Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:35:10 GMT

اجرای طرح کرامت رضوی در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۵۹۹

اجرای طرح کرامت رضوی در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای ویژه برنامه‌های دهه کرامت رضوی در ۵۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمال ایزدی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت که امروز، ۲۴ خرداد ماه، در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در طول دهه کرامت نیز بزرگداشت و تکریم مقام امامزادگان را در تقویم داریم که به مناسبت این روز نیز برنامه‌هایی در بقاع متبرکه استان تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به برکت خون شهدا و انقلاب و آنان که به این انقلاب خدمت کردند امروز شاهد ثمرات و برکات وقف هستیم. اگر عواید این موقوفات به عموم منتقل می‌شود این از خدمات نظام اسلامی است.

ایزدی با بیان این‌که «در روز پنجم ذی‌القعده مراسم بزرگداشت امامزادگان را داریم»، تصریح کرد: شرایط امسال نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل از شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر است. در سال‌های قبل از شیوع کرونا مراسم پرشوری در بقاع شاخص استان برگزار می‌کردیم که این مراسم در سال گذشته و با شیوع کرونا بسیار محدود برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال شرایط نه به گونه‌ای است که مراسم را باشکوه برگزار کنیم و نه مانند سال گذشته محدود برگزار کنیم، بلکه بر اساس برنامه‌ریزی طبق رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را به نحو مطلوب برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۵۰ بقعه متبرکه میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود. این برنامه‌ها از ۲۲ خردادماه و همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا روز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد. این برنامه‌ها شامل غبارروبی بقاع متبرکه، فضاسازی آستان مقدس امامزادگان، اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و... خواهد بود. ضمن این‌که غبارروبی در طی سال چندین‌بار برگزار می‌شود، اما هدف از غبارروبی در این ایام ارائه یک کار فرهنگی و تربیتی است که شامل آیین خاص بوده و با حضور زائران انجام خواهد شد.

ایزدی عنوان کرد: امسال موضوع انتخابات را نیز داریم و در این راستا تلاش داریم نسبت به حضور حداکثری مردم در بقاع متبرکه فعالیت داشته باشیم؛ چراکه هرچه آمار حضور بیشتر باشد به تقویت نظام اسلامی بیشتر کمک خواهد کرد.

وی افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی جشن میلاد امام رضا(ع)، راه‌اندازی کاروان‌های شادی نیز از دیگر برنامه‌ها در این دهه است. ضمن این‌که طی این مدت از فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ دینی و معرفتی نیز بسیار استفاده شده و در این دو سال کانال‌هایی راه‌اندازی شد که ما از سراسر کشور بیش از ۱۰ هزار مخاطب داشتیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: برپایی محافل انس با قرآن کریم، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه مشاوره و ترویج فرهنگ وقف در بقاع متبرکه مجری طرح نیز از جمله برنامه‌های عمومی اداره اوقاف در ایام دهه کرامت است.

وی گفت: در این راستا چهار برنامه ویژه استانی داریم که در چهار شهرستان برگزار خواهد شد. همچنین در مشهد و در بقعه متبرکه خواجه اباصلت نیز یک برنامه شاخص تدارک دیده شده که تجلیل از اصحاب بقاع اعم از خادمان، مدیران، مسئولان و خیرین در دستور کار است. این برنامه در قالب شاخص استانی همزمان با ۲۵ خردادماه  بعد از نماز ظهر و عصر و با حضور حجت‌الاسلام و الاسلام ماندگاری برگزار خواهد شد.

ایزدی تصریح کرد: در طول دهه کرامت اختتامیه موقوفه مهر فاطمی را همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) داریم. این موقوفه مشارکتی با هدف شرکت اکثریت افراد در سطوح مختلف طبقاتی در سنت حسنه وقف با ارائه ۳۲۰ هزار سهم به مبلغ ۵۰ هزار تومان از سال ۹۱ آغاز و منحصر به خراسان رضوی نشد. در این موقوفه از تمام استان‌ها مشارکت کردند و با خرید بیش از ۸۰ هزار سهم از سوی واقفان خیراندیش این موقوفه تکمیل شده و در واقع با توجه به جمعیت کشور از هر هزار نفر یک نفر واقف این موقوفه هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: ایجاد مرکز خیریه که در اوقاف ایجاد و ابلاغ آن به استان‌ها از دیگر اقدامات بود که این مرکز نیز در استان با تشکیل شورای هماهنگی نیز شکل گرفت و خروجی خوبی در خصوص تشکیل کارگروه‌های اشتغال، خانواده، ازدواج، بهداشت و درمان، تحصیل و آموزش، آزادی زندانیان غیر عمد و رسیدگی به ایتام داشتیم که در این راستا فعالیت دو کارگروه اشتغال و ازدواج برجسته‌تر بوده است.

وی بیان کرد: در راستای تشکیل کارگروه ازدواج قراردادی با سازمان رسیدگی به امور مساجد منعقد شد و در حال حاضر ۱۵۰ مسجد و در چند محور با موضوع ازدواج، فرزندآوری و تربیت فرزند آماده شده که شروع کار در دهه کرامت خواهد بود. در این خصوص پنج کمیته با عناوین همسان‌گزینی، آموزش و مشاوره در خصوص ازدواج، کمیته تسهیل‌گری در موضوع تهیه جهیزیه با مشارکت خیرین، حل مشکلات به موقع در زمینه زناشویی و کمیته فرزندآوری و تربیت فعال شد و از افراد متخصص برای فعالیت در کمیته‌ها دعوت به عمل آمد و برای این مباحث به کارگیری شدند.

ایزدی اضافه کرد: علاوه بر تشکیل کمیته تسهیل‌گری برای تهیه جهیزیه از محل کمک خیرین و موقوفات مرتبط با تامین جهیزیه جوانان که همه ساله با اجرای طرح پیوند آسمانی از سوی اوقاف انجام می‌شود نیز برای حمایت از ازدواج جوانان طرح هر مسجد یک جهیزیه با هدف تامین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی دهه كرامت خراسان رضوي بقاع متبرکه بقاع متبرکه بقعه متبرکه امام رضا ع دهه کرامت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد

حجت الاسلام مهدی رمضانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، بیست و کل قرآن کریم ، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کردند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت‌الله جوادی آملی: حفظ قرآن به اداره بهتر کشور منجر می‌شود پژمانفر، نماینده مجلس: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند ۲۵۰۰ زندانی کرمانی حافظ قرآن هستند

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد