Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:37:37 GMT

بانک آمریکایی: نفت 80 دلاری را در تابستان می‌بینیم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۲۴۱

بانک آمریکایی: نفت 80 دلاری را در تابستان می‌بینیم

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس، دوباره بر پیش بینی قبلی خود تأکید کرده و اعلام کرد که قیمت نفت برنت با توجه به روند سریع افزایش تقاضای نفت در بازار جهانی رقم 80 دلار در هر بشکه را خواهد دید. 

این بانک آمریکایی تأکید کرد: افزایش میزان واکسیناسیون در آمریکا و اروپا در حال بالا بردن میزان مصرف از وسایل نقلیه است و پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان امسال تقاضای نفت در بازار جهانی به 96.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون بشکه در روز برسد.

بانک گلدمن ساکس پیشتر گفته بود در ماه مارسی که گذشت قیمت نفت برنت رقم 80 دلار را می‌بیند، اما حالا گفته که در سه ماهه سوم امسال این اتفاق رخ خواهد داد.

این بانک البته در ماه آوریل هم این پیش بینی خود را تکرار کرده و گفته بود، تغییر شگرفی که در حجم تقاضای نفت در بازار جهانی رخ خواهد داد، نباید دست‌کم گرفته شود. البته گلدمن ساکس در پیش بینی‌های خود احتمال توافق ایران و آمریکا برای لغو تحریم‌ها را هم در نظر گرفته است.

در حالی که بسیاری بر این باورند لغو تحریم‌ها باعث کاهش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد، اما برخی کارشناسان نسبت به تاثیر این اتفاقات بر بازار نفت نظرات متفاوتی دارند، به عنوان مثال بانک گلدمن ساکس می‌گوید بازگشت نفت ایران به بازار جهانی حجم تقاضا را دستخوش تغییر نخواهد کرد و به همین دلیل نمی‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. 

اوپک هم پیش بینی کرده که امسال شاهد رشد 6 میلیون بشکه در روز در بازار جهانی خواهیم بود و از آژانس بین المللی انرژی هم رقم 5.4 میلیون بشکه‌ای رشد تقاضا را برای امسال پیش بینی کرده و گفته سال آینده هم 3.1 میلیون بشکه در روز به تقاضای نفت افزوده خواهد شد و تا پایان سال 2022 عبور حجم تقاضا از میزان آن در سال 2019 و پیش از شیوع کرونا خواهیم بود و حجم آن 100.6 میلیون بشکه در روز را ثبت می‌کند. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت آمریکا بانک بازار میلیون بشکه در روز نفت در بازار جهانی تقاضای نفت گلدمن ساکس پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟