Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@18:36:29 GMT

کلاهبرداری اینترنتی به سیمان رسید!

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۳۰۴

کلاهبرداری اینترنتی به سیمان رسید!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان بهمنی اظهار داشت: در پی مراجعه افرادی به پلیس فتا استان که شخصی با درج آگهی فروش عمده ای سیمان از آنها کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: متهم با انتشار آگهی های متنوع فروش سیمان با قیمت کارخانه در وب سایت دیوار اقدام به ارتباط با خریداران از طریق واتس آپ و تماس تلفنی می کرد و به عنوان نماینده فروش، وب سایتی جعلی و شبیه فروشگاه واقعی برای جلب اعتماد مشتری ایجاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه متهم از تعدادی سیم کارت و کارت های بانکی با هویت اشخاص دیگر استفاده می کرداست، تصریح کرد : با اقدامات فنی و هماهنگی های قضایی سرانجام متهم در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس فتا انتقال شد.

این مسئول انتظامی اذعان کرد:متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد اما با مشاهده ادله دیجیتال و مدارک مشهود به جرم ارتکابی اعتراف و به همراه پرونده مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد .

سرگرد بهمنی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و دنیای دیجیتال هر نوع محتوایی به صورت جعلی قابل طراحی است و همچنین مجرمین از هویت های پوششی استفاده می کنند،بنابراین قبل از واریز هرگونه بیعانه و مبلغ خریدی از اصالت آگهی و فروشنده مطمئن شوید.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: سرگرد بهمنی پلیس فتا هرمزگان فرمانده انتظامی هرمزگان کلاهبرداری سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ موسی بهاری روز دوشنبه افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در قشم

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227986 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان