Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@09:32:23 GMT

حمله لفظی بایدن به پوتین در آستانه دیدار سران

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۹۰۰۹

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ بایدن در آستانه نشست ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) با پوتین در سوئیس با اشاره به کوچک بودن اقتصاد فدراسیون روسیه به میزان ۱۳ بار نسبت به ایالات متحده، گفت که روسیه از بیش از میزان تصور ما ضعیف است و درگیر فعالیت هایی شده که به باور ما با هنجارهای بین المللی تضاد دارد.

بایدن در باره علت تغییر نکردن پوتین از هنگام کناره گیری بوریس یلتسین سلف خود در ۱۹۹۹ میلادی در مقام رهبری روسیه با وجود اعمال سال ها تحریم های غرب، گفت: چون او ولادیمیر پوتین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تارنمای شبکه ای بی سی نیوز نیز نوشت: بایدن در آستانه نشست روز دوشنبه (امروز) سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" در بروکسل، هدف خود را مشاوره با هم پیمانان اروپایی برای رویارویی با اقدامات تجاوزکارانه چین و روسیه و همچنین پافشاری بر تعهد ایالات متحده به این ائتلاف نظامی با ۳۰ عضو عنوان کرد.

این نشست همزمان با تلاش های بایدن برای جلب هماهنگی بیشتر و گسترده تر اعضا برای رویارویی با چین و روسیه به عنوان دشمنان آمریکا برگزار می شود که اقداماتشان در جبهه های اقتصادی و امنیتی در ماه های آغازین دوره ریاست جمهوری بایدن، مایه نگرانی اصلی او در حوزه سیاست خارجی شده است.

بایدن افزود: سران خودکامه، قدرت زیادی دارند و وادار به پاسخگویی به همگان نیستند و در صورتی که من هم این گونه مطابق میل خود پاسخ می دادم، بسیار خوب بود.

او به سوریه به عنوان حوزه ای که ۲ کشور می توانند همکاری کنند، اشاره کرد.

قرار است دیدار بایدن و پوتین که تاکنون فقط در ۱۰ مارس ۲۰۱۱ نشست طولانی مدت رو در رو داشته اند، در ویلای قرن هجدهم در ساحل دریاچه ژنو سوئیس برگزار شود.

بایدن گفته است مطابقت نداشتن رفتار روسیه را با قوانین بین المللی در این نشست مطرح خواهد کرد، اما پوتین با لحن مهربانی گفت که این نشست باید به ایجاد سازوکاری برای تعامل دوجانبه و برقراری ارتباط مستقیم کمک کند.

رئیس جمهوری روسیه نسبت به تاثیر مثبت دیدارش با بایدن بر روابط مسکو و واشنگتن ابراز امیدواری کرد، در حالی که بایدن گفت امیدی به تغییر دیدگاه های پوتین ندارد.

رئیس کاخ سفید گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که قادر به تغییر رفتار یک شخص یا یک کشور باشم.

پیش از این، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن قصد دارد با همتای روس خود "در مورد تمام مسائل"، از جمله کنترل تسلیحات، تغییر آب و هوا، ادعای مداخله نظامی روسیه در اوکراین، حملات سایبری و بازداشت شدن الکسی ناوالنیی وبلاگ نویس مخالف دولت روسیه، گفت و گو کند.

همچنین انتظار می رود این دو درباره برجام و کره شمالی، سوریه، قطب شمال، مبارزه با کووید –۱۹ و موارد دیگر گفت وگو کنند.

بایدن چند روز پیش، در پایگاه نیروی هوایی میلدنال در سافولک گفت: «ما به دنبال درگیری با روسیه نیستیم و رابطه پایدار و قابل پیش بینی می خواهیم. هر دو کشور تعهدات فوق العاده مهمی از جمله ثبات استراتژیک و انطباق با توافق نامه های محدود کردن تسلیحات را دارند،  اما من به صراحت گفتم: اگر مقامات روسی به فعالیت های مضر دست بزنند، ایالات متحده پاسخ قاطع و سازنده خواهد داد.

پوتین به نوبه خود در ۱۳ ژوئن ( ۲۲ خرداد)   گفت که نتیجه خوب نشست آمریکا و روسیه در ژنو، ایجاد روش های تعامل در مورد موضوعات مهم و از سرگیری گفت و گوی مستقیم بین مسکو و واشنگتن است.  هر دو کشور شماری موضوعاتی اساسی مانند ثبات استراتژیک، تنش زدایی، درگیری های منطقه ای، فعالیت های زیست محیطی و دستورکار جهانی محیط زیست و مشارکت های اقتصادی دارند که همکاری در مورد آنها می تواند مورد علاقه دو جانبه باشد.  

پوتین تصریح کرد: در آستانه این نشست سران، هر دو طرف همیشه سعی می کنند هرگونه لفاظی منفی را کاهش دهند تا فضای مناسبی برای کار ایجاد کنند.  

یک روز قبل از آن نیز  پوتین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز ضمن تمجید از خصوصیات حرفه ای بایدن به عنوان یک سیاستمدار،  گفت: «او تفاوت فاحشی با (دونالد ترامپ) رئیس جمهور قبلی ایالات متحده دارد، زیرا حرفه ای است که تقریبا تمام زندگی آگاهانه خود را در سیاست گذرانده است.  

پوتین به عنوان نمونه ای از حرفه ای بودن همتای آمریکایی خود، تمدید پیمان محدود کردن سلاح های استراتژیک تهاجمی را ذکر کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در سیصدمین زادروز امانوئل کانت، فیلسوف برجسته آلمانی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را بابت نقل قول از این فیلسوف آلمان مورد انتقاد قرار داد.شولتز در مراسمی در آکادمی علون برلین-براندنبرگ، گفت: پوتین کوچک‌ترین حقی برای نقل قول از کانت ندارد؛ با این حال، رژیم پوتین تقریبا به هر قیمتی، همچنان به سرقت از کانت و آثارش ادامه می‌دهد!

به ادعای شولتز، نقش روسیه در جنگ اوکراین، با آموزه‌های بنیادی کانت در تناقض است. وی به گفته کانت درباره مداخله کشورها در امور سایر کشورها اشاره و از تصمیم کی‌یف برای عدم مشارکت در مذاکرات صلح با مسکو حمایت کرد. صدر اعظم آلمان مدعی شد که به باور کانت، معاهده‌های اجباری راه دستیابی به «صلح دائمی» نخواهد بود.

پوتین همواره به تحسین آثار کانت و نقل قول از او مشهور بوده است و حتی در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد داد که باید نمادی رسمی از این فیلسوف در منطقه کالینینگراد ساخته شود.

رییس جمهور روسیه ژانویه امسال در جریان دیدار با دانشجویان دانشگاه کالینینگراد، کانت را «یکی از بزرگ‌ترین متفکران دوران خود و عصر امروز» توصیف کرد و گفت که دعوت او از همه برای «زندگی با تکیه بر ذکاوت شخصی» همچنان بعد از سال‌های متمادی، موضوعیت دارد.

وی گفته بود: هر کشور باید با عقل سلیم و ذکاوت خود برای بقای خود تلاش کند. این بدان معنا نیست که به منافع سایرین اهمیتی نمی‌دهیم اما هرگز اجازه نخواهیم داد که منافع روسیه نادیده انگاشته شود. در برخی کشورها، بین همسایگان ما، این نظریه فراموش شده است. خیلی‌ها به دیگران تکیه می‌کنند که البته تبعات خوبی برای آنها نخواهد داشت.

دولت منطقه کالینینگراد در پاسخ به اظهارات شولتز اعلام کرد که هیچکس به اندازه روسیه برای «زنده نگه داشتن نام این فیلسوف بزرگ و آموزه‌هایش تلاش نکرده است.»

کانت در سال ۱۷۲۴ در کونیگسبرگ(کالینینگراد امروزی) متولد شد که به پادشاهی پروس متعلق بود و بعدها به بخشی از قلمرو امپراطوری روسیه بدل شد. این فیلسوف مطرح به واسطه آثارش در حوزه اخلاق، زیبایی‌شناسی و فلسفه شناخت هستی مشهور است و یکی از پایه‌های فلسفه کلاسیک آلمان به شمار می‌رود.

کد خبر 6087341

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • سرمربی علیرضا جهانبخش در آستانه هدایت لیورپول؛ جانشین یورگن کلوپ کیست؟
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو