Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:12:22 GMT

سقوط پنج شهرستان افغانستان به دست طالبان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۹۱۶۶

خبرگزاری آریا- پنج شهرستان در استان‌های شمالی و غربی افغانستان در شبانه روز گذشته به دست طالبان سقوط کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پنج شهرستان در استان‌های شمالی و غربی افغانستان در شبانه روز گذشته به دست طالبان سقوط کرد.
مسوولان محلی در غرب افغانستان اعلام کردند: نظامیان افغان از شهرستان‌های «تولک» در استان غور، «اوبه» در هرات و «لاش جوین» در استان فراه عقب نشینی کرده اند و مراکز این شهرستان‌ها به دست طالبان افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسوولان محلی همچنین گفته اند: شهرستان‌های «خان آباد» در استان قندوز در شمال افغانستان و «صیاد» در استان سرپل نیز به دست طالبان سقوط کرد.
«عارف رحمانی» نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان افغانستان هم امروز اعلام کرد: بزرگترین پایگاه نیرو‌های ارتش که در شهرستان «اندر» استان غزنی قرار دارد به دست طالبان افتاده است.
همچنین گزارش‌ها حاکی است که در پی تشدید حملات طالبان در شمال افغانستان، مارشال دوستم تنها مارشال فعلی افغانستان به خط نخست جنگ رفت و یکی از حملات طالبان به پاسگاه‌های مسیر «شبرغان- سرپل» را دفع کرده است.
بر اساس گزارش رسانه‌های جمعی افغانستان، در یک ماه اخیر حدود بیست و پنج شهرستان افغانستان در حملات طالبان سقوط کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان طالبان سقوط دست طالبان پنج شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد