی شد؛ گفت: کارگروه‌هایی در چند موضوع از جمله کارگروه ایجاد اشتغال، خانواده و ازدواج بهداشت و درمان، تحصیل و آموزش، کارگروه رسیدگی به ایتام و کارگروه آزادی زندانیان غیر عمد شکل گرفته است که دو کارگروه اشتغال و ازدواج فعالیت بیشتری داشته‌اند. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در کارگروه ازدواج قرارگاه ازدواج آسان و فرزند بیشتر شکل گرفت که به صورت عملیاتی موضوع ازدواج را شکل دهد، به همین منظور تفاهم نامه‌ای با مرکز رسیدگی به امور مساجد منعقد شد که ۱۵۰ مسجد به عنوان پایگاه کار ازدواج را در چند محور دنبال کنند که شروع کار در دهه کرامت خواهد بود. انتهای پیام منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دهه کرامت امامزادگان و بقاع متبرکه مساجد دهه کرامت بقاع متبرکه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت الاسلام قدرتی گفت: مراسم شب‌های قدر در همه شهر‌های استان و در هزار و ۴۰۰ مسجد برگزار می‌شود که مراسم محوری در مصلی الغدیر خرم آباد خواهد بود.

وی افزود: این مراسم از ساعت ده و نیم تا ۳ بامداد با حضور سخنرانان و قاریان مطرح استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی گفت: مردم استان می‌توانند با ارسال عدد ۵ به سامانه ۱۰۱۱۹۲ از محصولات خوب قرآنی بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب های قدر در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در قاین برگزار شد
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • ثبت دو وقف جدید در خوسف