Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو با اشاره به این که اعضای این سازمان درباره چگونگی حمایت از افغانستان در حال رایزنی است، اظهارداشت که در پایان مسیر ماموریت نظامی قراردارد اما با حضور غیرنظامی از این کشور پشتیبانی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو پیش از آغاز اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت: ما در حال پایان ماموریت نظامی خود در افغانستان هستیم اما به حمایت از افغان‌ها و ارائه کمک به نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که ناتو بخشی از این حمایت‌ها را از طریق «حضور غیرنظامی» خود و پشتیبانی و مشاوره به نهادهای امنیتی و نیز کمک‌های مالی به نیروهای افغان انجام خواهد داد.

استولتنبرگ با اظهار اینکه همه اعضای ناتو برای ارائه این کمک‌ها متعهد شده‌اند، گفت: ما همچنین در حال کار بر روی چگونگی آموزش نیروهای افغان در خارج از این کشور و نیز حفظ و حمایت زیربناهای مهم از جمله فرودگاه کابل هستند.

دبیرکل ناتو ادامه داد: برخی از اعضای ناتو از جمله آمریکا، ترکیه و دیگران در حال گفت‌وگوی مستقیم پیرامون چگونگی حفظ یک فرودگاه بین‌المللی در کابل هستند.

وی تصریح کرد که حفظ این فرودگاه نه تنها برای شرکای ناتو بلکه برای همه جامعه جهانی جهت حضور دیپلماتیک در افغانستان و ادامه کمک‌های توسعه‌ای مهم است.

حمایت «شورای عالی مصالحه» از حضور مبتنی بر شرایط ناتو در افغانستاناظهارات استولتنبرگ از دو راهی ناتو در افغانستانتاکید ماموریت حمایت قاطع به ادامه حضور نیروهای ناتو در افغانستان

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز پیش از اینکه برای حضور در اجلاس سران ناتو عازم بروکسل شود به رسانه‌ها گفته بود که پس از خروج نیروهای خارجی، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت افغانستان است.

پیش از این وزیر دفاع ترکیه گفته بود که اگر کشورهای عضو ناتو به یک سری تعهدات مشخص سیاسی، مالی و لجستیکی پایبند باشند، نظامیان ترکیه‌ای برای تامین امنیت فرودگاه کابل به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

با این حال، طالبان تاکید کرده است که مخالف حضور نیروهای خارجی در افغانستان تحت هر عنوان و از هر کشوری است و نسبت به حمله به این نیروها هشدار داده بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان ناتو اخبار افغانستان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر

مراسم رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه به مناسبت روز ارتش با حضور فرماندهان نظامی و مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح به مناسبت 29 فروردین سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور استاندار کرمانشاه و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد
  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضو دارد
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • موشک‌هایی که با زنان و کودکان کاری نداشت
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر