Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:48:36 GMT

لزوم تجاري‌سازي حوزه پژوهش در سلامت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۶۵۲

خبرگزاری آریا- نشست مشترک معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور بررسی فرصت‌های همکاری فی‌مابین برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به تشریح خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت و انواع تسهیلات، ضمانت‌نامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که صندوق در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد را برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز با اشاره به ایده‌های پژوهشی در حوزه سلامت، گفت: باید برای یکپارچه‌سازی فرآیند‌ها جهت حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه سلامت برنامه مدونی در نظر گرفته شود.
دکتر ملکی‌فر با اشاره به سبد خدمات صندوق نوآوری برای تامین مالی این طرح‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: ایده‌های پژوهشی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که صندوق نوآوری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و تامین مالی برای این طرح‌هاست.
در این نشست بر لزوم تجاری‌سازی حوزه پژوهش در سلامت تاکید شد و اختصاص بودجه‌ای جهت سرمایه‌گذاری روی طرح‌های این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان مقرر شد برای توسعه همکاری‌ها، راهکار‌های عملیاتی میان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و صندوق نوآوری و شکوفایی تدوین شود.
این نشست مشترک با حضور دکتر محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت، دکتر سید فرزاد محمدی دبیر مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، دکتر بیتا مسگرپور مشاور معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر علی علیزاده مشاور معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پژوهش سلامت معاونت تحقیقات و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن های پلی ساکاریدی و ایمپلنت های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت رهپویان فناور صادق است که در سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری می‌باشد.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در شرکت رهپویان فناور صادق از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در راستای حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد