Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه « دِ کریا هرالد » کره جنوبی، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد دیپلمات معروف این کشور « یون کانگ هیون » که به دلیل تخصصش در امور چندجانبه و دوجانبه اقتصادی و سیاسی زبانزد است از سوی این وزارت خانه به عنوان سفیر این کشور در ایران معرفی شد. 

بر پایه این گزارش یون از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و مسئول مذاکرات با تهران درباره دارایی‌های بلوکه شده این کشور در بانک‌های کره به دلیل تحریم‌های آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اخیرا به عنوان سفیر روابط بین الملل در ایالت مرکزی «شونگ چه اونگ » کره جنوبی بوده است . 

یک مقام رسمی وزارت امور خارجه کره جنوبی در مصاحبه با این روزنامه گفت: «ما انتظار داریم یون نقشی مهم و کلیدی در پایداری و تحکیم روابط دوجانبه با ایران را در این مقطع زمانی که روابط میان این دو کشور از همیشه مهم‌تر است بازی کند.» 

گفتنی است یون در سال ۱۹۸۷ به خدمت وزارت امور خارجه درآمد . او ماموریت‌هایی را  در "سازمان ملل متحد" ، "سازمان همکاری و توسعه اقتصادی" OECD،  لائوس، میانمار و ازبکستان انجام داده است.

در پایان این گزارش آمده است وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد "سون ناهم کوک" دیپلمات ارشد به عنوان سفیر جدید در تونس مشخص شده است. سون در سال ۱۹۹۲ به وزارت امور خارجه وارد شد و سخنگوی این وزارت خانه بود. وی اخیرا در سفارت کره جنوبی در انگلیس مشغول به فعالیت بود. 

"یو جانگ هیان" سفیر کره جنوبی، روز گذشته  در پایان دوره کاری خود در جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  دیدار و خداحافظی کرد.

"یو جانگ هیان" سه سال عهده‌دار مسوولیت سفارت کره جنوبی در تهران بود و در خرداد ۱۳۹۷ با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم او کرد.

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210614000290

برچسب‌ها کره‌ جنوبی ایران سفارت کره جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ایران سفارت کره جنوبی کره جنوبی ایران سفارت کره جنوبی وزارت امور خارجه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور بین وزارت خارجه و قوه قضاییه

تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور بین وزارت امور خارجه و قوه قضاییه امضا شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تفاهم نامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور بین وزارت امور خارجه و قوه قضاییه امضا شد.

ارکان این تفاهم‌نامه را معاونت کنسولی وزارت امور خارجه، معاونت بین الملل قوه قضاییه، بنیاد تعاون زندانیان و سازمان زندان‌ها تشکیل می‌دهند.

در این تفاهم نامه مقرر شده است امضا کنندگان با تشریک مساعی و هماهنگی، امور زندانیان ایرانی در خارج از کشور، مشکلات خانواده‌های آنها، تسهیل در انتقال آن‌ها به کشور و ارایه هرگونه تسهیلات را از طریق هماهنگی‌های مؤثر بین بخشی ارتقا بخشند.

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور بین وزارت خارجه و قوه قضاییه
  • امضای تفاهمنامه حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور