Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور اقتصادی ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد: در صورت انتخاب وی به ریاست جمهوری، از آبان‌ ماه امسال برای خانوارهای ۵ دهک اول کارت اعتباری ۲۰۰ هزار تومانی معیشت صادر می‌شود.

به گزارش برنا، سید رضا فاطمی امین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی سید ابراهیم رئیسی با اعلام این خبر گفت: به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول، ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار تخصیص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه اعتبار معیشت، قرض‌الحسنه با کارمزد ۲ درصد است و بازپرداخت آن زمانی است که خانوار درآمد کافی برای پرداخت اقساط را داشته باشد، تأکید کرد: این اعتبار، برای خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند، بلاعوض خواهد بود.

فاطمی امین افزود: همه با کارت‌های نقدی بانکی کار کرده‌ایم؛  با کارت نقدی شما می‌توانید به اندازه موجودی حساب بانکی خود خرید کنید. با کارت اعتباری، شما بدون داشتن پول به اندازه‌ای که اعتبار دارید، خرید کرده و پولش را بعدا پرداخت می‌کنید.»

این کارشناس ارشد بازرگانی یادآور شد: «تا کنون کارت‌های اعتباری در ایران در سطح بسیار محدودی صادر شده‌اند اما با اجرای این طرح، ۵۰ درصد از خانوارها، صاحب کارت اعتباری می‌شوند.

وی تأکید کرد: از آذر ماه امسال، مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی نیز اجرایی شده و نیازهای مردم با اطمینان و قیمت مناسب، تأمین خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: با یارانه‌هایی که هم‌اکنون خانوارها دریافت می‌کنند، با کارت اعتباری که امکان خرید را فراهم می‌کند و نیز با مدیریت زنجیره تأمین کالاهای اساسی که قیمت و موجودی کالا در بازار را کنترل می‌کند، حداقل معیشت برای همه ایرانیان فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی معدن درآمد پول ایران کارت اعتباری کالاهای اساسی انتخابات انتخابات 1400 کارت اعتباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رفع ۷۰ نقطه پرحادثه در مسیرهای اربعین گفت: برآورد ما این است که نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باید پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز باید برای فعالیت‌های جدید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، داریوش امانی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پایانه‌ی مرزی شلمچه در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: تعدادی ماشین‌آلات راهسازی وارد شده در گمرک قرار دارد که به دنبال طی فرایند قانونی آن‌ها هستیم تا هرچه سریع‌تر ترخیص شوند تا برای فعالیت‌های ایام پیاده‌روی اربعین و سایر فعالیت‌های راهداری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: خوزستان دارای دو پایانه‌ی اربعینی شلمچه و چذابه است، از سال گذشته بعضی اقدامات از جمله بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های استان با اولویت راه‌های منتهی به این دو پایانه برای ایجاد شرایط بهتر آغاز شد، تاکنون ادامه دارد و ابتدای امسال نیز اعتبار لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بهبود شرایط دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه از دیگر موارد حائز اهمیت است، با توجه به اینکه ایام اربعین در حال حاضر در فصل گرم سال قرار دارد، هنگامی که زائران وارد محوطه پایانه‌ها می‌شوند باید از تونل سرد، مه پاش و سایبان رد شوند، سال گذشته بیشترین نصب سایبان را داشتیم و امسال نیز انجام ادامه کار از جمله محوطه‌سازی، بهسازی پایانه‌ها و افزایش سرویس‌های بهداشتی، نصب سایبان و مه‌پاش انجام می‌شود.

امانی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تأمین ناوگان حمل‌ونقل در ایام اربعین مشکلاتی داشته‌ایم برای بهبود شرایط در این خصوص مقام عالی وزارت در حال پیگیری است تا با استفاده از تولید داخل و از طریق واردات اقدامات لازم انجام شد.

وی ادامه داد: تعدادی از ناوگان را از کشورهای همسایه وارد می‌کنیم و از طریق دیگر با دولت عراق در حال مذاکره هستیم تا از ناوگان عراقی در ایام اربعین درون کشور استفاده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه رفع نقاط پرحادثه در محورهای اربعینی در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: روکش آسفالت، بهسازی، روشنایی و نصب نیوجرسی از جمله اقدامات در حال اجرا است، سال گذشته بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای راه‌های منتهی به پایانه‌های اربعینی تعریف شد و امسال نیز همین کار در حال انجام است.

امانی اضافه کرد: بهسازی جاده اهواز به خرمشهر در حال پیگیری است، با این حال احداث بزرگراه اهواز به خرمشهر پیگیری می‌شود تا در صورت تأمین اعتبار بخشی از آن در اربعین امسال قابل استفاده باشد.

وی گفت: در مجموع ۸۸۷ نقطه پرحادثه با همکاری پلیس شناسایی شد، ۱۵۰۰ نقطه نیز از قبل وجود داشت که سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه رفع شد، همچنین از ۸۸۷ نقطه نیز ۴۰۰ نقطه رفع مشکل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور افزود: با این حال تعهد ما این است که تا پایان دولت تمام نقاط حادثه خیز رفع شود، اما با تلاشی که در حال انجام است ۴۸۷ نقطه باقی مانده است که ایمن‌سازی آن‌ها در برنامه قرار دارد؛ همچنین ۱۲۰ مورد نقطه حادثه‌خیز در مسیرهای اربعین وجود داشته که تاکنون ۷۰ نقطه رفع مشکل شده است.

امانی اضافه کرد: برای اربعین امسال همه نیازمندی‌های استان‌ها در بخش‌های مختلف را دریافت کرده‌ایم و برآورد ما این است که نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باید پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای فعالیت‌های جدید اربعین در نظر گرفته شود.

کد خبر 747209

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد