Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست انتخاباتی گفتگوی دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر با کاندیداهای انتخاباتی، امروز علیرضا زاکانی در این دانشگاه حضور یافت و به گفتگو با دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طی نشست انتخاباتی دانشگاهیان با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، امروز علیرضا زاکانی، کاندیدای ریاست جمهوری در دانشگاه امیرکبیر حضور یافت و به گفتگو با دانشجویان و اساتید و کارکنان آنجا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این نشست، نمایندگان بسیج اساتید، بسیج کارکنان، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان به بیان مطالبات و نکات خود ناظر به این کاندید ریاست جمهوری پرداختند.

 

صحبت‌های علیرضا زاکانی در این نشست به شرح زیر است:

موضوع مناظرات و فرصت هایی که مطرح شد، عملا چهره واقعی برنامه ها و کارکردها را به مردم نشان نداد و صرفا عده ای آمده بودند که دنبال هیاهو باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ما امروزه دو رقیب داریم و همچنین شرایط جهانی و منطقه در حال تغییر است. در حال حاضر هیچ موقع منطقه ما این قدر مستعد حاکمیت ملت ها نبوده است و ما یک پیچ تاریخی را پشت سر گذاشتیم که نقش ما بسیار مهم است. نقش ایران نقش بی بدیل و بی نظیر در منطقه است و نوع این حکمرانی حائز اهمیت است.

دو رقیب داریم که یکی در داخل است و یکی در خارج

ما دو رقیب داریم که یکی در داخل است و یکی در خارج. ما به هیچ عنوان رقیب خارجی را قبول نداریم و با ایده جهانی آن موافق نیستیم. آنان تصاویر مختلفی از انسان و جامعه ارائه می دهند و ما یک رقیب جدی در مقابل این پارادایم جهانی هستیم. امروز آنان به دنبال سلطه گری هستند و ما نیز به دنبال نفی این سلطه گری و عدم پذیرش آن هستیم. باید گفت که کشورها باید آزاد باشند و خودشان در مسیر درست رشد کنند. این دو نوع نگاه در مقابل یکدیگر است.

انقلاب اسلامی شعارهایی داده است که به شدت مورد اقبال قرار گرفت و در حال حاضر ما نیازمند این هستیم که یک الگو به جهان ارائه دهیم؛ اما متاسفانه ایران امروز متناسب با آن الگوی انقلاب اسلامی نیست. ما آزادی، استقلال، عدالت و معنویت را داریم اما مورد مطلوب ما نیست و از معنای واقعی اینها فاصله دارد.

جامعه ما امروز کاریکاتوری شده است

جامعه ما امروز کاریکاتوری شده است. در حال حاضر نباید پای کسی جلوی مسئولان بلغزد و همچنین کسی نتواند گردن کشی کند. شعار ما ایران قوی و پیشرفته است و باید ناظر به تمام بخش ها ایده و طرح وجود داشته باشد. اساس کار ما نیز عقلانیت، اخلاص و خلاقیت است. به عبارتی ما یک تحول همه جانبه نیاز داریم. باید امکانی ایجاد شود که سال اول مردم احساس کنند که تغییراتی ایجاد شده و در پایان سال چهارم نیز مردم احساس تحول اساسی کنند و برای این کار نیز باید مردم به میدان آورده شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

از طرف دیگر ما یک رقیب داخلی داریم. آنان می گویند که ما چیزی نداریم و دست مان در داخل خالی است و عملا ما با این ایده مخالفیم. آنان دچار اشرافی گری هستند و می خواهند از مردم جدا باشند و همچنین از دهه هفتاد می خواستند دانشگاه را غیرسیاسی کنند. در همه ایام نیز طلبکار بوده و هیچ عذری را به عهده نمی گیرند.

عمده دولت های گذشته این تفکر را داشتند و تنها در دوران کوتاهی تفکر انقلابی حاکم بود. ما باید رقیب داخلی را با روشن گری و تبیین برای مردم از صحنه خارج کنیم.

در این چهار سال در دولت اقدام و اصلاح با شعار ایران پیشرفته قائل به این هستیم که موارد متعددی را اصلاح کنیم که به شرح آنان می پردازم. زیربنای ما فرهنگ است و ما چهار رویکرد تحولی را در نظر داریم. اول اقتصاد و اولویت بهبود وضعیت معیشتی، سپس فرهنگ و تحول اجتماعی، سوم سیاست و امنیت و چهارم نیز سیاست خارجی به عنوان فرصت در نظر داریم. باید گفت که ما به داخل تکیه می کنیم و از ظرفیت خارجی نیز استفاده می کنیم. مرکز فکر می کند که عقل کل است و می خواهد جای همه ملت تصمیم بگیرد. باید گفت که حکمرانی داده و دولت الکترونیک باید پایه گذاری شود. سیستم مالیاتی ما مشکلات فراوانی دارد که ایده هایی برای اصلاح آن مطرح است. گام اول تمرکززدایی که این مسئله یک انقلابی ایجاد خواهد کرد. اولین مبارزه، مبارزه با فساد اداری است.

دولت و بانک ها در حال حاضر رقیب تولید هستند

گام بعدی توجه به جهش تولید است و هر چه با آن مخالف باشد ما مقابل آن می ایستیم. دولت و بانک ها در حال حاضر رقیب تولید هستند. ما برای جهش تولید 9 پیشران را انتخاب کرده ایم که از آنها استفاده خواهیم کرد. مشکل اصلی ما اشتغال نیست بلکه نخواستن و نتوانستن است. ما در مورد مسکن نیز گفتیم که باید در طی چهار سال چهار میلیون مسکن ساخته شود و اگر مردم را آزاد بگذاریم خودشان می سازند.

تعلیم و تربیت پیشران تحول در کشور است. تعلیم و تربیت شامل خانواده، مساجد، دانشگاه و حوزه، رسانه ها و ... است که همه با هم لوکوموتیو رسمی کشور هستند. رسانه و فضای مجازی یک فرصت بی نظیر برای ماست. اینترنت امن در پاسخ به آقای همتی این است که دختر و پسر ما در این فضا امنیت داشته باشد. ما با همه اپلیکیشن های خارجی موافق هستیم اما این به شرطی است که آنها قوانین ما را بپذیرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی در دولت ما مردم به غیر از درد بیماری، هیچ دردی را نخواهند کشید

کانون بعدی ما کانون سلامت و نشاط است. در دولت ما مردم به غیر از درد بیماری درد بی پولی را نخواهند کشید. با برخی از فعالیت ها در نظام سلامت مردم را بیچاره می کنیم که باید جلوی تمامی آنها گرفته شود. در حال حاضر کرونا را می توانستیم خیلی بهتر مدیریت کنیم و مسئولیت کرونا در حال حاضر به عهده شخص رئیس جمهور است.

ما در سال اول دولت ریشه فقر مطلق را خواهیم کند. همه پول معیشت ما در بودجه است. ما قانون اساسی را باور داریم و به تمامی موارد آن نیز عمل خواهیم کرد. ما یک سرمایه گذاری عظیمی نیز در حوزه ورزش خواهیم داشت. در حال حاضر ورزش و هنر ما امنیتی و سیاسی شده است. بنده اجازه خواهم داد که سهام استقلال و پرسپولیس به خود طرفداران و پیشکسوتان آنان واگذار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در طی چهار سال ما ریشه اعتیاد را خواهیم کند و برای این کار مردم را نیز به میدان خواهیم آورد. کانون ششم ما راجع به تحکیم خانواده و جمعیت است. جمعیت ما در حال حاضر رو به پیری می رود و باید جلوی آن گرفته شود که برنامه هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

ظرفیتی در تمام شهرها برای اعتراض مردم درنظر گرفته شده است

ما ۳۰ برابر فرانسه در حال قانون گذاری هستیم اما با ایده هایی که ما داریم ظرف سه سال کل قوانین را متحول خواهیم کرد. مطالبه مردم از مسئولان مهمترین جزو امر به معروف است و باید اجرایی شود. با توجه به اصل ۲۷ قانون اساسی ما برنامه ای در نظر گرفته ایم که مردم در تمام شهرهای کشور ظرفیتی را برای اعتراض خود داشته باشند. حریم خصوصی مردم خط قرمز اصلی ما خواهد بود. هر کجا خودکامگی باشد باید با آن مبارزه کرد.

در سیاست خارجی دیپلماسی هوشمند در کار ماست و از افراد ایرانی خارج از کشور نیز باید استفاده کرده و حقوق آنان محترم شمرده شود. ارتباط با کشورهای همسایه از اولویت های اساسی ماست.

امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه باید ایجاد شود نه به دست کشورهای دیگر و آمریکا. ما با همه کشورهای دنیا و خصوصا روسیه و چین ارتباط خواهیم داشت. آمریکا نیز آزاد آزاد است که به برجام بازگردد. البته این به این شرط است که همه تحریم ها را بردارد و ما نیز راستی آزمایی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری دولت سیزدهم علیرضا زاکانی دانشگاه امیرکبیر کد ویدیو دانلود فیلم اصلی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در ارتباط ویدیو کنفرانسی با همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی را باید با مشارکت و حضور مردم حل کنیم، تصریح کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم حاصل تجربه بیش از ۴۰ سال جمهوری اسلامی ایران است که بدون فعال کردن منابع، خلاقیت و مدیریت مردم مشکلات اقتصادی به صورت مطلوب حل نمی‌شود.


معاون اول رئیس جمهور افزود: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از فرصت‌های خوب تحقق شعار سال هستند و این مناطق با فلسفه و هدف تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، کنار گذاشتن دیوان سالاری، توسعه صادرات و آوردن مردم از سرزمین اصلی به این مناطق و فعالیت اقتصادی موثر شکل گرفته است.

دکتر مخبر با تاکید بر اینکه باید کاستی‌های چند دهه گذشته در توجه به اهداف و فلسفه تشکیل مناطق آزاد در دولت سیزدهم جبران شود، تصریح کرد:
توجه به مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اولویت اساسی دولت است که ظرفیت‌های این مناطق و مقررات، امکان پیشرفت و توسعه را ایجاد کرده است و هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد و دولت آمادگی دارد تا مسائل و مشکلات بر سر راه فعالیت این مناطق را برداشته و مرتفع کند.

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت مناطق آزاد است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند، افزود: نزدیک به ۱۰ سال رشد اقتصادی کشور منفی بود اما در سال گذشته به نرخ رشد اقتصادی ۶ درصد رسیدیم اما با این میزان نمی‌توان مسائل کشور را حل کرد که طبق هدف گذاری میانگین رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه باید کاستی‌های سال‌های گذشته نیز جبران شود که برای رسیدن به این هدف نیازمند جذب سرمایه‌گذاری سنگین داخلی و خارجی هستیم که این مناطق فرصتی بسیار مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاری هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرصت بسیار خوب همسایگی ایران با ۱۵ کشور منطقه تاکید کرد: بخش زیادی از نیازهای کشورهای همجوار می‌تواند در داخل ایران تولید شود و باید از این راهبرد جدی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان در مناطق آزاد به خوبی استفاده شود.

دکتر مخبر خاطرنشان کرد: از گام‌های بلند آیت الله رئیسی در دیپلماسی دولت سیزدهم برقراری رابطه با کشورهای منطقه و همسو است که تفاهمنامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی امضا شده و تمامی این فرصت‌ها باید در مناطق آزاد پیاده سازی شوند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه وجود نیروهای جوان و تحصیل کرده، شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های معدنی و اقتصاد دریا محور را از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت و برنامه‌ریزی مناطق آزاد توصیف و تصریح کرد: باید کمبودهای کشور به ویژه در زمینه تولید، در مناطق آزاد جبران شود.

معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: گام‌های بسیار بلندی توسط دولت، مردم و فعالین اقتصادی در طول دو سال گذشته برای حل مشکلات کشور برداشته شد.

وی افزود: زمانیکه در یک کشور با کوچک‌ترین مساله روبرو می‌شوند تمام بخش‌ها و دولت آنان بسیج می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران به نقطه‌ای رسیده که زمانیکه رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان نماد سلطه توسط کشور ما مورد اصابت قرار می‌گیرد، رئیس جمهور و دولت و مردم به کارهای عادی خود می‌پردازند و کشور در شرایط آرام مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مقام معظم رهبری اینگونه تاکید کردند که نباید اقتصاد کشور با تکانه‌های خارجی دچار آسیبی شود؛ لذا باید در این مسیر حرکت کنیم و در زمینه اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که تناسب با نقش جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز وقتی در منطقه تصمیمی گرفته می‌شود که تبعات خاصی دارد ناچار هستند ملاحظات جمهوری اسلامی را رعایت کنند و تکیه مظلومین جهان به ایران است تا جایی که تمام امکانات نظام سلطه برای شکست مردم غزه جمع آوری شد اما نتوانستند به هیچکدام از اهداف خود برسند.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تراز تجاری مناطق آزاد با تلاش‌های دولت سیزدهم مثبت شده است، گفت: یک و نیم درصد از ۶ درصد رشد اقتصادی حاصل تلاش‌های مناطق آزاد بوده و تاکنون ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری در سال گذشته ارائه شد که به معنای چهار برابر شدن تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد است و تاکنون ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده است و این برنامه جهش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با جدیت پیگیری می‌شود و در سال پنجم برنامه هفتم سهم مناطق آزاد در رشد اقتصادی به ۴ درصد خواهد رسید.

کد خبر 6088682 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!