Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «انگوزی اوکونجو ایوالا»  در اجلاس مجازی سازمان ملل با اشاره به موانع پیشروی تجارت کالاهای مرتبط با همه گیری کرونا گفت: این روند در مسیر اشتباهی پیش می رود.

وی افزود: ما باید این محدودیت ها را از میان برداریم تا بتوانیم تجهیزات پزشکی و واکسن ها را سریعتر در دسترس قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه شمار محدودیت های تجاری در آغاز همه گیری در ابتدای سال گذشته ۱۰۹ مورد بود، تاکید کرد که این رقم بعدا به ۵۱ مورد کاهش یافت، اما مجددا به ۵۳ مورد رسید.

این مقام مسئول همچنین از اعضای سازمان تجارت جهانی خواست پس از ماه ها مذاکره درمورد صرف نظر کردن از حق مالکیت معنوی شرکت های دارویی، تا ماه ژوئیه (تیر) به توافقی در زمینه بهبود دسترسی به واکسن های کووید – ۱۹ دست یابند.

اکثر کشورهای در حال توسعه از این چشم پوشی حمایت می کنند، اما چند کشور ثروتمند به شدت مخالف آنند و می گویند این مساله مانع از تحقیقاتی می شود که زمینه تولید سریع واکسن های کووید – ۱۹ را فراهم می کند.

دبیرکل سازمان تجارت جهانی ضمن ابراز امیدواری درمورد دستیابی به رویکردی عملگرایانه گفت: خواستار رسیدن به توافق تا ماه ژوئیه (تیر) هستم، زیرا جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی پیشتر در جریان اجلاس گروه هفت با تاکید بر اینکه بهبودی اقتصادی کشورها به میزان پیشرفت طرح‌های واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ بستگی دارد، از خطر عقب‌ماندگی اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا در دوران پس از همه‌گیری کرونا هشدار داد.

این مقام نیجریه ای در گفت‌وگویی مجازی با خبرنگاران در حاشیه نشست گروه هفت گفت: برای اینکه اقتصاد بهبود یابد، می‌بایست تزریق واکسن به مردم آغاز شود، این همان مسئله ای است که رشد اقتصادی را ممکن می‌سازد.  

سازمان تجارت جهانی بازیابی و رشد «پر قدرت» بازار جهانی را در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) حدود ۸ درصد و برای سال آینده ۴ درصد برآورد کرده است.

این نهاد چندجانبه بین‌المللی به رغم اختلاف نظر اعضایش مبنی بر تعلیق موقت حق ثبت اختراع واکسن‌ها امیدوار است تا با حصول توافقی جهانی، دسترسی بیشتر کشورهای در حال توسعه به محموله‌های واکسن را فراهم کند.

چهل‌ وهفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان (انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن)  با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا روز جمعه در انگلیس آغاز به کار کرد و روز یکشنبه به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها کووید-19 سازمان تجارت جهانی تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کووید 19 سازمان تجارت جهانی تجارت کووید 19 سازمان تجارت جهانی تجارت سازمان تجارت جهانی واکسن ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به اهمیت بازار بکر آفریقا برای ایران اشاره کرد و گفت: هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است.   علی غفوری مقدم افزود: در کنار استراتژی حفظ بازارهای موجود به دنبال توسعه بازار هستیم و یکی از اولویت‌های ما در این راستا بازار بکر قاره آفریقا است، با وجود محدودیت‌های مالی و حمل‌ونقل، اما پتانسیل‌های بسیاری جهت تجارت با کشورهای این قاره وجود دارد.   وی به بیان اقدامات انجام شده در راستای توسعه تجارت با آفریقا و برپایی همایش ها و برنامه ریزی های انجام شده دراین خصوص گفت: در راستای متناسب‌سازی تراز تجاری با کشورهای آفریقایی می‌توان نسبت به واردات محصولات کشاورزی و معدنی مورد نیاز کشورمان اقدام کرد.   نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست به شناخت محدود فعالان اقتصادی از قاره آفریقا و فرصت‌های تجاری موجود در آن اشاره کرد.   مرتضی قندچی گفت: در راستای توسعه روابط تجاری با این قاره، لازم است اقداماتی از جمله تعیین تعرفه ترجیحی گمرکی با کشورهای این حوزه و تسهیل حمل‌ونقل میان ایران و کشورهای آفریقایی انجام گیرد.   مشاور بین‌الملل اتاق مشترک ایران و آفریقا نیز در این نشست گفت: در حال حاضر، با کشورهای محدودی در این قاره مراودات تجاری داریم، آفریقایی‌ها خواهان خدمات فنی و مهندسی ما هستند.   امیر حامد رضایی افزود: آنان این درخواست را دارند که فعالیت‌های اقتصادی با مسائل سیاسی ترکیب نشود، بخش خصوصی واقعی در این کشورها حضور پیدا کند و انتقال تکنولوژی انجام شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌ ها در حوزه تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم