Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه ایران گفت‌وگویی با محمد عطریانفر، تحلیلگر اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

قهر کمتر سیاستمداری را به اهداف سیاسی خود رسانده است

- تحریم کمتر سیاستمداری را به نیات و اهداف سیاسی‌‌اش رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالعکس اگر عنصری نظام سیاسی کشور را به رسمیت بشناسد و در مقام براندازی نباشد می‌تواند در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر نظام نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خودش را منتشر کند.

- کسی که در این چارچوب بگنجد و خارج از اردوگاه براندازان نظام تعریف شود بعید است که با محروم کردن خود از عرصه انتخابات و با تحریم آن توانسته باشد منویات خود را پیش ببرد.

- دوستان اصلاح‌طلب ما در برخی مقاطع این نوع رویکرد را رقم زدند و هیچ دستاوردی نداشتند.

جبهه اصلاحات تا کنون موضع قطعی اعلام نکرده است

- وضعیت به گونه‌ای است که جبهه اصلاحات تا کنون موضع قطعی اعلام نکرده است.

- بعضی از احزاب و چهره‌ها اظهار‌نظر شخصی یا حزبی خودشان را انجام دادند. کما اینکه بعضی از احزاب هم موضع موافق گرفتند.

سیاست تحریم در دستگاه فکری اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان راه ندارد

- جمع‌بندی درون اصلاح‌طلبان که در واقع همان نهاد اجماع‌ساز باشد اصل مشارکت را به هیچ عنوان مردود اعلام نخواهد کرد بلکه بر اصل مشارکت تأکید خواهد کرد.

- نهایت اقدامی که از ناحیه نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان انجام شود این است که اعلام کنند که ما در ارتباط با نامزدهای مطرح نفیاً و اثباتاً نظری نخواهیم داشت.

- اصل مشارکت را به هیچ عنوان جریان اصلاحات مردود ندانسته و نخواهد دانست. سیاست تحریم در دستگاه فکری اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان راه ندارد.

اصلاحات به سمت حمایت  از یک نامزد پیش خواهد رفت

- احساسم این است که روند تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات به سمت حمایت پیش خواهد رفت.

- همان سیاستی که در گذشته تصویب کرده بودند که هر تعداد چهره اصلاح‌طلب در صحنه رقابت حضور داشته باشد تا آخرین روزهای تبلیغات حضورشان را گرامی خواهند داشت و در پایان تقاضا خواهند کرد که کسانی که موقعیت ضعیف‌تری دارند به نفع کسی که موقعیت برتر دارد صحنه را واگذار کند، انجام خواهد شد.

اقدامات دولت روحانی با فطرت و معیشت جامعه سازگار است

- اقدامات و سیاست‌هایی که دولت انجام داده با فطرت و روحیات و نوع زندگی و معیشت جامعه سازگار است و هیچ کس نمی‌تواند با آن مخالف باشد مگر با هدف تخریب آقای روحانی.

- وقتی شما در عرصه انتخابات می‌خواهید با مردم سخن بگویید هیچ نامزدانتخاباتی نمی‌تواند آنچه را دولت پیش برده رد کند.

- این است که همه نامزدها در جریان بیان برنامه‌های خود روندهای عملیاتی دولت را مورد تأیید قرار دادند؛ از بحث ضرورت پایان تحریم، بازگشت به برجام، تقویت نظام مدیریت کشور، عطف توجه به زنان و جوانان و تقویت اقتصاد ملی و... اما باید آگاه بود که از حرف تا عمل فاصله است.

- مردم معمولاً سیاست‌هایی را که دولت روحانی تعقیب کرده می‌پسندند. حالا اینکه در بخشی از این سیاست‌ها دولت موفق عمل نکرده بحث دیگری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاح طلبان تحریم انتخابات ریاست جمهوری سیاست روزنامه ایران هیچ عنوان اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی

برخی منابع از درون جبهه اصلاحات به تسنیم گفتند که آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت بعد از انتشار صحبت های سیدمحمدخاتمی در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم اشغالگر قدس به شدت ناراحت شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات طی اظهاراتی از عملیات اخیر ایران علیه رژیم اشغالگر قدس حمایت کرد و گفت که پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود.

محمد خاتمی: پاسخ سپاه به رژیم صهیونیستی شجاعانه و قانونی بود

اما برخی منابع از درون جبهه اصلاحات به تسنیم گفتند که آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت بعد از انتشار صحبت های سیدمحمدخاتمی در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم اشغالگر قدس به شدت ناراحت شده و بعد از مشورت با حلقه سخت و جریان رادیکال اصلاحات اقدام به انتشار مکالمه هفته‌های قبل خود با مهدی کروبی کرده است.

این منابع می‌گویند که آذر منصوری تلاش می‌کند تا اظهارات خاتمی را بی اثر کند. این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اختلافات بسیاری که در درون این جبهه با خانم آذر منصوری وجود دارد گفت که انتخاب پیشین او به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات نیز با شائبه‌های جدی مطرح بود و ایشان حتی سابقه خوبی در سیاست هم ندارد و معمولاً راه را به خطا می‌رود.

او افزود: خانم منصوری در دوران جوانی هم بدلیل توزیع نشریات یک گروهک ضدانقلاب از دبیرستان ارشاد ورامین اخراج شده بود.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان منتقد برخی سیاست‌ها در کشور هستند اما هیچ عقل سلیم و روحیه وطن‌دوستانه‌ای اجازه نمی‌دهد که در این کارزار، حتی با یک خطای کوچک به نفع کمپین تبلیغاتی رژیم اسرائیل کار کنیم و اقدام خانم منصوری نیز از همین جهت خطای بزرگ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • دین عقلانی، جذاب، فراگیر و فطرت‌پذیر است
  • بازگشت مقتدی صدر به عرصه سیاست عراق؛ سناریوی بعدی چیست؟
  • انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟